Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 12:22
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Jocke är en stor bluff, att han lyckats med detta "bedrägeri" (bli känd Youtuber) trots sin extremt låga IQ är för mej ett mysterium, killen är ju så korkad och nästintill halft analfabet.

Offerrollen är tydligen underskattad.

1,2 miljoner ”Je suis Jocke”
Citera
2025-12-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
nej. det hade han inte. sluta ljug nu. innan han skrev boken och fick ut sina soc-dokument så var 'förövarna' i hans barndom fosterföräldrarna. som bland annat hade 'knuffat ut honom för en trapp'
Vart någonstans hittar du det fetstilta?

Det är en mycket intressant detalj, eftersom det visar på att systematiken i att anklaga andra människor för saker han själv har gjort inte är ny för honom.

Han har anmält Chrippa för misshandel och olaga hot, är dömd för det. Anklagar andra för att misshandla, maniskt skriva om honom, ljuga, dreva, är värst själv. Anklagar andra för att lura människor på pengar, det finns flera samarbetspartners och människor som blivit det av Joakim. Anklagar andra för att göra falska anmälningar och vara psykopater.
Citera
2025-12-23, 15:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
sture ljög för att han märkte att när han gjorde det fick han dels uppmärksamhet. men framförallt så blev han belönad med narkotikaklassade preparat. han var grav missbrukare under tiden han satt på säter. bergwall var ett offer för ståhle. såc. norell. och andra som gjorde karriär på hans historier.

joakim lundell är inget offer. han är högst medveten i sitt agerande. det finns ett klart syfte med det. tvätta bort stämpeln (han hade skapat själv) där han var känd som ett rikssvin.
Dom har ungefär samma status och Sture Berwall kände ju igen sig själv då han såg "Hatet" på SVT. Dock till Stures försvar tror jag inte han skulle kleta in sig med bajs och han frisknade till sen vilket Lundell aldrig kommer göra. Fattar inte heller vad den där Jonna ser hos en sån galen person. Ser fördjävlig ut dessutom och fulare än någonsin då han satt där i programmet och ljög.
Citera
2025-12-23, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Vart någonstans hittar du det fetstilta?

Det är en mycket intressant detalj, eftersom det visar på att systematiken i att anklaga andra människor för saker han själv har gjort inte är ny för honom.

Han har anmält Chrippa för misshandel och olaga hot, är dömd för det. Anklagar andra för att misshandla, maniskt skriva om honom, ljuga, dreva, är värst själv. Anklagar andra för att lura människor på pengar, det finns flera samarbetspartners och människor som blivit det av Joakim. Anklagar andra för att göra falska anmälningar och vara psykopater.

Han har berättat om tiden hos fosterfamiljen i många intervjuer. Från början var det extremt mycket kritik mot behandlingen. Men inför boken Monstret beslutades att man av någon anledning skulle måla upp mamman som Monstret. Då tvärvände Jockiboii i sina vittnesmål, han tog tillbaka sina tidigare väldigt tydliga minnen från fosterfamiljen och påstår nu att det är mamman som har lurat honom att tro att han inte trivdes där.

Det sjuka är att hans anhängare köper hur hans minnen uppstår, försvinner och förändras över tid beroende på syfte.

Hans tydligaste minne från fosterhemmet var att fosterpappan knuffade honom ner för en trappa, men nu är hans tydligaste minne hur mamman lurade honom att sticka fingret i en lampa. Det senare minnet uppstod lämpligt när det var dags att skriva boken om barndomen. Trappminnet har funnits där en längre tid.

Det sjuka är att ingen annan journalist vågar ställa några kritiska frågor!

https://www.expressen.se/noje/jockibois-resa-fran-hemlosheten-till-den-svenska-youtube-tronen-9/

Citat:
Hans mamma blev ensamstående. Som sjuåring flyttade han från Vadstena till en fosterfamilj i Ödeshög. Där kom han att stanna i åtta år.

