Citat:
Ursprungligen postat av
Lelleolsson
Likt SD har vänstern aldrig haft något statsråd, så den jämförelsen faller väl lite platt.
I tidigare regeringar har ju MP haft större makt än vänstern trots att vänstern varit större.
Sen är jag inte en av dom som röstar till fördel för en(1) person, dvs mig själv därför det känns sunkigt.
När tillräckligt många bara ser så långt den egna näsan räcker, får vi sörjan som vi har idag.
Exakt, smörjan vi har idag, det är exakt därför jag sluta rösta på moderaterna eller som jag förut röstat.
Nu handlar det om just mer smörja, genom smörjan får man till skärpningar, ex moderater o sossar kan samarbeta mer för att slippa undan smörjan som stör.
Men för att nå dit krävs att fler börjar rösta på dessa små partier, göra det ännu svårare o driva sina egna politik utan jämkning med små partier, på så sätt undviker vi att ex MP får lika mycket mandat igen som med Löfven, det var rent vansinne så mycket lilla MP fick säga till om, bästa är att göra likande med vänstern nu, ge dom rösten o o få dom att skicka ut bidragen, fler som väljer o göra som jag o jobba mindre o använda systemet mer, därefter kommer ändringar o ske.