Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
därför de är lyckosökare som bara vill komma hit för leva ett bättre ekonomiskt liv.

De kan väl styra upp sitt eget land det är inget krig i iran.

De flesta som är i landet idag ska utvisas, men det verkar inte spela så stor roll det kommer ju 100 000 nya varje år, svenskarna är en minioritet i sitt eget land.
Vem vill inte leva ett bättre ekonomiskt liv?
Citera
2025-12-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
SCB för all möjlig statistik över alla länder.

Visa nu vart jag skrev iran inte har några läkare eller hittade du på?

Ävben om de har läkare är de ju sämre än dem vi utbildar här med pgr av sämre skolor det är sunt förnuft.

Länka då. Om du kan.

Det är en jävla skillnad på att kostnaden av läsa in sig på svensk standard från att redan ha en läkarutbildning och en hel svensk utbildning från barnsben. Låter som en fantastisk investering för Sverige med sådana som dem.
Citera
2025-12-23, 20:27
Medlem
NiccoJs avatar
Skönt att man rensar ut dessa oönskade individer!
Citera
2025-12-23, 20:35
Avstängd
"perfekt Svenska" var fan den största överdriften jag någonsin sett.
Citera
2025-12-23, 20:50
Medlem
Tack för denna artikel nu värmer det lite extra i hjärtat. Det låter alltid likadant läkare, ingenjörer samt kebab tekniker när ska vi sluta lyssna?

I min landet var läkare. Wallahi hade den doktor.
Citera
2025-12-23, 20:52
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
"perfekt Svenska" var fan den största överdriften jag någonsin sett.
Snarare undermålig, men knappt förståelig svenska. Denna nivå av svenska är, tyvärr, alldeles för låg för att kunna jobba inom vården. Patienter måste kunna förstå sin läkare och/eller sjuksköterska för att känna sig trygga.
Citera
2025-12-23, 20:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Är det inte bättre om Sverige och Iran bara blir samma land? Om det enda som spelar roll är att man har ett jobb borde det inte vara några problem.
Citera
2025-12-23, 21:03
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Helt rätt att vara kritisk till varför våldtäktsmän får stanna i Sverige. Det är inte rätt.

Men ska alla skötsamma iranier få fritt inträde till Sverige? Ska alla kurder hit också? Alla skötsamma somalier?

Vad gör de ens här från början? Om vi inte hade tagit emot 3 miljoner invandrare skulle vi inte behövt all denna utländska vårdpersonalen heller. Det blir bara en dålig ond spiral. Först tar man hit invandrare som belastar, och sedan måste man ta hit invandrare som ska ta hand om dem. Allt betalas ju av svenska skattemedel.
Instämmer. De fick komma till Sverige på grund av asyl. Själva tanken med asyl är ju att man får en tillfällig plats att bo på för att slippa dö i kriget hemma. När kriget väl är över ska man naturligtvis återvända och bidra till att bygga upp sitt land igen.

Jag förstår faktiskt inte varför folk är upprörda. Om svenskar flyr till Japan för att Ryssland anfaller Sverige, ska då svenskarna har rätt att bo i Japan för alltid? En ytterligare absurd aspekt av detta är att svenskar skulle fly till just Japan och inte Norge eller annat land i närområdet. Men när det handlar om bruna människor flyger den logiken ur fönstret, då är det helt plötsligt självklart att man inte ska söka skydd i närområdet utan på andra sidan jorden i specifikt Sverige. Och sedan stanna i Sverige för alltid.

Personligen tycker jag regeringen inte är tillräckligt hård. Alla uppehållstillstånd (såväl tillfälliga som permanenta) som baseras på asyl, men där hemlandet inte längre är i krig, ska dras tillbaka omedelbart. Är det inte längre krig i hemlandet saknas grund för att medge uppehållstillstånd på grund av asyl.
Citera
2025-12-23, 21:04
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Snyftreportage så fort någon ska utvisas. Varsågod, du välkomnades, fick leva och arbeta i Sverige. Jag säger som Vance: Du borde tacka oss.
Citera
2025-12-23, 21:06
Medlem
pinger99s avatar
En regimkritiker från Iran får avslag på asyl?? Man kan undra vad det beror på.

Säga vad man vill om svensk invandringspolitik, men den tycks ha en del oskrivna regler.

- Ljug och bli belönad.
- Lägg kort på bordet och bli straffad hårt.
- Du skall helst bidra till white flight, lönedumpning och low-trust.
Citera
2025-12-23, 21:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Snyftreportage så fort någon ska utvisas. Varsågod, du välkomnades, fick leva och arbeta i Sverige. Jag säger som Vance: Du borde tacka oss.
Precis, de borde tacka oss. Istället visar de en extrem respektlöshet genom att klaga på Sverige m.m.
Citera
2025-12-23, 21:13
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det är väl inte krig i iran, går att leva där ?
/QUOTE]

Precis....det är inte krig där så med det konstaterat så går det att leva där. Säkerligen även jobba som sjuksköterska eller hjärtläkare....

Sverige är inte en självklarhet längre och det är jävligt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in