2025-12-22, 09:38
Medlem
cleolinas avatar
Btw - en till sak: skrivits flera gånger i tråden om sjuksköterskor på Sophiahemmet som uteblir från sin egen examensceremoni eftersom de vägrat att ta emot en medalj och niga för Sofia.
För det första - men nig inte då? Skulle Sophiahemmet kräva att man neg för kungahuset för att få sin utbildning godkänd skulle nog Socialstyrelsen dra in deras tillstånd att bedriva undervisning.
För det andra - är man så omogen att man vägrar ta emot medalj för att Sofia är representanten som delar ut den den bör man inte arbeta i ett vårdyrke över huvud taget. I vården ska alla få lika god omvårdnad, oavsett om man är drottning eller gatsopare eller utvikningsmodell.
Hellre skippa sin examensceremoni för att man vägrar befatta sig med en ”hora” (eller vad skribenter i tråden nu använde för ord)? 🤦‍♀️
Kul att Sofia nedvärderande beskrivs som stursk, spotsk och inbilsk i tråden. Verkar finnas fler som är det och som att Sophiahemmet bör arbeta mer med värdegrund och empati med sina blivande sjuksystrar. Men jag tror inte på det över huvud taget, troligen ihopskvallrat av prussiluskor.
(Nä. Tycker fortfarande inte att det var en bra idé av Sofia att vika ut sig, men som jag skrev ovan - annan tidsanda och halva sitt liv har hon levt efter detta. Johannesevangeliet 8:7 kanske passar bra att läsa nu under julledigheterna.)
Senast redigerad av cleolina 2025-12-22 kl. 09:46.
Citera
2025-12-22, 11:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Du ser att det inte är Sofia på bilden, va?
Sofia har aldrig visat underlivet, däremot bröst och stjärt.

Jag är ungefär jämnårig med Sofia och samhället var otroligt sexualiserat när vi växte upp. Porrtidningar stod fullt synliga på ICA, Vecko-Revyn ställde frågor till kändisar om deras favoritställningar (och kändisarna svarade också på dem, utom Oldsberg, har jag för mig att det var, som blev rasande), Frida (en tidning man läste på mellanstadiet) gick igenom vilka samlagsställningar som tränade vilka muskler, så man kunde slå två flugor i en smäll, träning och sex, när en ny tjejtidning startade fick den namnet Silikon.
Tidsandan var HELT annorlunda.
Självklart vek inte vem som helst ut sig ändå men för en småstadstjej utan akademikerföräldrar tror jag det av många sågs som en ära att få vara med i Slitz. (Och brösten hade man ändå visat på badstranden eller i alla fall generationen över oss, det var inte tabu på samma sätt.)
Tycker jag det var classy gjort av Sofia? Nä.
Hade Sofia om hon var 20 år i dag vikt ut sig? Jag skulle faktiskt inte tro det.
Tycker jag att beteendet hör hemma i kungahus? Nä.
Skulle jag niga för henne och tilltala henne prinsessan? Aldrig i livet. Skulle kunnat göra det med drottning Elizabeth - niga då - men inte en chans med någon ur dagens generation, nakenbilder eller ej.
Jag kan inte se annat än att hon har skött sig exemplariskt sen hon gifte in sig. Har hon orsakat en enda skandal?
För nej, jag tror inte hon var prostituerad hos Epstein. Att en kvinna med tveksam moral ville få henne till Epsteins ö - vilket hon verkar sagt nej till! - gör väl henne - Sofia - inte klandervärd?
Hon var både vacker och sexig med en ganska ”minxig” utstrålning. Kan förstå att hon var populär och säkert kunde spela på sin sexualitet men sedan satte stopp (på samma sätt som hon faktiskt aldrig visat underlivet på bilder).
Förresten är det ”kul” (nåja) att se hur hon i tråden mobbas för sina tänder och sitt utstående födelsemärke. Strongt av henne att gå så länge utan att fixa dem och försöka duga som hon är.
(Btw - hon hade otroligt snygg kropp. Nej, hon skulle inte vikt ut sig. Men vad var hon - 19? Hon är 40ish nu. Herregud, hon har levt lika länge nu efter hon tog bilderna som innan. Hon har fött Carl Philip fyra barn och säkert varit en bra hustru och mamma. Helt ok att tycka att hon inte borde blivit prinsessa med sin bakgrund men löjligt att försöka få henne till någon slags internationell sexbov. Andrew utnyttjade unga tjejer. Sofia skulle i så fall varit en ung tjej som blev utnyttjad och inte förövaren. Viss skillnad. Men jag tror inte ens det hände. Hon verkar vara en otrolig skinn på näsan-tjej som kan säga stopp.)