– Så fort jag inte lydde höjde han rösten, och handen, direkt. Han slog mig ett par gånger. Tydligast minns jag hur han puttade ner mig för en trappa.
Citera
2025-12-23, 15:43
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han har berättat om tiden hos fosterfamiljen i många intervjuer. Från början var det extremt mycket kritik mot behandlingen. Men inför boken Monstret beslutades att man av någon anledning skulle måla upp mamman som Monstret. Då tvärvände Jockiboii i sina vittnesmål, han tog tillbaka sina tidigare väldigt tydliga minnen från fosterfamiljen och påstår nu att det är mamman som har lurat honom att tro att han inte trivdes där.

Det sjuka är att hans anhängare köper hur hans minnen uppstår, försvinner och förändras över tid beroende på syfte.

Hans tydligaste minne från fosterhemmet var att fosterpappan knuffade honom ner för en trappa, men nu är hans tydligaste minne hur mamman lurade honom att sticka fingret i en lampa. Det senare minnet uppstod lämpligt när det var dags att skriva boken om barndomen. Trappminnet har funnits där en längre tid.

Det sjuka är att ingen annan journalist vågar ställa några kritiska frågor!

https://www.expressen.se/noje/jockibois-resa-fran-hemlosheten-till-den-svenska-youtube-tronen-9/
Antingen har han hotat fosterföräldrarna eller gett dom en större summa pengar för att ändra sin version. Något annat alternativ är långsökt. Tids nog spricker bubblan och nu har dom ju fetknoppen Anna Book också som springer där och hon dras till folk som har det gott ställt. Tidigare var det hos Läckberg hon försökte nästla sig in. Otrolig snubbe men raset går fort när det väl kommer. Och det kommer förr eller senare. Som Diddy och alla andra gränslösa "idoler". Listan börjar bli lång...
Citera
2025-12-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Antingen har han hotat fosterföräldrarna eller gett dom en större summa pengar för att ändra sin version. Något annat alternativ är långsökt. Tids nog spricker bubblan och nu har dom ju fetknoppen Anna Book också som springer där och hon dras till folk som har det gott ställt. Tidigare var det hos Läckberg hon försökte nästla sig in. Otrolig snubbe men raset går fort när det väl kommer. Och det kommer förr eller senare. Som Diddy och alla andra gränslösa "idoler". Listan börjar bli lång...
Jag gissar att fosterföräldrarna blev glada att slippa utmålas som barnmisshandlare i boken. Det hade även kunnat bli en anmälan om förtal från deras sida. Så Jocke tvärvände och riktade svärdet mot mamman i stället. Hon fick bli Monstret som skulle sälja boken.
Citera
2025-12-23, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Otroligt hur människan kan sitta dygnet runt och skriva samma rappakalja.

Som sagt. Jag hade inte skrivit ett inlägg till i tråden om jag inte hade 10 svar varenda dag. Vem är besatt av vem egentligen? Ni av mig kanske?
Citera
2025-12-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du måste tro att alla här är extremt lättlurade.

Så helt plötsligt av en dokumentär, blev du helt fixerad av en människa som du känner att du måste ta i försvar.

Trist att du inte vill vara ärlig, men det är ju självklart ditt eget val och drabbar bara dig själv i slutänden.

Enda anledningen till att jag skriver här fortfarande är för att folk fortsätter svara.

Drabbar mig? Det drabbar inte mig det minsta.

Hade jag varit fixerad av Joakim så hade jag givetvis haft fler än 4-5 inlägg från innan dokumentären släpptes i Joakims skvallertråd som har över 23 000 inlägg.
Citera
2025-12-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRallround
Din besatthet att försvara honom syns ju i att du efter dokumentären när det bara är då han behöver försvaras kör här 24/7.
Tidigare när jag var in här. Det var någon gång när denna tråd var typ 60 sidor gammal (nu 136) skrev du att du inte ens vet vem Joakim är.

