2025-12-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Haha vad är det för jävla bok han pratar om i sin youtube video, vem FAN vill läsa om dessa nollor

Gissar att det är Dramaförfattaren Linnea som ska bli spökskrivare till en bok som inte kommer att bekostas med skattefinansierade medel den här gången så vem skulle vilja lägga en krona på något så ointressant. Blir nog Chrippas pappa som indirekt får låna ut pengar igen då och stödköpa första upplagan. Åh vad det kliar i fingrarna att mejla Bo Göran och fråga om det är han som fått äran att skriva boken. Men det är snart jul så jag ska försöka låta bli.
Senast redigerad av DocSpot12 2025-12-22 kl. 12:18.
Citera
2025-12-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Nä då frågar jag som åklagaren, vart tar youtube pengarna vägen?? Samlas dom som ett saldo hos YT eller vad sker liksom? Han har ändå nästan ca 100k visningar/vecka. (Dock har han väldigt korta videor) Men ngn liten slant borde det bli. Jag gissar att de tar emot pengarna via Linnea, och tänker o planerar i sina sjuka huvuden att de ska kunna deklarera det framöver på ngt sätt.

Ja sådana parasiter hittar alltid kryphål att utnyttja systemet.
Citera
2025-12-22, 12:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Enligt Chrippas egna ord, och enligt konversationen mellan honom och Linnea i Fup, är det Linnea som gjort, det har varit hon hela tiden, det han satt och sa i Anjos fåtölj stämde.
Sen att han i rättegången försökte skylla det på Joakim , avfärdar jag lika snabbt, som åklagaren avfärdade Chrippa!
Lägg ut det då så alla kan läsa och bilda sig en uppfattning.
För vantolkningar och övertolkningar är ju legio när det gäller vad de sagt och gjort.
Citera
2025-12-22, 12:56
Avstängd
Citat:
Enligt Chrippas egna ord, och enligt konversationen mellan honom och Linnea i Fup, är det Linnea som gjort, det har varit hon hela tiden, det han satt och sa i Anjos fåtölj stämde.
Sen att han i rättegången försökte skylla det på Joakim , avfärdar jag lika snabbt, som åklagaren avfärdade Chrippa!
Nu begär du lite väl mycket att vissa är läskunniga och kan läsa och förstå FUPen.
Citera
2025-12-22, 13:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Jag ska förbi se din härskarteknik jag ser gång på gång när du svarar folk i trådar, då den är väldigt talande för vem du är. Vi kan se hur Chrippa och hans bror svarar sina följare på samma sätt när de har andra åsikter.

Men för enkelhetens skull kan vi vända på din logik.

Hörde du Bo Göra Ställa en enda kritisk fråga till Chrippa eller mamma Annika ?

Nej, just det. Journalistkollegor stod häpna och undrade vad i hela världen ska vi ta vid. Den stora makthavaren här är nämligen youtube vilket Bo Göran konstigt nog missade. Nu blev det istället Chrippa och Linnea som skapade drama och mamma Annika tänker ingen längre på…. - Vad sa du sa du….var det mamma Annika som skulle få en röst?
När blev Annika en makthavare som kan vara föremål för granskning på det sättet. När har Annika suttit i TV, poddar, på Youtube, i Radio och tidningar och spritt lögner om Joakim.
Dessutom är Annikas version granskad. BGB har läst journalerna och pratat med människor som var där.

Annika fick en röst - nu är det känt både hur hon behandlats och att det inte finns något mer än Jockes fantasier i boken Monster.
Det har också blivit tydligt hur han använder sin makt när han försöker tysta BGB, hota SVT och stoppa granskningen..
Du och andra här i tråden är ju dessutom ett bevis på hur starkt Jocke påverkar andra, och hur drevet mot hans offer får fortsätta i det oändliga.

Att du och andra inte förstår detta med granskande journalistik är inget som gör att det faller en skugga på dokumentären eller BGB.
Citera
2025-12-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lägg ut det då så alla kan läsa och bilda sig en uppfattning.
För vantolkningar och övertolkningar är ju legio när det gäller vad de sagt och gjort.

Läs fup’en själv! Som du tyckte att jag skulle läsa domen. Du behöver inte ha allt serverat.
Citera
2025-12-22, 13:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Läs fup’en själv! Som du tyckte att jag skulle läsa domen. Du behöver inte ha allt serverat.
Fast grundregeln här är väl att man inte ska behöva leta igenom flera tusen sidor för att hitta det som hänvisas till.

Domen har jag citerat det relevanta ur - med sidhänvisning. Vill du ha ytterligare citat så är det du bara du ber mig specificera så plockar jag fram det -- trots att domen inte är på över tusen sidor och väl sorterad så att det blir enkelt att hitta det man söker utan att ens läsa hela.
Citera
2025-12-22, 13:14
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
I så fall är det nån som hela tiden hackar Linneas instagram, gör inlägg och rear ut deras TF content till 70 procents rabatt. Borde hon isf anmäla tycker jag.

Det är tydligen de själva som lagt upp det mot betalning.
Citera
2025-12-22, 13:18
Medlem
Undra om lilla paret och Jacke tänker ta julledigt, från att elda på, eller om de ska sitta i sofforna, med näsan i telefonen.
Citera
2025-12-22, 13:18
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
En sak som jag inte kan förstå, har de lyckats klargöra VEM som stängde Chrippas YouTube kanal när han blev gripen för misshandeln? De kan väl inte vara helt omöjligt för Google att plocka fram hur de gick till?
Säg såhär...hade det varit Jocke så hade Chrippa gapat högljutt om det....
Nej, det var Linnéa ..återställningsnumret var hennes mobilnummer.
Citera
2025-12-22, 13:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Undra om lilla paret och Jacke tänker ta julledigt, från att elda på, eller om de ska sitta i sofforna, med näsan i telefonen.
Oavsett vart så kommer man sitta med näsan i telefonen, 24/7. Som vanligt.
Citera
2025-12-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast grundregeln här är väl att man inte ska behöva leta igenom flera tusen sidor för att hitta det som hänvisas till.

Domen har jag citerat det relevanta ur - med sidhänvisning. Vill du ha ytterligare citat så är det du bara du ber mig specificera så plockar jag fram det -- trots att domen inte är på över tusen sidor och väl sorterad så att det blir enkelt att hitta det man söker utan att ens läsa hela.

Oj. Jag har läst det jag behöver, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in