2025-12-21, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Jaja, det är småpotatis om man jämför med Socialdemokraternas rejäla brott dom sysslar med.. Allstå korruption, lotteri och utpressning m.m..

Sossarna är det enda partiet i Sverige som faktiskt har valfuskat och fått mångmiljonbelopp i böter pga kriminella verksamheter.

Källa Henrik Jönssons trollarmé eller?
Citera
2025-12-21, 21:19
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Att det står i SD:s partiprogram antyder väl ännu starkare att de inte förstår innebörden av ordet eller av sina motioner.

SD består i mångt och mycket av nazister, allehanda rättshaverister och hustru- och djurmisshandlare så från dessa ska man knappast tro att man får höra en objektiv syn på demokrati och intilliggande frågor.
Så det som står i partiprogram t.ex för V eller S är bevis för att de vill motsatsen. OK

Samtliga SD-väljare, Sveriges näst största parti, är alltså likadana. Typ ganska likt raslära?

Trolleri trollera.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-21 kl. 21:33.
Citera
2025-12-21, 21:20
Medlem
Citat:
Glöm inte att dom flesta SD'are är gamla Sosseväljare.. så om klankar du ner på SD'are finns det en stor chans att du klankar ner på dina gamla kamrater

Det sagt, har du källa på ditt påstående? Inte från typ Aftonbladet eller SVT, utan från en fristående media?

Sossarna har flest utländska väljare som inte alls har någon utbildning.

Var finns all denna statistik på vilka utbildningar vi röstbenägna har? Tipsa mig gärna, för här går ju siffrorna helt isär! Inga länkar finns.
Citera
2025-12-21, 21:24
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Frågan är om männen är nöjda med att sitta på avbytarbänken 4 år till. (Tidö 2.0)

Jag är ganska säker på att SD-väljare inte fått mersmak på samarbetet.

T.ex. att sänka a kassan hur nöjda är manliga SD-väljare med det?
SD har tvärtom det genialiska upplägget att de de facto bestämmer över regeringen, vilket kan ses på hälften av punkterna i Tidö. Samtidigt som de inte behöver ta ansvar när något inte fungerar, t.ex om brottsligheten fortsätter vara hög, eller sänkt A-kassa. För de sitter inte i regeringen.

win-win för SD, lose-lose för M, det kan ses i opinionssiffrorna. Att SD blir ett större parti än M är säkert, och rimligen bör Jimmie bli statsminister då.

Jag tänker mig dock att SD är världens vänligaste parti med stor mognad och tålmodighet, så de kommer inte att kräva statsministerposten förrän valet om 5 år. De nöjer sig om Jimmie blir skolminister 2026.
Senast redigerad av Paris24 2025-12-21 kl. 21:34.
Citera
2025-12-21, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
SD har tvärtom det genialiska upplägget att de de facto bestämmer över regeringen, vilket kan ses på hälften av punkterna i Tidö. Samtidigt som de inte behöver ta ansvar när något inte fungerar, t.ex om brottsligheten fortsätter vara hög, eller sänkt A-kassa.

win-win för SD, lose-lose för M, det kan ses i opinionssiffrorna. Att SD blir ett större parti än M är säkert, och rimligen bör Jimmie bli statsminister då.

Jag tänker mig dock att SD är världens vänligaste parti med stor mognad och tålmodighet, så de kommer inte att kräva statsministerposten förrän valet om 5 år. De nöjer sig om Jimmie blir skolminister 2026.

Fattar inte, är du nöjd med att de slipper ta ansvar?

De bestämmer ju inte fullständigt som regeringsunderlag.
Citera
2025-12-21, 21:31
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Var finns all denna statistik på vilka utbildningar vi röstbenägna har? Tipsa mig gärna, för här går ju siffrorna helt isär! Inga länkar finns.
Nja, vi har ju valhemlighet så det kan inte finnas någon statistik över vilken utbildning eller lön de som röstar på SD har.

Jag hittar detta, Valu 2022:

Citat:
https://www.svt.se/datajournalistik/valu2022/valjargrupper/
Tjänstemän
S 32%
M 21%
SD 15%

Arbetare
S 32%
SD 29%
M 14%

Företagare
M 25%
SD 24%
S 19%
Jag är matematiker och hade nog gissat dessa siffror. Med tre så stora partier, i ett helt lands befolkning, så kommer breda grupper som "arbetare" och "tjänstemän" att få ungefär samma siffror som över hela befolkningen.