OK, jag sökte på "Sofia Hellqvist nude", och så valde jag bara snabbt en bild. Ville inte titta för länge, man vill ju inte kräkas!

Men alltså, jag minns ju "din tid" och flera andra decennier också, och det där stämmer inte. I min erfarenhet är det samma sorts tjejer som gör sådant där i alla generationer. Normalt uppfostrade unga flickor har aldrig gjort det, oavsett strömningar i omgivningen.
Senast redigerad av Merwinna 2025-12-22 kl. 11:44.
Citera
2025-12-22, 11:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat

Vad vill du ha sagt? Att Sofia inte utgör en del av kungahuset? Eller att Diana inte var en skandal?

Om vi drar paralleller mellan Diana och Sofia. Anser du att sett till faktiska händelser att det är likvärdigt på skandalnivå?
För som går att konstatera så verkar ingen riktigt kunna peka på vad hon gjort som är fel, mer än att ha varit på en plats bland flera hundra andra människor på samma societetsnivå.

Det är du som skriver så rörigt att det inte går att förstå vad du menar.

Det går inte att dra paralleller mellan Diana och Sofia, det är som att försöka jämföra en vacker svan med en gam. De tillhör samma släkte (fåglar, människor), något mer gemensamt finns inte.

Fattar du fortfarande inte? MÄNNEN runt Epstein har varit på samma "societetsnivå" på det sättet att de varit rika. Sedan har de erhållit sin rikedom på olika sätt: en del har ärvt den, andra har arbetat ihop den själva, vissa - som Michael Jackson - har tjänat pengar på att han råkade ligga rätt i tiden som svart och androgyn, samt med en god start i underhållningsbranschen p.g.a. sina föräldrar och syskon.

KVINNORNA däremot har varit på en helt annan "societetsnivå". De var horor, antingen för att de ville vara det (som Sofia) eller för att de lurades, pressades eller tvingades till det.
Senast redigerad av Merwinna 2025-12-22 kl. 11:57.
Citera
2025-12-22, 11:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag håller med om att skriva i skvallerforumet "att något inte är skandal" är som att svära i kyrkan. Var inte meningen att avbryta ert cirkelrunkande. Men ibland hjälper det med en dos verklighet. Kan vara nyttigt om man låter sig hjärntvättas av Svensk Damtidning, Stoppa Pressarna samt Se & Hör

Du hänger inte med, du borde nog inte ha gett dig in i den här tråden. När det gäller Svensk Damtidning, så är det nämligen så att i början när CP:s relation med S blev känd, så var tidningen MYCKET kritisk mot S.

Men från och med förlovningen så vände de kappan helt och hållet, och de började skriva om Sofia i förskönande ordalag och bidrog på så sätt till vittvättningen. Det var inte längre tillåtet att skriva något negativt om Sofia i Svensk Damtidnings kommentarfält, utan allt sådant raderades och skribenterna stängdes av. Sofia beskrivs som "den populära prinsessan" och liknande (populär bland VILKA - tjejer av samma typ som hon själv, karlar som gillar hennes kropp?) i deras spalter. Och så har det varit till dags dato vad jag vet, nu är det i och för sig ett tag sedan jag läste den tidningen.
Citera
2025-12-22, 11:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Jag är 35+, växte upp i villaförorter utanför Stockholm och känner inte igen mig i det du beskriver.

