Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Jocke är en stor bluff, att han lyckats med detta "bedrägeri" (bli känd Youtuber) trots sin extremt låga IQ är för mej ett mysterium, killen är ju så korkad och nästintill halft analfabet.

Det säger ju emot sig självt att han på något sätt skulle ha låg IQ eller vara korkad. Man vinner inte typ 10 st Kristallen-priser och Guldbagge utan att ha något bakom pannbenet.
Citera
2025-12-23, 16:37
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag gissar att fosterföräldrarna blev glada att slippa utmålas som barnmisshandlare i boken. Det hade även kunnat bli en anmälan om förtal från deras sida. Så Jocke tvärvände och riktade svärdet mot mamman i stället. Hon fick bli Monstret som skulle sälja boken.
Så kan det förstås också vara så det fanns ett tredje alternativ. Den där typen av människa är expert på att lista ut planer och ägnar all sin tid åt detta. Ser fram emot när han blir osams med Anjo och Pontus. Ett enda misstag och det exploderar. Kan bli ett riktigt drama med stort underhållningsvärde.
Citera
2025-12-23, 17:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRallround
Din besatthet att försvara honom syns ju i att du efter dokumentären när det bara är då han behöver försvaras kör här 24/7.
Tidigare när jag var in här. Det var någon gång när denna tråd var typ 60 sidor gammal (nu 136) skrev du att du inte ens vet vem Joakim är.

Nu skriver du att du har skrivit 4-5 inlägg om honom för några år sedan. Problemet när man ljuger så mycket och i så stora volymer är att man börjar glömma bort sina lögner. Joakim själv och Anjo fick samma problem uppdagat för sig under den här dokumentären.

Jag vet inte hur OT detta kommer bli, men då tar jag den smällen om någon mod stänger av mig. Jag vill berätta detta för att visa hur det kan se ut. Jag hade en "kompis" som hade IF, autism och mycket narcissistiska drag, en del overta men mest sårbara drag. Hen gick mellan personer, låtsade vara ett offer, andra tog hand om hen, kastade bort hen när de fattade vilket svin hen var. Men trots lågt IQ, trodde hen sig kunna manipulera och ljuga. Och trodde att andra gick på det. Blev övergiven och grät om att alla var så himla elaka, och hen var ju bara ett offer. Trots att hen förstört andras liv.

Får precis samma vibbar av J och hans krets.

Så många lögner som en vanlig människa direkt ser. Anonym verkar vara antingen lite eljest, eller ett barn. Kommer med jättekonstiga förklaringar till sin höga aktivitet. Har olika versioner redan. Och tror att man ska gå på det som är extremt uppenbart. Att hen absolut kände till J innan. Hur vet jag inte. Snacka om så dåligt försvar, som att hen inte har skrivit i tråden innan. Svårt att regga ett konto och hålla det relativt rent? NEJ. Svårt att ha fler konton? NEJ. Svårt att överlåta ett konto? NEJ.

Man kallas hatare om man ställer obekväma frågor. Jag är absolut ingen hatare av J. Men i deras bubbla finns det bara fans och hatare.

Vi har uppmanats att ignorera Anonym, men vete fan om vi ska.

Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jocke berättar om boken och säger.

”Jag hymlar inte med vad jag har gjort, det finns allt ifrån nedbrända hus, till misshandlar till sexuella övergrepp, det framkommer det mesta.”

https://youtu.be/e2-sotwTKII?si=oIiO_Uzo_13JKa1v 3:55

Vad menar han?

Det tog ett tag innan jag kom igenom "jag jag jag", som dumt nog bestämde för att kolla från början. LoL, promotar boken och säger sedan att det handlar inte alls om att sälja in boken. Nääähe? De som köper måste väl ändå vara vuxna, hur står det till i deras huvuden? Alltså, på riktigt intresserad. Den starkaste självbiografin säger han, låter lite som Trump som är bäst på allt tydligen.