Enda överraskningen för mig är hur illa omtyckt S är bland företagare. Det finns 1-2M företagare så det är allvarligt för S.
Citera
2025-12-21, 21:34
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ja, och?

Socialdemokraternas väljarbas består av 42% utlandsfödda.. Importerad valboskap och utlandspåverkan-deluxe..
Resten av valmanskåren är ålderstigna människor, mestadels kvinnor så vart dom högutbildade befinner sig är ovisst, helt klart är att utan invandrarna skulle Sossarna ligga runt 15%, ungefär samma siffror som i skolvalet, att förutom invandrare ha en så ålderstigen väljarbas är naturligtvis förödande i längden. Jag googlade på SSU i min gamla barndomsstad, förr var SSU en kraft i samhället med en massa aktiviteter, det var ”inne” och fint att va medlem, nu finns inga medlemmar, sista inlägget på FB sidan var från 2018, en bild på några invandrare, det var första och enda inlägget på ett antal år, 4 gillande inga kommentarer. Sossarna har helt tappat svenskarna framförallt dom yngre..
Citera
2025-12-21, 21:36
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Fattar inte, är du nöjd med att de slipper ta ansvar?

De bestämmer ju inte fullständigt som regeringsunderlag.
Vad jag tycker är ointressant. Men för SDs opinionssiffror är det utmärkt att de inte sitter i regeringen. Motsatsen gällde med förra regeringen, MP var med och deras siffror rasade. För det fanns alltid en ansvarig MP-idiot gråtande i TV.
Citera
2025-12-21, 21:38
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Resten av valmanskåren är ålderstigna människor, mestadels kvinnor så vart dom högutbildade befinner sig är ovisst, helt klart är att utan invandrarna skulle Sossarna ligga runt 15%, ungefär samma siffror som i skolvalet, att förutom invandrare ha en så ålderstigen väljarbas är naturligtvis förödande i längden. Jag googlade på SSU i min gamla barndomsstad, förr var SSU en kraft i samhället med en massa aktiviteter, det var ”inne” och fint att va medlem, nu finns inga medlemmar, sista inlägget på FB sidan var från 2018, en bild på några invandrare, det var första och enda inlägget på ett antal år, 4 gillande inga kommentarer. Sossarna har helt tappat svenskarna framförallt dom yngre..
Vilket är helt förståeligt. De är ju de unga som fått växa upp vårt mångkulturella kaos. Detta i kombination med indoktrineringen i skolan kring att mångfald och allas lika värde är demokratiska värderingar som vi ska värna. Det blir en krock mellan verklighet och ideologi som de unga sitter på första raden för att beskåda.
Senast redigerad av Libertarismus 2025-12-21 kl. 21:40.
Citera
2025-12-21, 21:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Vilken källa har du på det? Bitter för att dessa i så fall är högre utbildade än SD:are?

Typ Botkyrka somaliska förening.
Citera
2025-12-21, 21:54
Avslutad
Citat:
Vad jag tycker är ointressant. Men för SDs opinionssiffror är det utmärkt att de inte sitter i regeringen. Motsatsen gällde med förra regeringen, MP var med och deras siffror rasade. För det fanns alltid en ansvarig MP-idiot gråtande i TV.

Det är vi överens om.
Citera
2025-12-21, 21:56
Medlem
Citat:
Nja, vi har ju valhemlighet så det kan inte finnas någon statistik över vilken utbildning eller lön de som röstar på SD har.

Jag hittar detta, Valu 2022:

Jag är matematiker och hade nog gissat dessa siffror. Med tre så stora partier, i ett helt lands befolkning, så kommer breda grupper som "arbetare" och "tjänstemän" att få ungefär samma siffror som över hela befolkningen.

Enda överraskningen för mig är hur illa omtyckt S är bland företagare. Det finns 1-2M företagare så det är allvarligt för S.

Hur kan det vara en överraskning att företagare ogillar Socialdemokraterna? Har du hört talas om skatt? Hur kan du vara matematiker och inte haft denna grundläggande kunskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in