Sofia var bara sexton år gammal när hon reste till andra sidan jorden för att plåtas i bikini och ta lättklädda bilder; det här var flera år innan utviket i Slitz. Det kräver en speciell karaktärstyp för att ta ett sådant ”uppdrag” i en så pass ung ålder. Jag och min umgängeskrets hade utan tvekan sett henne som mer eller mindre prostituerad om vi varit bekanta med henne. Instagram och liknande fanns inte på den tiden så det fanns inte på kartan att man skulle vika ut sig i underkläder någonstans. Att ”hora” ut sig var någonting skamligt.

Exakt. Det där berodde på vilket umgänge man hade, vilken typ av familj man växte upp i.

En sak som är jättekonstig med den där fotosessionen när hon var 16 år, är att det sägs att hennes pappa hade varit med. Han hade alltså tittat på när hans dotter fotograferades naken. Det är SKITkonstigt, inte normalt alls.
Citera
2025-12-22, 11:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vad är skandalen?

Ponera att det du säger är sant: Sofia och Epstein låg med varandra. Har Epstein smittat Sofia med ett pedofilvirus? Eller är det Sofias sköte som inspirerade honom att jaga småbarn?

Men - vad har du för moralisk kompass, egentligen? Om Sofia låg med Epstein så handlade det inte om kärlek, utan om att hon betalade på det sättet för att få fördelar. Typ att bli presenterad för rika män som levde jet-set-liv. Hon hade helt uppenbart ifrån början satt upp målet, att snärja en rikeman och få det bra och slippa arbeta som annat folk. Hon använde sin kropp för det syftet, och en sådan kvinna är helt enkelt inte passande i ett kungahus, det är jättekonstigt att du inte förstår det.

Epsteins pedofili tror jag inte hade något alls med Sofia att göra, hon behöver inte ha vetat om det. Det verkar som att han hade ett större åldersspann han blev kåt på, både vuxna unga kvinnor, tonåringar och barn. Det är mycket troligt att han själv visste var gränsen gick utåt sett, och inte visade upp några barn när han hade de byxmyndiga tjejerna där. Däremot kanske när Michael Jackson var där? Den senare föredrog i och för sig pojkar. Eller det kanske inte var så noga, för någon av dem?
Citera
2025-12-22, 11:52
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är du som skriver så rörigt att det inte går att förstå vad du menar.

Det går inte att dra paralleller mellan Diana och Sofia, det är som att försöka jämföra en vacker svan med en gam. De tillhör samma släkte (fåglar, människor), något mer gemensamt finns inte.
Eller som att jämföra en duva med en havsörn. Skjut den ena vid rätt tidpunkt så tycker alla på axlarna, medan den andra blir en stor jaktskandal.

Citat:
Fattar du fortfarande inte? MÄNNEN runt Epstein har varit på samma "societetsnivå" på det sättet att de varit rika. Sedan har de erhållit sin rikedom på olika sätt: en del har ärvt den, andra har arbetat ihop den själva, vissa - som Michael Jackson - har tjänat pengar på att han råkade ligga rätt i tiden som svart och androgyn, samt med en god start i underhållningsbranschen p.g.a. sina föräldrar och syskon.

