Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-22, 12:58
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Förstår du skillnaden på att "ändra uppfattning" och "acceptera"?

Utan tar det för vad det är. Accepterar läget. Fogar sig efter det. Accepterar att det är som det är.

Jo jag förstår skillnaden men alla människor kanske gör skillnaden lite olika. Tycker det är intressant att höra hur någon på ena sidan helt plötsligt kan få acceptans för andra sidan, "bara" för några med makt säger så.
Jag accepterar ju inte domen och visar det tydligt i mitt sätt att diskutera här ute. Jag kommer inte få en annan acceptans eller uppfattning beroende på vad andra tycker. Om inte helt andra uppgifter skulle dyka upp. Då får man ju pröva sitt samvete mot det.

Synd du inte fick chansen att lära Umeå tjejen samma inställning.
Tänk om hon bara, fogat sig och tagit det för vad det var. Accepterat läget och insett sin egen skuld i varför det blev som det blev.

Vore beundransvärt.
Citera
2025-12-22, 13:08
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Accepterat läget och insett sin egen skuld i varför det blev som det blev.

Möjligen om det hela hade slutat med hennes nej när dom låg i sängen. Men då hade detta knappast blivit en sak för rättsväseendet heller.
Citera
2025-12-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Hur vet du vad alla människor skriver och inte skriver? har du slagit i huvudet eller?

Du kan omöjligen veta varför han svarade som han gjorde, det vet ingen här med 100% säkerhet barta han själv.

Klart är han inte verkar veta själv och att han inte erkänner något som DU påstår.

Man är allt bra korkad om man Erkänner brott som någon påstår att man har begått och som man inte minns. Tror du att 31-åringenär så pass korkad?

Är nan nirmalt funtad och någon påstår att man har begåttett brott och man inget minns. Så är det exakt det varje person skulle säga/skriva: att man inte minns.

Men du ser alltså 31-åringen som extremt korkad. Bra, då vet vi.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att du skulle skriva så där otroligt cringe betyder inte att alla andra skulle skriva så. Människor är olika.

Är det förstått?

Så. Vad hade du skrivit då? Du är full. Sover över hos en polare (en manlig, för kvinnliga polare har du med stor sannolikhet inte). Ni sover i samma säng. Dagen efter vaknar du och minns inget av natten.

Din polare anklagar dig senare för våldtäkt. Erkänner du det då för att "rädda er och era gemensamma vänners vänskap" (så som den dömde 31-åringen påstår är är orsaken till att han erkänner våldtäkt eller sexuellt övergrepp I Snapchatkonversationen) eller skriver du som det är: att du inte minns?

Tänk efter riktigt noga nu! Och inse att du givetvis kommer skriva att du inte minns. Inte fan kommer du erkänna våldtäkt?!
Citera
2025-12-22, 13:11
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Jo, men säga att han haft uppsåt till det blir ju svårt.

Nja. Att sova i samma säng som någon och att ha sex är en bit ifrån varandra anser jag. Och även om budskapet känns dubbelt borde det ju inte längre råda tvivel vid tydligt nej

Han ville ju ha sex med henne. Är väl uppsåt nog.

Av samma anledning tycker jag det är tanklöst av tjejen att erbjuda plats i sängen och dessutom nära tryckt sin egen kropp.

Är det så man mest tydligt säger nej?

Hennes mun må ha sagt en sak men handlingen som säger mer än tusen ord, sa nånting annat.

Därför det här fallet ger mig lätt kortslutning. Hennes beteende borde inte straffa en människa i 3 år. Oavsett om det är en kvinna eller man.
Citera
2025-12-22, 13:14
Avstängd
Citat:
Man är allt bra korkad om man Erkänner brott som någon påstår att man har begått och som man inte minns. Tror du att 31-åringenär så pass korkad?

Är nan nirmalt funtad och någon påstår att man har begåttett brott och man inget minns. Så är det exakt det varje person skulle säga/skriva: att man inte minns.

Så. Vad hade du skrivit då? Du är full. Sover över hos en polare (en manlig, för kvinnliga polare har du med stor sannolikhet inte). Ni sover i samma säng. Dagen efter vaknar du och minns inget av natten.

Din polare anklagar dig senare för våldtäkt. Erkänner du det då för att "rädda er och era gemensamma vänners vänskap" (så som den dömde 31-åringen påstår är är orsaken till att han erkänner våldtäkt eller sexuellt övergrepp I Snapchatkonversationen) eller skriver du som det är: att du inte minns?

Tänk efter riktigt noga nu! Och inse att du givetvis kommer skriva att du inte minns. Inte fan kommer du erkänna våldtäkt?!
Jag kan inte yttra mig om hans intelligens nivå för jag har aldrig träffat honom, och det kan inte du heller även om du försöker.

Återigen han erkänner inget i snapchatten, hur länge orkar du ljuga om det egentligen?
Citera
2025-12-22, 13:24
Medlem
Citat:
Jo jag förstår skillnaden men alla människor kanske gör skillnaden lite olika. Tycker det är intressant att höra hur någon på ena sidan helt plötsligt kan få acceptans för andra sidan, "bara" för några med makt säger så.
Jag accepterar ju inte domen och visar det tydligt i mitt sätt att diskutera här ute. Jag kommer inte få en annan acceptans eller uppfattning beroende på vad andra tycker. Om inte helt andra uppgifter skulle dyka upp. Då får man ju pröva sitt samvete mot det.

