Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-20, 15:13
Medlem
Flaskpostenss avatar
Har inte gått så bra. Såhär har det gått, som det brukar gå.

https://www.tv4.se/artikel/3r53bd0QTMNscLBky2FR2u/boendernas-slutval-sa-gick-det-sedan
Citera
2025-12-20, 15:24
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens

https://www.tv4.se/artikel/3r53bd0QTMNscLBky2FR2u/boendernas-slutval-sa-gick-det-sedan
2 av 4 är väl ganska bra
Citera
2025-12-20, 16:27
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tror inte att attraktionen var särskilt stor för någon av dem men absolut inte Lucas eftersom han
1) inte ens blev vald till gården initialt utan bara kom med som en eftertanke. Hade hon känt attraktion för honom och inte någon av de andra så hade ju han varit det självklara valet att följa med som hennes "säkra kort" att försöka spinna något på.
2) endast kom med för att han uttryckte sitt farväl på ett sätt hon gillade, dvs hon var mer förtjust i hans sätt att prata än hans fysik = friendzonad. Fortfarande pratar hon ju om honom som någon som hon vill ha kvar i sitt liv (för att prata med).
3) Rasmus var den hon valde i slutvalet. Fanns ingen anledning att välja Rasmus före Lucas om hon hade känt mer attraktion för Lucas - varför krångla till det? Att hon skulle hålla på och "godhetssignalera" under slutvalet köper jag inte. I så fall kunde hon lika gärna behållit rödskägget hela vägen eftersom hon kallade honom "sexig" osv. Rasmus hade hon trots allt en övernattningsdejt med och man håller inte på som hon gjorde där, tog initiativ till kyssar osv, om man inte känner någon som helst attraktion. Hon kunde även valt att inte ha någon övernattningsdejt alls, vilket hade varit mer passande om hon inte känt någon attraktion för Rasmus, då hade hon helt kunnat undvika en jobbig situation där hon kände sig tvungen att forcera fram något.

Håller med om detta . Du ser, vi kan enas om något

Min poäng är att hon inte var mest attraherad av Lucas som du ville ha det till utan att det faktiskt var Rasmus som hon var mer attraherad av. Sen räckte det inte hela vägen ändå.
Tror även fortfarande att Elin har en rätt bonnig smak och att om hon blir tillsammans med någon längre fram så kommer han med all sannolik inte heller vara någon modellsnygg typ.

För övrigt så är det alltid tråkigt när det är produktionsstyrt och inte riktiga bönder som medverkar i programmet. Det tar bort det genuina helt klart. Det är ju inte första gången heller, vi har ju haft "halvtidsbönder" i programmet tidigare som har drygat ut bondelivet med annan inkomst. Men det här är väl första gången som "bonden" enbart varit anställd på en gård? Tror inte att det skett tidigare (rätta mig om jag har fel). Det förtar ju hela idén med programmet.
Jag uppskattar mödan du lagt ner för att skriva ditt inlägg, även om det du skriver i översta delen är helt fel.

Att hon inte valde Lucas direkt beror på att hon kände av det vi tittare kände av - att han förmodligen inte var helt seriös. Kanske hade hon sett hans tiktok-konto.
Ingen tjej skulle ta med nån - t.om kunna tänka sig att byta(som hon sa till Linda) ut nån annan till förmån för en "vän". Anledningen att hon ändrade sig när han sade sina fina ord var att hon då fick mentalt svepskäl att lägga tvivlen om hans karaktär åt sidan och välja honom ändå. Sen var attraktionen till honom inte så värst stor, men i en situation där hon saknade attraktion till de andra så upplevdes den större för henne.
Hon kysste Lucas fler gånger och det såg mer äkta ut än de krystade pussarna med Rasmus på övernattningsdejten. Hon såg Rasmus som en liten pojke , som ett ersättningsbarn tills hon får ett riktigt.

Vid slutvalet hade hon placerat Lucas i friendzonen. Antagligen för att hans mun givit henne "the ick", men kanske också för att hon inte kände ett genuint intresse från honom. Hon blev sårad över att han knappt reagerade över att bli bortvald - detta eftersom hon varit, och kanske fortfarande var lite attraherad av honom.

Elins framtida man kommer inte att vara modellsnygg - vilket beror på att hon inte är tillräckligt snygg för att attrahera en modellsnygg man

Det har hänt tidigare att en "bonde" bara varit anställd på en gård. Australiensaren Matthew 2022. Det var bara att spola förbi delarna där han var med för det var otroligt ointressant att följa. Ingen av hans dejter var seriösa heller(hur skulle de kunna vara det för en 20-årig australiensare som bor tillfälligt i Sverige?).
Citera
2025-12-20, 17:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Två av fyra är rätt bra ändå.

Sedan är det där en gammal länk. Den publicerades 30 minuter efter att programmet sändes linjärt så det är inget nytt du kommer med.
Citera
2025-12-20, 17:38
Medlem
Har gått som man misstänkte.
Två var säkra på vad de sökte och var öppen för det i Tv.

