Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 16:11
Medlem
eldrattans avatar
Borde det inte till slut rendera i ett kännbart straff för TerrorGreta? Greta verkar ju återfalla i brottslighet gång på gång. Eller är hon tillräckligt beräknande och byter land innan det inträffar? Så hon kan fortsätta med sin brottslighet och komma undan fängelse?!
Citera
2025-12-23, 16:28
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Eftersom Palestina Action är terroristklassade och det är olagligt att stödja dem i UK så sitter lille Greta illa till denna gång. Nu bar hon på en skylt som stödde dem.

Snart är hon portad från hela världen utom Sverige.
Den stora mängden som protesterade tidigare i år var pensionärer som inte var så bekymrade för olika former av prickar i registren men även om kändis-Greta aldrig lär sikta på anställning i kommun eller privat firma lär hon riskera ett rejält inreseförbud som i sin tur lär genast ge stora stoppsignalen vid ev försök att resa in i USA.

Hon får snart överväga att skriva en liten illustrerad resehandbok om maten i olika häkten världen runt.
Citera
2025-12-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Eftersom Palestina Action är terroristklassade och det är olagligt att stödja dem i UK så sitter lille Greta illa till denna gång.
Det är möjligt att Greta inte förstår vad det är för slags folk i Palestine Action. Det förstår förvisso inte SvD heller:

"Flera FN-experter, advokater och människorättsorganisationer har anklagat regeringen för att missbruka lagstiftningen samt ifrågasatt om Palestine Action bör betraktas som en terroristgrupp då de främst anklagas för att skada egendom snarare än människor."
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/greta-thunberg-gripen-i-london-e1lix0

Problemet är bara att de inte drar sig ett ögonblick för att använda grovt våld mot försvarslösa människor, så terrorstämpeln är helt korrekt. Greta riskerar upp till 6 månader fängelse om hon blir åtalad, men eftersom hon satt lugnt och stilla blir det förmodligen bara böter.
Citera
2025-12-23, 17:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Ja det påstår jag. Mot vilken lag bryter hon då, enligt dig?
Hon är ju dömd två gånger i tingsrätten till att börja med.
Citera
2025-12-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hon är ju dömd två gånger i tingsrätten till att börja med.
För vilka brott?
Citera
2025-12-23, 17:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
För vilka brott?
Ohörsamhet mot ordningsmakten.
Citera
Medlem
ohörsamhet mot ordningsmakten ×3
Hon ska ställas inför rätta 3e ggn

Citat:
För vilka brott?
Citera
Medlem
Citat:
För vilka brott?
Ohörsamhet mot ordningsmakten.
Citera
2025-12-23, 18:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Greta Thunberg greps tidigare idag i London. Hon ska ha hållit ett plakat med texten "Jag stödjer Palestine Action-fångarna. Jag motsätter mig folkmord". https://www.etc.se/inrikes/greta-thunberg-gripen-i-london Yttrandefriheten är död i Storbritannien.
Organisationen "Palestine Action" är terrorklassad i UK. Menar du att det ska vara OK att stödja terror-organisationer?

https://www.legislation.gov.uk/uksi/2025/803/pdfs/uksiem_20250803_en_001.pdf
Citera
2025-12-23, 19:25
Medlem
skraxs avatar
När jag såg artikeln med stora bokstäver på förstasidan av Aftonbladet så hade jag fortfarande hoppet om att det skulle stå att hon blivit mördad, men ack, hon vart bara gripen.. Lilla pottfriserade jävla helvete. Så dra åt helvete ful med sitt vidriga jävla hånflin hon alltid bär som om hon stod över oss andra. Horunge
Citera
2025-12-23, 21:13
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Greta Thunberg greps tidigare idag i London. Hon ska ha hållit ett plakat med texten "Jag stödjer Palestine Action-fångarna. Jag motsätter mig folkmord". https://www.etc.se/inrikes/greta-thunberg-gripen-i-london Yttrandefriheten är död i Storbritannien.
Nu har ju Greta informerat många svenskar om att det finns de som sitter inlåsta i Storbritannien för att de protesterat mot att Storbritanniens vapenindustri förser barnamördaren Netanyahu med vapen. Det visste jag inte tidigare.

Får väl också tacka Londonpolisen. Hade Greta bara fått sitta kvar tills hon gett upp på grund av köld och hunger hade vi väl fortfarande varit ovetande.
Citera
2025-12-23, 21:32
Medlem
Studsbolls avatar
Det är Gudi behagligt att The Greta har blivit gripen, hon måste klämmas åt hårt så hon slutar fara runt jorden och skapa kaos. Men med det sagt är det uppenbart att Storbritannien har blivit ett land med ytterst begränsad yttrandefrihet, vilket är mindre lyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in