Nu skriver du att du har skrivit 4-5 inlägg om honom för några år sedan. Problemet när man ljuger så mycket och i så stora volymer är att man börjar glömma bort sina lögner. Joakim själv och Anjo fick samma problem uppdagat för sig under den här dokumentären.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det berodde på hans pundarmamma som aldrig kom på avslutningar eller uppträdanden eller ens kontaktade hans far eller lät honom träffa sin far.

Detta ovan här sägs inget om in dokument inifrån. Hur kommer det sig att du har sånna uppgifter då om du inte ens vet vem han är?

Tydligt är det att du är en av dem eller någon annan i deras närhet som har att vinna på att rentvå.

Jag vet inte vem han är som person, menade jag givetvis. Jag känner inte honom för det. Men han är givetvis en känd person.

Är det jag som är besatt? Det är snarare ni som är besatta av att svara mig. Jag hade inte skrivit ett enda inlägg till i denna tråd om jag inte hade 10 svar varenda dag.

Givetvis är det inget sådant i Dokument inifrån eftersom man inte ställt en enda kritisk fråga till mamman. Ingen som är kritisk till henne har ju ens fått uttala sig om vad hon gjort i dokumentären, istället har det bara tagits med när de fått försvara sig själva. Vinklad kallas det.
Citera
2025-12-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRallround
Din besatthet att försvara honom syns ju i att du efter dokumentären när det bara är då han behöver försvaras kör här 24/7.
Tidigare när jag var in här. Det var någon gång när denna tråd var typ 60 sidor gammal (nu 136) skrev du att du inte ens vet vem Joakim är.

Nu skriver du att du har skrivit 4-5 inlägg om honom för några år sedan. Problemet när man ljuger så mycket och i så stora volymer är att man börjar glömma bort sina lögner. Joakim själv och Anjo fick samma problem uppdagat för sig under den här dokumentären.

Detta ovan här sägs inget om in dokument inifrån. Hur kommer det sig att du har sånna uppgifter då om du inte ens vet vem han är?

Tydligt är det att du är en av dem eller någon annan i deras närhet som har att vinna på att rentvå.

Besatt är endast ni som inte slutar svara mig. Jag hade inte skrivit ett enda inlägg till från mitt första om jag inte hade fått 10 svar per dag från besatta människor. Jag är neutral och opartisk och han behöver knappast mig att försvara honom när allt ändå flyter på som vanligt för honom och han får megastort stöd.
Citera
2025-12-23, 16:20
Medlem
Citat:
nej. det hade han inte. sluta ljug nu. innan han skrev boken och fick ut sina soc-dokument så var 'förövarna' i hans barndom fosterföräldrarna. som bland annat hade 'knuffat ut honom för en trapp'

det håller inte. han har berättat minst TRE olika versioner med olika aktörer och olika händelser | och att återberätta trauma med sådan detaljrikedom som det görs i boken? det finns inte en enda människa på den här planeten som skulle kunna göra det. det går inte återberätta ett lyckligt minne ens med sådan detaljrikedom. särskilt inte från barndomen när hjärnan fortfarande utvecklas.

skaffa dig lite grundläggande förståelse för hur minnet fungerar.

mvh någon med 15+ år av ALLA olika former av trauman som går att ha i sitt huvud |

Jag beklagar att du har trauman, men det är flera professionella personer och experter som ger Joakim rätt i detta. Det måste man ändå ta in och respektera.
Citera
2025-12-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det enda du hävdat ( 500 inlägg? ) är att Jocke är framgångsrik.

Sekter älskar såna som dig.

Jocke är en mycket störd människa. Hans relationer med andra grundar sig enbart på pengar och rädsla.

Han är läskigt tom på känslor.

Han är ju framgångsrik, det måste man ändå erkänna. Hur han är som person vet jag inte, känner inte honom.

Ja, det har blivit många inlägg. Det är för att jag är artig nog att besvara de som besvarar mig. Hade jag vaknat upp imorgon och hade NOLL svar så hade jag inte skrivit ett enda inlägg till i någon tråd som handlar om Joakim.

Således betyder det ju att folk vill att jag ska fortsätta skriva i tråden, annars hade man ju låtit bli att svara mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in