Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 16:07
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur taktikröstar jag bäst mot SD 2026?

Ligg du hemma i soffan och skinna. Man vet ju aldrig vilka konstellationer som uppstår efter valet ändå.
Citera
2025-12-23, 16:08
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Du är ju rasist mot svenskar vad är skillnaden?

Hur menar du nu?
Citera
2025-12-23, 16:12
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Handlar inte om att vara anti, det handlar om att vara en bortkastad röst för dessa som röstat på SD sista 10-15 åren, vad sverige har visat är att även om SD är näst störst behöver man inte göra som SD förespråkar, man får ändå andra små partier som får igenom sitt vallöfte på enklare sätt fast man bara har hamnat just över 4%.

Varav jag insett vänstern är bästa rösten.

Det är som om Ryssland skulle attackera Sverige. Ryssland skulle naturligtvis vinna men du ansluter dig bara för att Ryssland skulle vinna, inte för att försvara Sverige för att försvara de värderingar, traditioner och kultur du står för.

Sverige är i botten pga att alla tänker som dig. Heil Adolf.
Citera
2025-12-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Hur menar du nu?

Du gillar inte svenskar eller svenska folket men du gillar möjligtvis landet? Problemet är att man kan inte äta kakan och samtidigt behålla den!
Citera
2025-12-23, 16:17
Medlem
Citat:
Att inte rösta på Trump var ju bra.

Han är pedofilernas beskyddare.

Stöttar du pedofili?

Jag behöver bara veta att SD är rasister för att vilja sabba för dem.

Och deras rasistväljare.

Skiter i om du blir trött.

Du har inga svar så varför skriver du?
Du verkar ju inte sitta på så mycket svar själv! xD Hur svårt är det att läsa igenom partiprogram och dra egna slutsatser istället för att slänga ut något naivt på Flashback om att "rösta emot SD"?

SD vinner mångas röster i Sverige och Trump/Republikanerna vinner mångas röster i USA pga att de partier som står i opposition många gånger inte har någon bättre politik att erbjuda utan står mest och skriker "Vi är emot SD!" / "Vi är emot Trump och Republikanerna!"

(Jag vet inte om du trollar eller om du bara är dum?)
Citera
2025-12-23, 16:17
Medlem
Citat:
Du förnekar att partiet som säger att blattarna hotar den svenska rasen är rasister?

Då håller du med om också att alla som röstar rött är kommunister?
Citera
2025-12-23, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Det är som om Ryssland skulle attackera Sverige. Ryssland skulle naturligtvis vinna men du ansluter dig bara för att Ryssland skulle vinna, inte för att försvara Sverige för att försvara de värderingar, traditioner och kultur du står för.

Sverige är i botten pga att alla tänker som dig. Heil Adolf.
Vi vet sverige har haft 11 krig mot ryssland, mer än vad dansken o norge kan säga. Om någon känner till ryssen är det svensken, vi tveka inte ens att skydda blackbird under kalla kriget med våra viggen plan, dvs det lilla landet i väst Putin uppenbart hatar.

Tar man bara såna små incidenter vet man att det lilla partiet inte är så dumt, Blackbird hade kunnat välja Polen eller andra för sitt stöd, men man viste att svenskan nästan alltid har jaktplan i luften o några i beredskap. valet var enkelt o vi svara direkt, dvs snabbare än övriga.

Det samma med taktik röst på ett litet parti, för det större parti ska få stöd har man lättare o ställa krav att få igenom sitt vallöfte .
Citera
2025-12-23, 16:23
Medlem
Paris24s avatar
Överlägset enklast ärt att rösta på C, som också verkar hata SD och kommer att göra allt för att de får minimal makt. Så mycket att de hellre samarbetade med sitt anti-parti S under förra valperioden.

L kan också fungera, åtminstone hälften i L:s partistyrelse hatar verkligen SD.
Citera
2025-12-23, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Nej, vi symboliserar det sanna i landet, som jag berätta röst på SD är bortkastad, ta KD och Ebba. hon har mer hon får igenom för KD o gör i riksdagen än Åkesson som har dom flesta folk stödjer med god marginal. ändå är Ebba större o syns oftare än Åkesson.

På likande sätt med vänstern.

Genom detta kan man taktikrösta, samt taktikrösta är det bästa man kan göra för egen vinning, skulle vi få upp vänstern lite starkare kommer man få igenom dessa bidrag man vill ska gå igenom på enklaste sätt, just för det handlar om lilla vänsterns största valfråga.
Block politiken gör att min röst då väger mer än den som röstar på ex SD eller S som är störst men dock så beroende av dom mindre partiernas stöd.
Likt SD har vänstern aldrig haft något statsråd, så den jämförelsen faller väl lite platt.
I tidigare regeringar har ju MP haft större makt än vänstern trots att vänstern varit större.
Sen är jag inte en av dom som röstar till fördel för en(1) person, dvs mig själv därför det känns sunkigt.
När tillräckligt många bara ser så långt den egna näsan räcker, får vi sörjan som vi har idag.
Citera
2025-12-23, 16:30
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?
Mycket hat?
Kanske dags att uppsöka vård?

Glöm S, det är nog bara V och MP som garanterat inte släpper fram SD.
Citera
2025-12-23, 16:32
Medlem
Hoppas du inte är svensk.

Det här är problemet med Svenskar som inte förstår sitt eget bästa. Ni är grunden till erat eget förfall och utrotning.

Alla etniska svenskar som 2025 inte sympatiserar med SD, AFS eller annat nationalistisk eller extremhögerparti har gett upp sitt land och bryr sig inte.
Citera
2025-12-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jag tycker du ska rösta på vänstern för det är faktiskt det allra bästa partiet.
Jag hade precis som dig samma åsikter innan gällande Miljöpartiet och vänstern men då var jag en Sverigedemokrat på den tiden.

Ungefär förra valet sedan börjar upptäcka mer och mer att Sverigedemokraterna gick mer åt högern. Jimmie Åkesson är mer och mindre bara en vanlig borgare.

Borgare hatar jag mer än vänstern.

Vänstern värnar trots allt de gamla och emot både eu och Nato. Samt de är en nagel i ögat på den fete Åkesson.

Därför får det även nästa val bli en röst på vänstern för mig.
Det retar Åkesson som fan.

Med vänstern menar du V? Det är ganska vanligt här att man klumpar ihop flera partier med ordet "vänster".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in