Velkuken i gotland är inte redo för kärlek, öppnar någon upp för honom så stänger han dörren och drar.

Elin tänker jag inte ens lägga tid på, hon är unik. Kommer säkert hitta den där med fristad overall, träpjucks, truckerkeps med 90 graders bjöd skärm och en rejäl ettan lös i truten.

Citat:

Citera
2025-12-22, 22:31
Medlem
Elin var med på någon intervju i Jönköpings posten nyligen. Såg henne svara på några frågor på deras instagram. Framgick att hon inte ville ha någon tillbakadragen man.
Citera
2025-12-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Märklig vandringsägen, det här har berättats tidigare i tråden och då var det inte Lukas, utan han som såg ut som en fiskljuse i nyllet som fick våldtäktsmannen? att fara hem, det var hans flickvän som uttalade sig, kanske har hon varit med båda?
Jo det var Lukas det handlade om i den videon oxå!
Citera
2025-12-23, 21:22
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag uppskattar mödan du lagt ner för att skriva ditt inlägg, även om det du skriver i översta delen är helt fel.

Att hon inte valde Lucas direkt beror på att hon kände av det vi tittare kände av - att han förmodligen inte var helt seriös. Kanske hade hon sett hans tiktok-konto.
Ingen tjej skulle ta med nån - t.om kunna tänka sig att byta(som hon sa till Linda) ut nån annan till förmån för en "vän". Anledningen att hon ändrade sig när han sade sina fina ord var att hon då fick mentalt svepskäl att lägga tvivlen om hans karaktär åt sidan och välja honom ändå. Sen var attraktionen till honom inte så värst stor, men i en situation där hon saknade attraktion till de andra så upplevdes den större för henne.
Hon kysste Lucas fler gånger och det såg mer äkta ut än de krystade pussarna med Rasmus på övernattningsdejten. Hon såg Rasmus som en liten pojke , som ett ersättningsbarn tills hon får ett riktigt.

Vid slutvalet hade hon placerat Lucas i friendzonen. Antagligen för att hans mun givit henne "the ick", men kanske också för att hon inte kände ett genuint intresse från honom. Hon blev sårad över att han knappt reagerade över att bli bortvald - detta eftersom hon varit, och kanske fortfarande var lite attraherad av honom.

Elins framtida man kommer inte att vara modellsnygg - vilket beror på att hon inte är tillräckligt snygg för att attrahera en modellsnygg man

Det har hänt tidigare att en "bonde" bara varit anställd på en gård. Australiensaren Matthew 2022. Det var bara att spola förbi delarna där han var med för det var otroligt ointressant att följa. Ingen av hans dejter var seriösa heller(hur skulle de kunna vara det för en 20-årig australiensare som bor tillfälligt i Sverige?).

Ursäkta sent svar...
Vi kommer knappast att enas om Lucas vs Rasmus så det är som det är.
Jag vidhåller att du har fel.
Och - det är aldrig en möda för mig att skriva
Gällande hans mun så är den tatuerade munnen han har på halsen värre. Det är hans ex läppar som är ingraverade dessutom (avslöjade hon i en video). Det är väl "ick" om något.

Ja, Matthew kommer jag ihåg och det var ett fiasko. Däremot så var han ju en riktig bonde i grunden i och med att hans familj hade en stor gård hemma i Australien och han var bara tillfälligt i Sverige.
Citera
2025-12-26, 01:50
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDSE
Elin var med på någon intervju i Jönköpings posten nyligen. Såg henne svara på några frågor på deras instagram. Framgick att hon inte ville ha någon tillbakadragen man.

Vem fan är Elin och vad vill hon ha då?
Kollar inte på den här skiten.
Vill hon ha någon gapig idiot med massivt ego som bara pratar men är totalt värdelös?
Citera
2025-12-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Min fråga först, din fråga sen.
Hon vill nog ha en fullt normal kille gissar jag? Hon ser bra ut och är trevlig när jag träffat henne på macken i Bankeryd. Att hon inte är heltidsbonde spelar ingen roll, hur många är inte månskensbönder? T o m i den Australiensiska varianten av programmet var det med en i år som inte hade egen gård, där brukar de de rejäla gårdar på Gissningsvis 500+ ha som minst ser det ut som. Helt annan stil på de programmen men 16 avsnitt...
Citera
2025-12-26, 22:26
Medlem
tandskadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Hon vill nog ha en fullt normal kille gissar jag? Hon ser bra ut och är trevlig när jag träffat henne på macken i Bankeryd. Att hon inte är heltidsbonde spelar ingen roll, hur många är inte månskensbönder? T o m i den Australiensiska varianten av programmet var det med en i år som inte hade egen gård, där brukar de de rejäla gårdar på Gissningsvis 500+ ha som minst ser det ut som. Helt annan stil på de programmen men 16 avsnitt...
Word.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in