Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
I neutralitetens namn hade man önskat en expressen-artikel med någon svensk som t.ex utsatts för brott av iranier, eller någon iranier som bara lever på bidrag.

Du kanske missade Grovt Spionage och livsstidsstraff som åtföljd? Det är brott mot alla svenskar och hela Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu-faller-hovrattsdomen-mot-livstidsdomde-spionbrodern

Sluta krama dessa Iranier. De är värst efter somalierna
Citera
2025-12-23, 22:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Länka då. Om du kan.

Det är en jävla skillnad på att kostnaden av läsa in sig på svensk standard från att redan ha en läkarutbildning och en hel svensk utbildning från barnsben. Låter som en fantastisk investering för Sverige med sådana som dem.
Om du inte vet hur SCB fungerar är det här ett utmärkt tillfälle lära sig, ska jag utbilda dig vill jag ha betalt.
Citera
2025-12-23, 22:18
Bannlyst
Om familjen är iransk utbildad borde det vara möjligt att hitta jobb i hemlandet.
Citera
2025-12-23, 22:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis, de borde tacka oss. Istället visar de en extrem respektlöshet genom att klaga på Sverige m.m.
vi skulle ju kunna fängsla dem ett par månader före och ta deras besparingar som tack för de kritiserar vårt land tycker jag.
Citera
2025-12-23, 22:20
Medlem
Citat:
Instämmer. De fick komma till Sverige på grund av asyl. Själva tanken med asyl är ju att man får en tillfällig plats att bo på för att slippa dö i kriget hemma. När kriget väl är över ska man naturligtvis återvända och bidra till att bygga upp sitt land igen.

Jag förstår faktiskt inte varför folk är upprörda. Om svenskar flyr till Japan för att Ryssland anfaller Sverige, ska då svenskarna har rätt att bo i Japan för alltid? En ytterligare absurd aspekt av detta är att svenskar skulle fly till just Japan och inte Norge eller annat land i närområdet. Men när det handlar om bruna människor flyger den logiken ur fönstret, då är det helt plötsligt självklart att man inte ska söka skydd i närområdet utan på andra sidan jorden i specifikt Sverige. Och sedan stanna i Sverige för alltid.

Personligen tycker jag regeringen inte är tillräckligt hård. Alla uppehållstillstånd (såväl tillfälliga som permanenta) som baseras på asyl, men där hemlandet inte längre är i krig, ska dras tillbaka omedelbart. Är det inte längre krig i hemlandet saknas grund för att medge uppehållstillstånd på grund av asyl.

Det är moraliskt fel att fly från Sverige om det blir krig här. Jag tror inte de svenskar som stannar och kämpar mot ryssen, eller svenska staten för den delen, skulle se med blida ögon på de som drar eller de länder som möjliggör för dem att lämna landet och bryta mot totalförsvarslagen.
Citera
2025-12-23, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Vem vill inte leva ett bättre ekonomiskt liv?
vill man det får man skap de förutsättningar man har för det i sitt eget land, sverige har inte plats för dessa lyckosökare.
Citera
2025-12-23, 22:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Länka då. Om du kan.

Det är en jävla skillnad på att kostnaden av läsa in sig på svensk standard från att redan ha en läkarutbildning och en hel svensk utbildning från barnsben. Låter som en fantastisk investering för Sverige med sådana som dem.
Men vad bra då kan vi skicka dig till iran när du behöver läkarvård eftersom du har så stort föörtroende för de här bluffmakarna.
Citera
2025-12-23, 22:36
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partykalle
Det är moraliskt fel att fly från Sverige om det blir krig här. Jag tror inte de svenskar som stannar och kämpar mot ryssen, eller svenska staten för den delen, skulle se med blida ögon på de som drar eller de länder som möjliggör för dem att lämna landet och bryta mot totalförsvarslagen.
Jag är den första som kommer att fly till ett annat land om det blir krig i Sverige. Jag tänker inte stanna och kriga för kaozblattarnas och feministernas överlevnad. Nej, tack!
Citera
2025-12-23, 22:38
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
vi skulle ju kunna fängsla dem ett par månader före och ta deras besparingar som tack för de kritiserar vårt land tycker jag.
Fängsla människor gör vi som begår brott. Att kritisera Sverige ska inte vara ett brott. Däremot ska deras respektlöshet i högsta grad innebära konsekvenser.
Citera
2025-12-23, 22:39
Avstängd
Citat:
Fängsla människor gör vi som begår brott. Att kritisera Sverige ska inte vara ett brott. Däremot ska deras respektlöshet i högsta grad innebära konsekvenser.
jag har föreslagit mina konsekvenser jag tycker det borde vara olagligt att som icke svensk komma hit och kritisera sverige.

Vad är dina förslag?
Citera
2025-12-23, 22:42
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
jag har föreslagit mina konsekvenser jag tycker det borde vara olagligt att som icke svensk komma hit och kritisera sverige.

Vad är dina förslag?
Kommer man hit till Sverige på någon form av uppehållstillstånd ska publikt kritiserande av landet medföra att man förlorar uppehållstillståndet. Man får helt enkelt åka tillbaka till sitt hemland.
Citera
2025-12-23, 22:47
Avstängd
Citat:
Kommer man hit till Sverige på någon form av uppehållstillstånd ska publikt kritiserande av landet medföra att man förlorar uppehållstillståndet. Man får helt enkelt åka tillbaka till sitt hemland.
Kan gå med på ditt förslag men höga böter och kompanistryk måste isf ingå någon måtta får det fan varaa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in