Eftersom han nämner misshandel och sexuella övergrepp innan i videon, så blir det ju lite spännande, eller vad man ska säga. Först verkar det som det är han själv som råkat ut för dessa, men sedan när han återkommer till samma, så låter det absolut som att han själv erkänner att han själv har utsatt andra för detta. Men det är ju så med det mesta han anklagar andra för, det verkar som han själv gjort detta.

Hur detta SKA uppfattas? Troligen som att han har begått dessa saker. Nu vet jag inte vad boken handlar om och det är sant att man i den kan läsa om dessa saker han påstår ska vara i den. Finns ett ex inne att låna, funderar lite på det.
Citera
2025-12-23, 17:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Det som talar emot är att hans ena bror verkar mentalt funktionsutmanad oxå.
Efter att ha sett dokumentären önskar man ju att man som minst släkte ned deras skjuka varbölder till "sociala medier.
Hela det där gänget borde ha internetförbud.
Men lite läskigt att det går att få en följarskara. Mycket märkligt. Jag ville så gärna trot att människor är smartare..

J har sin egen problematik. Med gener från sin pappa och mamma. Kan vara hjärnskada inblandat med. Hans halvbröder är mer en produkt av sin pappa som uppenbart har en mild utvecklingsstörning. De har bara lite lågt IQ, J har ju en problematik som spänner över flera områden, plus att han inte ligger under medel i IQ.

Men ja, för oss utanför, man undrar ju hur sådant här händer med massor av följare som verkligen avgudar dessa människor.
Citera
2025-12-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
J har sin egen problematik. Med gener från sin pappa och mamma. Kan vara hjärnskada inblandat med. Hans halvbröder är mer en produkt av sin pappa som uppenbart har en mild utvecklingsstörning. De har bara lite lågt IQ, J har ju en problematik som spänner över flera områden, plus att han inte ligger under medel i IQ.

Men ja, för oss utanför, man undrar ju hur sådant här händer med massor av följare som verkligen avgudar dessa människor.

Kanalen Familjen Lundell har en dryg miljon följare, men det är uppenbart att Jockii är tillräckligt slug för att inte låta den bli befläckad med konflikter och smutskastning. Till detta har han Anjo och Rask som mer än gärna pumpar ut hans dynga. Hade Familjen Lundells följare sett vad som pågår bakom kulisserna så hade kanalen inte varit hälften så stor.

Hade de dessutom sett inläggen som finns i Jockiis blogg från några år tillbaka så hade alla kloka människor förbjudit sina barn att så mycket som snegla åt hans håll. Man måste ändå ge honom kredd för att han lyckades ändra image från riksonanisten Jockiiboi till offerkoftan Joakim på bara ett par år.

Förändringen är så stor att det är svårt att tro att Joakim Lundell har planerat och åstadkommit den helt på egen hand. Det ligger nära till hands att misstänka att Stefan Hallgren på Ninetone har gjort ett extremt bra jobb.

https://www.breakit.se/artikel/18291/joakim-lundells-manager-vill-du-sla-igenom-pa-youtube-tank-sahar

Citat:
"En kreatör ska jobba för att få publiken hooked på dem själva, deras person, och få följarna att vilja hänga med dem. Då kan du hålla på med vad du vill, för alla är där för dig istället för det du gör”.

Planera långsiktigt

"Om du vill lyckas som innehållsskapare måste du betrakta det som ett ärligt och långt game. Skapa en plan på minst ett och ett halvt år där du dagligen gör rejäla insatser".

Skapa värde och underhåll

"Du måste vara intressant, beröra och förmedla ett värde genom appen om dina följare ska stanna. Då finns det alltid en publik. Var inte tråkig för då tjänar du inga pengar”.

Syftet med boken Monster var att avsluta onanisten Jockiiboi och skapa den nya Joakim Lundell. Men man behövde ett narrativ till varför han varit en gris fram till transformationen. Att han blivit torterad skulle förklara allt.
Citera
2025-12-24, 00:36
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Jocke är en stor bluff, att han lyckats med detta "bedrägeri" (bli känd Youtuber) trots sin extremt låga IQ är för mej ett mysterium, killen är ju så korkad och nästintill halft analfabet.

