Den insomnade musikbloggen Metalnallen (2009 - 2013) hade en
recension av "Now What?!" och här har vi en bit av denna:
Citat:
Jag tycker fortfarande att bandet har skärpan att klara sig in i 2010-talet, de känns inte som ett band som borde ha lagt av som många andra gamla rockrävar, men det kanske bara är jag. Men detta är för mig otroligt stabilt och professionellt, men samtidigt kreativt och varierat och görs på riktigt hög nivå fortfarande, så varför skulle inte betyget visa på detta. En del låter påminner mig mer om simplare, mer rivig och svängig hårdrock a la 70-tal och denna variation både på och emellan låtarna är riktigt skön måste jag säga och det är ju ännu ett plus såklart. Bandet har ju bytt lite medlemmar genom åren, mellan 1976 och 1984 fanns dessutom inte bandet, så i fronten som vokalist har funnits lite olika, men en av de som gick med bandet 1969 är den som frontar bandet nu, nämligen Ian Gillan. Jag tycker att hans röst fortfarande håller än idag och det finns en professionalitet och stabilitet även där, han har även en personlighet och en karaktär i rösten som jag verkligen tycker om, så detta är ett band som inte passerat sitt bäst-före-datum i min mening och det är ändå 45 år sedan de blev till, det är inte illa pinkat.
Håller ni med skribenten om att det är en stabil platta?