Tänk om hon bara, fogat sig och tagit det för vad det var. Accepterat läget och insett sin egen skuld i varför det blev som det blev.

Vore beundransvärt.

Ja. Om han hade slutat vid hennes första "nej, sluta". Så hade detta inte ens ha blivit ett rättsligt ärende. Hon hade förmodligen förstått att han ändå hade försökt något, utifrån kvällen som helhet.

Men när han fortsätter trots upprepade nej, sluta. Bortfösande av hans händer och trosor som dras upp. Då är det inte på en nivå där hon ska behöva ta mer. Han har begått lagbrott och det finns ingen förmildrande omständighet.

Metafor: vi är hemma hos dig. Du har givit mig 500 spänn. Jag vill ha mer och säger "kan jag inte få 5000 spänn?". Du säger "nej, det blir inga mer pengar". Och jag sedan försöker ta din plånbok och du säger "nej, sluta" och slår bort mina händer. Men jag fortsätter. Och du fortsätter att säga "nej, sluta!" upprepade gånger och drar undan din plånbok och föser bort mina händer. Vid några tillfällen lyckas jag dock få tag i din plånbok och tar några hundralappar från dig, mot din vilja. Och du drar tillbaka den och fortsätter säga "nej, sluta!". Efter 10-15 minuter blir du rädd och inser att jag kommer inte ge mig förens jag har tagit 5000 spänn från dig... Så du flyr ditt eget hem med din plånbok.

Anser du då att att du gav mig 500 spänn är en "förmildrande omständighet " till det rån och rånförsök jag sedan utsätter dig för?

Börjar poletten trilla ner att den dömde 31-åringen är en våldtäktsförövare och det inte finns någon förmildrande omständighet för hans beteende? Han behöver sitta bakom lås och bom och lära sig att nej är nej.
Citera
2025-12-22, 13:44
Avstängd
Citat:

Vore beundransvärt.

Precis så är det, man måste se sin egen del i varför saker och ting händer även om vissa är helt oförmögna göra det och allt är alla andras fel hela tiden.

Tänk om hon tänkt till vad var min del i det hela, kanslke T O M bad om ursäkt för sin del i det hela det vore beundransvärt, för det krävs alltid minst två för att dansa.
Citera
2025-12-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
[b]

Det är ju bara du plus någon till nazifeminist som tolkar det så.

Alltså är det mera troligt DU inte har läsförståelse, men det är klart du är ju inte svensk heller så.

Ja det är bara efterblivna som gör den krystade tolkningen att han erkänner
Citera
2025-12-22, 13:51
Medlem
Citat:
"Provocera fram våldtäkter?"
Tänker du likadant om mord? Finns mordfall där mordet är "framprovocerat". Ska sådana omständigheter minska straffet för mördaren?

Målsägande har i övrigt inte "provocerat fram våldtäkt". Hon har sagt nej till sex redan i bilen. Kunde inte den dömde 31-åringen tackla det nöjet skulle han ha sagt "kör hem mig istället". Då hade ingen våldtäkt skett.

Men han följer med hem till henne trot att han vet att hon inte vill ha sex.

Och väl där hemma försöker han sig på sex ändå trots hennes upprepade nej, sluta. Hon föser bort hans händer och drar upp sina trosor.
Han har knappast blivit "provocerad till våldtäkt ". Snarare i så fall "provocerad att bli sur och få blå ballar".

Målsägande litade på honom. Han svek hennes tillit. Big time.

Well nu är det ju MÄ som bevisligen hittat på allt för att få skadestånd så du har som vanligt helt fel i ditt svammel
Citera
2025-12-22, 13:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Och därför är teorier med exakt noll bevisning troligare än där det finns flertalet vittnen, uppgifter om tidigare våldskapital, uppgifter om tidigare uttalanden(riktade mot just palme)?

Känns som du kanske själv ska skaffa dig lite kunskap om bevisvärdering och hur den går till, i verkligheten
karaktärsvittnen är sällan av avgörande art, det finns således bara ett vittne som var i chock och vittnen har sett fel förut och det bedömdes hon ha gjort här med, frågor på det?
Citera
2025-12-22, 13:55
Medlem
Citat:

Har man läsförståelse ser man att han inte erkänner något utan spekulerar kring tänkbara förklaringar till sitt av henne påstådda agerande det är bara du och någon åsna till som gör den krystade tolkningen att det är ett erkännande bara för att han inte högljutt protesterar när hon anklagar honom för något han inte minns.

Tvärtom 31 åringen verkar vara en väldigt snäll och sympatisk kille som inte direkt avfärdar hennes lögner men han kunde klart inte tro att bristen på protester är samma sak som ett erkännande för det är så dumt att klockorna stannar
Citera
2025-12-22, 13:57
Medlem
Citat:

Finns inget erkännande någonstans i konversationen, din läsförståelse är under all kritik, vi som klarar av att se på fallet objektivt ser givetvis att han inte erkänner, är du så efterbliven att du tror att dina lögner blir sanna bara du upprepar de tillräckligt många gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in