Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-22, 14:18
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Måste det vara sant?

Men nu känner du ju inte så, och det är inte sant. Hade det varit sant kanske du hade känt så
Citera
2025-12-22, 14:19
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Jag fick också den KÄNSLAN.

Det är väl rätt vanligt att de som blivit utsatta för sexuell utnyttjande antingen äter sig smällfet, klipper håret kort eller gör sig oattraktiv på andra sätt. Eller byter kön.

Skulle TS syster ha gjort det eller vad menar du?
Citera
2025-12-22, 14:20
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Slå på käften är väl mycket vanligt.
Hur kan du säga att det är ovanligt?
Har du inte sett Emil i Lönneberga?
När drängarna fått brännvin i sig så blev det bråk.

Jag har personligen varit i slagsmål många gånger i mitt liv och jag är ganska fredlig av mig.

Våldtäkter är vanligt. Men det finns ju olika grader.
Många är på gränsen till vanligt sex, så det blir inte ens polisanmält.

När det kommer till att sexuellt ofreda barn, så börjar det bli mer ovanligt.
Men skillnaden är att vi alla blir intutade att det är det värsta man kan göra, så våra spärrar är mycket höga där.

Ja, att folk slåss på fyllan är vanligt, även våldtäkter och mord. Det jag skrev var ovanligt var att sunda normalfungerande personer tappar det för att de är fulla. De existerar, ja, men det är mer ovanligt. Vanligt är dock att mindre välfungerande personer själva uppfattar sig som sunda välfungerande och skyller sina fyllebravader med att de "har dåligt öl/spritsinne". I regel handlar det om att deras redan kassa egenskaper och röda flaggor förstärks när de super.
Citera
2025-12-22, 14:23
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Ja, att folk slåss på fyllan är vanligt, även våldtäkter och mord. Det jag skrev var ovanligt var att sunda normalfungerande personer tappar det för att de är fulla. De existerar, ja, men det är mer ovanligt. Vanligt är dock att mindre välfungerande personer själva uppfattar sig som sunda välfungerande och skyller sina fyllebravader med att de "har dåligt öl/spritsinne". I regel handlar det om att deras redan kassa egenskaper och röda flaggor förstärks när de super.
Vem är egentligen sund?
Du?

Många många mördare våldtäktsmän och pedofiler uppfattas som trevliga och sunda.

Och dom blir ju utsläppta från fängelset, så samhället måste ju anse dom som sunda.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2025-12-22 kl. 14:26.
Citera
2025-12-22, 14:23
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Jag minns saker från den åldern.

Självklart kan man mina saker från den åldern jag vet inte varifrån den här tråd sanningen kommer att man inte minns saker från när man var tre år. Men det gör man.

OnT
Ja jag tycker nog faktiskt tyvärr som alla andra här i tråden att det är bäst om du bara försöker vara ärlig mot din syster i fortsättningen och försöker förklara detta med henne varför du höll tyst.

Personligen hade jag nog avsluta all form av kontakt med min far men som sagt det är du som är sonen i det här fallet.

En god jul till dig i alla fall önskar jag dig och tack för du vågade dela med dig av händelsen.
Citera
2025-12-22, 14:31
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Vem är egentligen sund?
Du?

Det som de flesta sunda uppfattar som sunda dvs en person som har koll på sin skit, identitet, själsliv, normal grad av kontroll och disciplin, dras till det sunda och balanserade osv.

Citat:
Många många mördare våldtäktsmän och pedofiler uppfattas som trevliga och sunda.
Och dom blir ju utsläppta från fängelset, så samhället måste ju anse dom som sunda.

Ja, de uppfattas som så men de flesta är det inte, de spelar normteater. Den stora majoriteten har ett förklarande bagage. Det sorgliga är när de är så förstörda att de saknar normala referensramar och tror att de flesta lever, känner och löser problem som dem själva.
Citera
2025-12-22, 14:36
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Det som de flesta sunda uppfattar som sunda dvs en person som har koll på sin skit, identitet, själsliv, normal grad av kontroll och disciplin, dras till det sunda och balanserade osv.

Ja, de uppfattas som så men de flesta är det inte, de spelar normteater. Den stora majoriteten har ett förklarande bagage. Det sorgliga är när de är så förstörda att de saknar normala referensramar och tror att de flesta lever, känner och löser problem som dem själva.
Så du tror inte på det många psykologer och poliser och beteendeforskare säger, att alla är potentiella mördare.
Du tror att dom har fel och ni idioter som springer runt som galningar och kastar sten på andra för brott som ni själva aldrig upplevt . Ni har rätt och känner er själva bättre än mänsklighetens samlade kunskap om hur människor är och vad en genomsnittlig människa är en kapabel att göra om omständigheterna är sådana.
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2025-12-22 kl. 14:49.
Citera
2025-12-22, 14:43
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
"Människor som tror att de kan något om hur minnen fungerar, glömmer bort att det är individuellt. Jag vet när mina minnen blir kantstötta av andras felaktigheter."

Du vet inte vad du pratar om. Nej, det är inte individuellt att minnet är en rekonstruktiv process. Det är så hjärnan fungerar.

Jag har extremt många minnen från 2 år och från födseln. Så där faller din efterblivna teori. Ägd.
Citera
2025-12-22, 14:44
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Jag har extremt många minnen från 2 år och från födseln. Så där faller din efterblivna teori. Ägd.

Du är i alla fall extremt efterbliven.
Citera
2025-12-22, 14:48
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:

Du ja haha, sådana som dig borde få nackskott för att du är så jävla retarderad. 140 i iq här. Gå och gråt tönt
Citera
2025-12-22, 14:53
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Du ja haha, sådana som dig borde få nackskott för att du är så jävla retarderad. 140 i iq här. Gå och gråt tönt
Hej pågar.
✌️😊🫳
Jag är också efterbliven .
Fan va skoj att träffa er två.

Ska vi prata om sex med barn?
Vad tycker ni om det?

Skulle ni kunna vara kapabla till det ifall ni var fulla och kåta som satan och allmänt jävla besvikna på livet
Citera
2025-12-22, 14:58
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
För några år sedan såg jag en Dansk film på tv som handlade om just det här med en bra normal far som "råkade"ha sex med sin 12 åriga dotter.

Såg ni den?

Han var normal, en bra kille men han klarade inte av att hålla sig när dottern satt i trosor på honom .
En mycket vågad film måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in