Jocke har ju det där medelmåttiga beteendet som går hem hos vardagspöbeln. Ingen behöver vara rädd för att ha taskigt ordförråd i hans närhet - Enkelt och korkat snack går hem i dokumentären.
Citera
Igår, 16:53
Medlem
Lektor i social arbete tar Joakim i försvar. Vad anser ni om det hon skriver här?

https://www.gp.se/debatt/okunnigt-och-oforsvarligt-att-leta-bevis-for-lundells-barndomstrauma-i-journaler-.d9cdaee5-c00a-47be -ac86-aef8fa5b3b10
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Lektor i social arbete tar Joakim i försvar. Vad anser ni om det hon skriver här?

https://www.gp.se/debatt/okunnigt-och-oforsvarligt-att-leta-bevis-for-lundells-barndomstrauma-i-journaler-.d9cdaee5-c00a-47be -ac86-aef8fa5b3b10

Att detta är en återigen en person som låter känslosvall styra över rationalitet å ena sidan. Bo Göran Bodins poäng är att Joakim, i vuxen ålder, har sagt att bevisen finns i journalerna. Att det som har hänt honom kan ingen säga inte stämmer för det står där. När tex Bodin i dokumentärern påstår det om monsterblod, att det inte står i journalen säger Joakim "jo", två gånger.

Den här lektorn har säkert mycket rätt i det hon säger men hon gör en halmgubbe. En halmgubbe är att påstå något annat om motparten och sen argumentera mot det i stället. Jag tror inte hon gör det medvetet. Hon är bara förblindad av sitt perspektiv som sakkunig i socialt arbete. Hela texten går ut på att metoden att undersöka journaler inte är en stabil grund för att påstå att någons minne inte stämmer. Det har som sagt Bodin inte påstått ens. Bodin säger till och med i dokumentären att att Joakim av allt att döma har haft en otroligt tuff uppväxt och vad som stämmer eller inte kan vi inte veta.

DET ÄR HANS EGNA ORD, I VUXEN ÅLDER, ATT DET SOM HÄNT STÅR I JOURNALERNA DET HANDLAR OM. Hur kan det vara så inni-bomben svårt för folk att förstå att Bodin synar bluffen och när korten visas ser alla lögnen!

Å andra sidan är hon också insnöad i sitt lektorperspektiv i socialt arbete och skriver om Joakim som ett offer inom socialens väggar. Absolut, är man en del av socialen ska de givetvis skydda sina "patienter". Men det är han inte i dokumentären. Han granskas som en av landets största makthavare som via sin makt och sina kanaler startar drev och driver på hat mot andra människor.

Hon missar dokumentärens huvudpoäng och hon har inte förstått media och journalistikens roll gentemot makthavare. Lektorn skriver om Joakim som om han fortfarande är ett barn i socialens förvar. Det här är resultatet av ett gulligull-sossevänster-samhälle som byggts. Vi ska vara så goda och ta hand om alla, hur jävligt de än beteer sig. Medberoende så klockorna stannar. Tyvär alldeles för mycket medberoende - klappa medhårs - arbetare inom svenska socialtjänsten.
Senast redigerad av MRallround Igår kl. 21:29.
Citera
Igår, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1

Hur kan man bli lektor och utbilda elever om man har så svårt att ta till sig fakta?

1. SVT har inte använt journalerna mot Lundell, de har varken citerat eller beskrivit innehåll ur journalerna i dokumentären.

2. SVT har aldrig påstått att journalerna innehåller grafiska beskrivningar av episoder i Lundells barndom. Det var Lundell som påstod att det fanns såna i journalerna, vilket även denne Mattson hävdar är felaktigt. Hon och SVT är helt eniga i att Lundells påstående är felaktigt.

3. SVT har inte brutit mot någon sekretesslagstiftning, om ett brott är begånget så är det i så fall av den som har lämnat materialet till SVT.
Senast redigerad av N.Armstark Igår kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in