Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jenny? Du menar väl Jennifer? Hon heter Jennifer Erlandsson.

Sedan är det inte speciellt hux flux eftersom Jennifer jobbar i produktionen.
Det är väl inte allom bekant att J jobbar i produktionen, även om det iofs har nämnts här. Ta en gård här, en söt och verbal tjej där, mixa några prototyper på lantliga gentlemen och centrifugera röran så får man ihop sinnebilden av romantik på bondgård. Så genuint behöver det inte vara, det går ner ändå. Vad pölsan kryddas med är bäst att inte veta.
Citera
2025-12-19, 20:08
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Källa på det?

Läste det i någon artikel, kan ha varit Hänt eller liknande, någon kändissida.
Citera
2025-12-19, 20:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midgetjanne
https://vm.tiktok.com/ZNR2esgm3/

Ramlade över denna TikTok, det är Lucas ex som han tydligen var otrogen mot samtidigt som hon var gravid. Han har alltid varit lite skum under programmets gång så jag är inte förvånad.
Märklig vandringsägen, det här har berättats tidigare i tråden och då var det inte Lukas, utan han som såg ut som en fiskljuse i nyllet som fick våldtäktsmannen? att fara hem, det var hans flickvän som uttalade sig, kanske har hon varit med båda?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-19 kl. 21:02.
Citera
2025-12-19, 21:58
Medlem
Han kanske ser ut som Lasse kronér i barret om han spar ut. Då blir hyvel snyggast varesig man passar i det eller inte, räddningen där efter är keps.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Viktor gjorde helt rätt,även om jag hoppades på Ida.
Tror nog Viktor inte passade för denna dejtingtyp, bättre träffa någon själv utan press o utan Tv inblandning.
Han vet nog- när han hittar rättt tös.
Han är sympatisk. Men kan inte förstå varför han vill vara skallig.
Brännande sol ute på ängarna, hår skyddar faktiskt för het sol.
Bar skalle o tunn bondekeps gör det värre för huvudet.
Citera
2025-12-19, 23:22
Medlem
Flaskpostenss avatar
Elin valde ju rätt kille tack och lov. Hoppas på en liten junior 😊🙂‍↕️
Citera
2025-12-19, 23:27
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Elin valde ju rätt kille tack och lov. Hoppas på en liten junior 😊🙂‍↕️
Dom är inte ihop
Citera
2025-12-20, 01:47
Medlem
Ingen vill ju längre vara med som bonde, de vägrar lägga ner produktionen? De tvingas ta med månskensbönder, folk som jobbar på mack, någon som har lite skog. vad fan kommer härnäst? Eller den där ellinor som VILLE BO PÅ LANDET. Patetiskt. Så trött på linda tandrad/cowboyboots också, jävla flinemaja.
Citera
2025-12-20, 05:38
Medlem
Kanastras avatar
Citat:

Ramlade över denna TikTok, det är Lucas ex som han tydligen var otrogen mot samtidigt som hon var gravid. Han har alltid varit lite skum under programmets gång så jag är inte förvånad.
Orkar inte kolla mer än det klippet men tjejer som väljer dåliga partners och sen i efterhand ska prata ut om hur dåliga deras partner var.. ja, det var ju du som valde själv, tjej!!

Han killen var ganska mörkmuskig och hette Magnusson, två tydliga tattar-indikationer i min värld
Citera
2025-12-20, 08:43
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Ingen vill ju längre vara med som bonde, de vägrar lägga ner produktionen? De tvingas ta med månskensbönder, folk som jobbar på mack, någon som har lite skog. vad fan kommer härnäst? Eller den där ellinor som VILLE BO PÅ LANDET. Patetiskt. Så trött på linda tandrad/cowboyboots också, jävla flinemaja.
Toppen nås väl nu i andra sommaren då tanten som dejtade Kurt-Arne ska bjuda in hugade spekulanter till sin lägenhet i Stockholm🙂
Citera
2025-12-20, 10:35
Medlem
Citat:

