2025-12-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Riktig källa eller så står inte SD för det!
Ps, glöm inte att klappa katten!
Jag vill inte rösta på samma parti som de som uttrycker sig så och är bekväma med det.
Citera
2025-12-22, 20:25
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Och därför är det vettigt att rösta på ett parti vars följare på allvar vill avskaffa kvinnlig rösträtt?
Vilken SDare vill avskatta kvinnlig rösträtt?

Jag är inte SDare.
Citera
2025-12-22, 20:26
Medlem
Blifullidags avatar
Det är liksom inte jättekonstigt.
Vi har enorma problem i Sverige som beror på invandringspolitiken som fördes i 50 år.
Det är liksom inget man får missa.

Vi har islamistiska terrorister som går fria på våra gator och hatar oss.

Att kvinnor inte ser eller förstår det är symptomatiskt för "godhetstänket".

För det är det som de tror.
Att de är på den goda sidan.

Det kommer krävas ytterligare ett eller fler helt vidriga terrordåd innan många vaknar.
Citera
2025-12-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av initieramig
Vita män har hamnat på efterkälken senaste tjugo åren och det är dom SD vänder sig till. Budskapet är "det är inte ditt fel att du inte har allt du tycker dig ha rätt till, det är dom andra, dom har stulit något från dig, du är ett offer". Det funkar inte för kvinnor som fått det bättre- Bättre ekonomi, mer partners att välja bland, mer makt.

Det är svårt att se hur SD kan vända sig mer mot kvinnor utan att samtidigt förlora en mängd väljare bland män som inte riktigt klarar kraven i det moderna samhället.

Nej, det är inte SD's budskap. Budskapet är att vi ska återskapa det fantastiskt bra land vi än gång hade.

Bara för att SD är största parti bland män nu betyder det inte att de är små bland kvinnor. Väldigt konstig logik.

Citat:
Vi kan hålla oss till Sverigedemokraterna tycker jag. De är ju topic.
Tror de flesta kvinnor är medvetna om att många Sverigedemokraterna är djupt kvinnofientliga och att det vore att skjuta sig själv i foten att rösta på dem. Inte svårare än så. Helt utan självbevarelsedrift är man ju inte.

Kan du specificera vad som är kvinnofientligt i SD's politik?

Har man självbevarelsedrift oavsett om man är man eller kvinna finns det bara SD att rösta på.
Citera
2025-12-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vilken SDare vill avskatta kvinnlig rösträtt?

Jag är inte SDare.

Jag röstar SD och kan se fördelar med det.
Citera
2025-12-22, 20:32
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Och därför är det vettigt att rösta på ett parti vars följare på allvar vill avskaffa kvinnlig rösträtt?

Och vilka gör det menar du?

Enda jag kan se göra detta är just S V och MP när muslimerna blir en majoritet kan kvinnorna kyssa sina rättigheter adjö..
Citera
2025-12-22, 20:33
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jag pratar om de partier som faktiskt sitter i riksdagen och har realistisk chans att nå 4%-spärren. Med vårt tröskelsystem är det dessa vi måste förhålla oss till, oavsett hur inkompetenta de är.

Sverige har fungerat uselt sedan 90-talskrisen. Enda undantaget var perioden med Anders Borg som finansminister då ekonomin sköttes någorlunda vettigt.

Tänkte alla som du hade inga nya partier blivit riksdagspartier.

Så du menar att kukskallen och helikoptermannen skötte Sverige ekonomiskt?
Räknar du in vad de 800.000 från MENA de släpade in med hjälp av MP kostat och kostar i kronor, men och liv då? Eller är det exluderat?
Citera
2025-12-22, 20:34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag röstar SD och kan se fördelar med det.
Ok, en då. Av 1,4 miljoner.
Citera
2025-12-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Vad är "rätt" då.. SD är ju numera tyvärr enbart ett rasse-sosse-light-parti med en retorik anpassad för alla stackare med IQ under 80.

Enda anledningen att män bryr sig om SD idag är ju att M,KD,L och C gått åt helvete.

Om det vore så så skulle SD inte vara största parti bland män.
Citera
2025-12-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ok, en då. Av 1,4 miljoner.

Jag är inte för det, ser trots allt risker med att inte ha rösträtt. Men hade jag varit man hade jag nog varit för med tanke på hur majoriteten av kvinnor röstar nuförtiden.
Citera
2025-12-22, 20:47
Medlem
Citat:
Bättre att utnyttja sin rösträtt och försöka få in det partiet du samtycker med?
Näe.. Bättre att inte ödsla tid på små startups-partier som är chanslösa i ett riggat system, Bättre utnyttjande av tiden man spar att tjäna lite mer slantar med den sparade tiden. Svensk politik idag är ju till 100% enbart att fjäska för specifika väljargruppen och särintressen med löften till alla om att slösa mer av de pengar vi inte har.
Citera
2025-12-22, 20:54
Medlem
Citat:
Tänkte alla som du hade inga nya partier blivit riksdagspartier.

Så du menar att kukskallen och helikoptermannen skötte Sverige ekonomiskt?
Räknar du in vad de 800.000 från MENA de släpade in med hjälp av MP kostat och kostar i kronor, men och liv då? Eller är det exluderat?
Helikoptermannen under vars ledning Sverige hade Europas starkaste statsfinanser och lägsta statsskuld? Den som internationellt hyllades för krishanteringen 2008–2009? Ja, han skötte ekonomin bra. Att det sticker i ögonen på dig förändrar inte siffrorna.

Men låt oss prata om dina "800.000 från MENA" då. Vet du vad som verkligen kostar? Att vi har ett bidragssystem designat av amatörer där vi betalar folk för att INTE jobba istället för att ställa krav från dag ett. Singapore tar emot massor av arbetskraft, gissa om de har problem? Nej, för de har vettiga regler.

Skillnaden mellan dig och mig är att du skyller på människorna, jag skyller på politikerna som byggde ett system där det lönar sig bättre att sitta hemma än att jobba. Samma politiker som DU fortsätter rösta på förresten, eftersom SD varit med och bevarat exakt samma dysfunktionella bidragscirkus.

Så nästa gång du ska räkna kronor, räkna vad det kostar att mata människor genom ett system som aktivt motarbetar integration, kontra vad det hade kostat med faktiska krav och incitament att bidra från dag ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in