Citat:
Ursprungligen postat av
SLUTSPEL1
Vart någonstans hittar du det fetstilta?
Det är en mycket intressant detalj, eftersom det visar på att systematiken i att anklaga andra människor för saker han själv har gjort inte är ny för honom.
Han har anmält Chrippa för misshandel och olaga hot, är dömd för det. Anklagar andra för att misshandla, maniskt skriva om honom, ljuga, dreva, är värst själv. Anklagar andra för att lura människor på pengar, det finns flera samarbetspartners och människor som blivit det av Joakim. Anklagar andra för att göra falska anmälningar och vara psykopater.
Han har berättat om tiden hos fosterfamiljen i många intervjuer. Från början var det extremt mycket kritik mot behandlingen. Men inför boken Monstret beslutades att man av någon anledning skulle måla upp mamman som Monstret. Då tvärvände Jockiboii i sina vittnesmål, han tog tillbaka sina tidigare väldigt tydliga minnen från fosterfamiljen och påstår nu att det är mamman som har lurat honom att tro att han inte trivdes där.
Det sjuka är att hans anhängare köper hur hans minnen uppstår, försvinner och förändras över tid beroende på syfte.
Hans tydligaste minne från fosterhemmet var att fosterpappan knuffade honom ner för en trappa, men nu är hans tydligaste minne hur mamman lurade honom att sticka fingret i en lampa. Det senare minnet uppstod lämpligt när det var dags att skriva boken om barndomen. Trappminnet har funnits där en längre tid.
Det sjuka är att ingen annan journalist vågar ställa några kritiska frågor!
https://www.expressen.se/noje/jockibois-resa-fran-hemlosheten-till-den-svenska-youtube-tronen-9/
Citat:
Hans mamma blev ensamstående. Som sjuåring flyttade han från Vadstena till en fosterfamilj i Ödeshög. Där kom han att stanna i åtta år.
– Så fort jag inte lydde höjde han rösten, och handen, direkt. Han slog mig ett par gånger. Tydligast minns jag hur han puttade ner mig för en trappa.