Även om det är enbart hennes 'syn' - var det ju ett intressant konto =)
Citera
2025-12-20, 10:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Nej dom måste bara förkorta avsnittstiden (& byta namn till 1 bonde söker fru) för dom har ju trots allt 2 riktiga bönder per säsong fortfarande, så får dom skapa större drama runt dem

Det verkar som att jorden runt har lagt ner? och inga bonniga kosmonauter som söker kärlek heller
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-20 kl. 11:03.
Citera
2025-12-20, 12:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Lucas var definitivt den enda hon kände fysisk attraktion till, men den försvann fortare än jag hade räknat med. Jag trodde hon skulle vara inbillat attraherad av honom fram till slutvalet. Då valde hon Rasmus istället för att visa svenska folket att hon minsann inte är ytlig (Här får jag ge Crapmagic beröm igen som påtalade att det var ett "godhetssignalerande" val)

Jag tror inte att attraktionen var särskilt stor för någon av dem men absolut inte Lucas eftersom han
1) inte ens blev vald till gården initialt utan bara kom med som en eftertanke. Hade hon känt attraktion för honom och inte någon av de andra så hade ju han varit det självklara valet att följa med som hennes "säkra kort" att försöka spinna något på.
2) endast kom med för att han uttryckte sitt farväl på ett sätt hon gillade, dvs hon var mer förtjust i hans sätt att prata än hans fysik = friendzonad. Fortfarande pratar hon ju om honom som någon som hon vill ha kvar i sitt liv (för att prata med).
3) Rasmus var den hon valde i slutvalet. Fanns ingen anledning att välja Rasmus före Lucas om hon hade känt mer attraktion för Lucas - varför krångla till det? Att hon skulle hålla på och "godhetssignalera" under slutvalet köper jag inte. I så fall kunde hon lika gärna behållit rödskägget hela vägen eftersom hon kallade honom "sexig" osv. Rasmus hade hon trots allt en övernattningsdejt med och man håller inte på som hon gjorde där, tog initiativ till kyssar osv, om man inte känner någon som helst attraktion. Hon kunde även valt att inte ha någon övernattningsdejt alls, vilket hade varit mer passande om hon inte känt någon attraktion för Rasmus, då hade hon helt kunnat undvika en jobbig situation där hon kände sig tvungen att forcera fram något.
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Elin framstår ju som helt utstuderad, men jag tror att hon faktiskt försökte intala sig vid slutvalet att det kunde bli nåt med Rasmus(trots bristen på attraktion) - eftersom hon längtar efter barn. Hennes barnlängtan färgade då tillfälligt hennes intryck av Rasmus så att hon trodde sig vilja ha honom för ett ögonblick. Jag tror inte att det bara var skådespel.
Sen när hon kom hem sprack bubblan omgående och hon funderade ut hur hon skulle göra slut med Rasmus på bästa sätt - där hon slipper säga att hon saknar attraktion. Hon valde då den beprövade metoden att göra sig så omöjlig att killen gör slut åt henne.
Håller med om detta . Du ser, vi kan enas om något

Min poäng är att hon inte var mest attraherad av Lucas som du ville ha det till utan att det faktiskt var Rasmus som hon var mer attraherad av. Sen räckte det inte hela vägen ändå.
Tror även fortfarande att Elin har en rätt bonnig smak och att om hon blir tillsammans med någon längre fram så kommer han med all sannolik inte heller vara någon modellsnygg typ.

För övrigt så är det alltid tråkigt när det är produktionsstyrt och inte riktiga bönder som medverkar i programmet. Det tar bort det genuina helt klart. Det är ju inte första gången heller, vi har ju haft "halvtidsbönder" i programmet tidigare som har drygat ut bondelivet med annan inkomst. Men det här är väl första gången som "bonden" enbart varit anställd på en gård? Tror inte att det skett tidigare (rätta mig om jag har fel). Det förtar ju hela idén med programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in