KVINNORNA däremot har varit på en helt annan "societetsnivå". De var horor, antingen för att de ville vara det (som Sofia) eller för att de lurades, pressades eller tvingades till det.
Vilka kroppsöppningar horade Sofia ut till männen i slips? Har du några detaljer? Fler bilder?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-22 kl. 12:25.
Citera
2025-12-22, 11:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Btw - en till sak: skrivits flera gånger i tråden om sjuksköterskor på Sophiahemmet som uteblir från sin egen examensceremoni eftersom de vägrat att ta emot en medalj och niga för Sofia.
För det första - men nig inte då? Skulle Sophiahemmet kräva att man neg för kungahuset för att få sin utbildning godkänd skulle nog Socialstyrelsen dra in deras tillstånd att bedriva undervisning.
För det andra - är man så omogen att man vägrar ta emot medalj för att Sofia är representanten som delar ut den den bör man inte arbeta i ett vårdyrke över huvud taget. I vården ska alla få lika god omvårdnad, oavsett om man är drottning eller gatsopare eller utvikningsmodell.
Hellre skippa sin examensceremoni för att man vägrar befatta sig med en ”hora” (eller vad skribenter i tråden nu använde för ord)? 🤦‍♀️
Kul att Sofia nedvärderande beskrivs som stursk, spotsk och inbilsk i tråden. Verkar finnas fler som är det och som att Sophiahemmet bör arbeta mer med värdegrund och empati med sina blivande sjuksystrar. Men jag tror inte på det över huvud taget, troligen ihopskvallrat av prussiluskor.
(Nä. Tycker fortfarande inte att det var en bra idé av Sofia att vika ut sig, men som jag skrev ovan - annan tidsanda och halva sitt liv har hon levt efter detta. Johannesevangeliet 8:7 kanske passar bra att läsa nu under julledigheterna.)

Fast att man ger professionell vård till alla på arbetstid - till och med grova brottslingar - hindrar ju inte att man har åsikter om människor som man möter i andra sammanhang, eller läser om i tidningarna. Konstig åsikt.

I min erfarenhet - och jag arbetade i vården i många år - så kunde nästan alla skilja på sin yrkesroll och sina privata åsikter. Annars skulle det ju inte gå, det finns inte en människa som inte ogillar NÅGON annan människa eller grupp. Jag minns bara ett enda tillfälle då det blev problem, och då visste den sjuksköterskan själv att det inte funkade. Hon sa "jag kan inte gå in till den patienten, det är min gamla klasskamrat, hon mobbade mig på högstadiet". Och då slapp hon det, såklart. Men detta handlade ju om ett djupt personligt trauma.
Citera
2025-12-22, 11:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Eller som att jämföra en duva med en havsörn. Skjut den ena vid rätt tidpunkt så tycker alla på axlarna, medan den andra blir en stor jaktskandal.

Vilka kroppsöppningar horade Sofia ut till männen i slips? Har du några detaljer? Fler bilder?

Gissningsvis samtliga kroppsöppningar... och vi kommer nog snart att få höra de detaljerna också. Nu när locket är av.

Jag har för övrigt ändrat i inlägget du citerar, det blev fel. Barnen han tvingade var naturligtvis inte några horor, och kanske inte en del vuxna tjejer heller. Det är inte riktigt klart. Virginia t.ex. sa ju att hon var ett offer, men samtidigt fick hon mycket generöst betalt. Vissa kanske kan ha varit både horor och offer på samma gång. Dock inte Sofia, för hon är inte offertypen, hon är streetwise och hård.

Men för att klargöra hur jag menar: en individ under byxmyndighetsåldern kan aldrig vara en prostituterad, och ska inte kallas för nedlåtande termer, för ett barn kan inte fatta sådana beslut själv. Det är ALLTID den vuxnes ansvar.
Senast redigerad av Merwinna 2025-12-22 kl. 12:00.
Citera
2025-12-22, 11:59
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
När det gäller Svensk Damtidning, så är det nämligen så att i början när CP:s relation med S blev känd, så var tidningen MYCKET kritisk mot S.

Men från och med förlovningen så vände de kappan helt och hållet, och de började skriva om Sofia i förskönande ordalag och bidrog på så sätt till vittvättningen. Det var inte längre tillåtet att skriva något negativt om Sofia i Svensk Damtidnings kommentarfält, utan allt sådant raderades och skribenterna stängdes av. Sofia beskrivs som "den populära prinsessan" och liknande (populär bland VILKA - tjejer av samma typ som hon själv, karlar som gillar hennes kropp?) i deras spalter. Och så har det varit till dags dato vad jag vet, nu är det i och för sig ett tag sedan jag läste den tidningen.
Såklart du läser Svensk Damtidning. Vem kunde ana?

Svensk Damtidning är intresserad av att sälja tidningar till lättlurade tanter. De behöver inte ha en agenda. Att de säger emot sig själva är en del av säljknepet.
"Jasså de har bytt uppfattning? Bäst jag köper ett nytt nummer".
De spelar inte på redaktionell trovärdighet som en kvällstidning. Snarare motsatsen.

Citat:
Du hänger inte med, du borde nog inte ha gett dig in i den här tråden.
Du brukar ju besöka min hemmaplan i juridikforumet. Dags för mig att besöka din
Citera
2025-12-22, 12:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Såklart du läser Svensk Damtidning. Vem kunde ana?

Svensk Damtidning är intresserad av att sälja tidningar till lättlurade tanter. De behöver inte ha en agenda. Att de säger emot sig själva är en del av säljknepet.
"Jasså de har bytt uppfattning? Bäst jag köper ett nytt nummer".
De spelar inte på redaktionell trovärdighet som en kvällstidning. Snarare motsatsen.

Du brukar ju besöka min hemmaplan i juridikforumet. Dags för mig att besöka din

Jag brukade läsa Svensk Gamtidning hos frissan. Innan min dotter och jag kom på att vi kunde klippa varandras hår minst lika bra som frisörskorna. Så sparar vi pengar! (Och slipper Svensk Gamtidning.)

Nja, jag tror snarare att det handlar om att de måste ha en god relation till det svenska kungahuset, om de ska bli inbjudna på kungliga evenemang och få göra intervjuer. Så de kan inte skriva vad som helst eller tillåta vad som helst i sina kommentarfält, det kan straffa sig. Därför blev det omöjligt att kritisera Sofia mer, när det stod klart att det skulle BLI hon som blev CP:s gemål.

Jag har ingen hemmaplan. Jag är intresserad av nästan allt mellan himmel och jord!
Citera
2025-12-22, 12:09
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Men - vad har du för moralisk kompass, egentligen? Om Sofia låg med Epstein så handlade det inte om kärlek, utan om att hon betalade på det sättet för att få fördelar. Typ att bli presenterad för rika män som levde jet-set-liv. Hon hade helt uppenbart ifrån början satt upp målet, att snärja en rikeman och få det bra och slippa arbeta som annat folk. Hon använde sin kropp för det syftet, och en sådan kvinna är helt enkelt inte passande i ett kungahus, det är jättekonstigt att du inte förstår det.
Köpte Sofia sig äktenskapet med Carl Philip genom att ligga med Epstein? Eller vad är det du försöker göra gällande?

Citat:
Epsteins pedofili tror jag inte hade något alls med Sofia att göra, hon behöver inte ha vetat om det. Det verkar som att han hade ett större åldersspann han blev kåt på, både vuxna unga kvinnor, tonåringar och barn. Det är mycket troligt att han själv visste var gränsen gick utåt sett, och inte visade upp några barn när han hade de byxmyndiga tjejerna där. Däremot kanske när Michael Jackson var där? Den senare föredrog i och för sig pojkar. Eller det kanske inte var så noga, för någon av dem?
Tänker vi håller MJ utanför detta (tänker det är irrelevant). Det räcker med Sofia och Epstein.
Eftersom du försöker skapa en kedja genom associationer så behöver du förklara vad denna kedja har utmynnat i. Du kan inte bara påstå »Sofia drack samma vatten som en pedofilhallick« utan att också redogöra för konsekvensen av att de drack samma vatten. Är det att alla som dricker vatten blir pedofilhallickar, eller vad vill du ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in