Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Når de nå forteller vedkommende dette i artikkelen kan nok få MGMtil å svette - jeg tror det er det de er ute etter når de lekker dette,jeg tror ikke de forventer at publikum skal kunne peke ut hvem som kjøpte et skopar for 7 år siden.
Enig. Det er nok en melding til personene/miljøet de har jobbet med en god stund nå, som Guro HH nylig sa de fortsatt jobber med. Håper det kommer en eller flere pågripelser snart.
Citera
2025-12-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Enig. Det er nok en melding til personene/miljøet de har jobbet med en god stund nå, som Guro HH nylig sa de fortsatt jobber med. Håper det kommer en eller flere pågripelser snart.
Har ikke vært få meldinger gjennom media isåfall

Problemet er vel at Riksadvokaten ikke er på linje med politiet hva gjelder bevisene. Terskelen virker veldig høy for tiltake nå. Hvilket for så vidt er bra
Citera
2025-12-14, 23:42
Medlem
Noen få dager etter kidnappingen brenner det ned en vinterstengte hytte i Drøbak. Eid av Torbjørn Gjerde. Noen som vet om han har noen link til Tom Hagen? Dette er hytten Winger pekte ut. https://www.amta.no/nyheter/drobak/brann/hevn-forte-til-at-familiehytta-pa-ekeberg-i-frogn-ble-patent/s/5-3-466011
Citera
2025-12-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drew7
Noen få dager etter kidnappingen brenner det ned en vinterstengte hytte i Drøbak. Eid av Torbjørn Gjerde. Noen som vet om han har noen link til Tom Hagen? Dette er hytten Winger pekte ut. https://www.amta.no/nyheter/drobak/brann/hevn-forte-til-at-familiehytta-pa-ekeberg-i-frogn-ble-patent/s/5-3-466011

Jeg vet ikke om det finnes noen link mellom han og TH. Kansje de er i samme losje, dvs Rotary?

Men det jeg kan si er at om AEH var i den hytta vil en som har lest sin krim være vel vitende om å så brenne den ned, likesom man gjerne setter fyr på fluktbil etc ved ran.

Nå vet jeg heller ikke så mye om Wenger ut over at han er nevnt her en rekke ganger og dersom han peker ut denne hytta må vi vel også innse at det dype hav som skjuler så mye ikke er langt unna heller.
Citera
2025-12-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drew7
Dette er hytten Winger pekte ut.

Winger, haha.. Så han nylig var på Muskø å lette etter Terje Johansen, han fornemmet både det ene og det andre.. Det ene mere overbevisende en det andre Men, jeg har ikke hørt noe om at Terje er funnet. Rart, disse klarsynte "ser jo" alt, eller ingen ting Svada og null verdt hva disse selvutnevnte magiske personene lirer av seg. Hva skal vi med etterforskere, når vi har klarsynte
Citera
2025-12-16, 14:14
Medlem
Skaanseths avatar
Den hytta i sommerveien 12 ved skipshellebukten, der var det en konflikt mellom den brannstifter-siktede og hytteeier, så her tror jeg winger bommer. Men jeg tror at winger kan ha blandet sammen signaler siden stedet det brant og der han mener anne er dumpet, er så nært hverandre. Winger brukte 15.000 av egen lomme og leide inn dykkere for å lete i havet, men de måtte gi opp. Grensen for dykking ligger på 30 til 70 meter. Her omkring er det mer 120 meter. Samtidig sier han at hun neppe blir funnet hvis det har skjedd det han ser har skjedd. Jeg tror på winger. Han snakker også om at hun ble tvunget til å signere, og at det var snakk om penger. Winger har funnet folk tidligere, og han mener at dung ligger begravd under en kiste ved en kirkegård. Han pekte ut denne spesifikke graven. Graven ble aldri åpnet. Skjønner ikke helt denne voldsomme motstanden til klarsynte. Denne latterliggjøringen. Det ble til og med påstått at en drapsmann fikk 100.000 fra winger for å vise hvor et lik lå, slik at winger kunne lage tv-show av det.
Citera
2025-12-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Den hytta i sommerveien 12 ved skipshellebukten, der var det en konflikt mellom den brannstifter-siktede og hytteeier, så her tror jeg winger bommer. Men jeg tror at winger kan ha blandet sammen signaler siden stedet det brant og der han mener anne er dumpet, er så nært hverandre. Winger brukte 15.000 av egen lomme og leide inn dykkere for å lete i havet, men de måtte gi opp. Grensen for dykking ligger på 30 til 70 meter. Her omkring er det mer 120 meter. Samtidig sier han at hun neppe blir funnet hvis det har skjedd det han ser har skjedd. Jeg tror på winger. Han snakker også om at hun ble tvunget til å signere, og at det var snakk om penger. Winger har funnet folk tidligere, og han mener at dung ligger begravd under en kiste ved en kirkegård. Han pekte ut denne spesifikke graven. Graven ble aldri åpnet. Skjønner ikke helt denne voldsomme motstanden til klarsynte. Denne latterliggjøringen. Det ble til og med påstått at en drapsmann fikk 100.000 fra winger for å vise hvor et lik lå, slik at winger kunne lage tv-show av det.

Fantasien overgår virkeligheten. Har du ikke sett Åndenes makt.. De babbler bare svada, alle sammen. Hvem er det denne Winger har funnet sier du, fortell...
Citera
2025-12-17, 11:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Fantasien overgår virkeligheten. Har du ikke sett Åndenes makt.. De babbler bare svada, alle sammen. Hvem er det denne Winger har funnet sier du, fortell...

Tror nesten man må ha opplevd gjenferd og følt energien selv for å kunne tro på slikt, men du har tydeligvis levd et helt liv uten å ha erfart dette. Tror ikke gjenferd vil vise seg for folk som deg som fornekter alt, og som er redd for alt. Ser du har opprettet en tråd som heter "vi som tror th er uskyldig", en tråd som ble slengt i papirkurven ganske fort, siden 95 % av befolkningen tror det som er mest sannsynelig, nemlig at han er skyldig. Indisiene er klokkeklare. En dødfødt tråd.
Om winger, så har han vel funnet flere, og den ene het noe slikt som frank andre gundersen. Nå sitter du vel klar med linken til kverulanten gunnar tjomlid tenker jeg. Men det jeg lurer på, er denne voldsomme motstanden til klarsynte? For amunra her i tråden skreiv om horoskop og stjerner, men det ble verken latterliggjort eller kommentert, så hva er greia? Er man så redd gjenferd at man fornekter eller tvinger seg selv til å tro at det ikke finnes? Tror pipen får en annen låt hvis graven åpnes, og man finner dung begravd under kisten. Men da blir vel winger siktet for drap, ihvertfall hvis det er du som er etterforsker på saken.
Senast redigerad av Skaanseth 2025-12-17 kl. 12:00.
Citera
2025-12-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Så kan man vel også si at dersom en referansepunkt for virkeligheten er det som blir sendt over fjernsynet, så har man på mange måter undergravd sin egen troverdighet. Man har selv posisjonert seg i "Dumbo- klassen".

Jeg kan ikke si så mye om Winger fordi jeg har kun hørt om ham via denne saken, men kan si at der finnes gode bøker som kan åpne sinnet i forhold til krefter og makter man ellers vondt kan forstå, såsom Marcello Haugen, Norges mest ukjendte, men best dokumenterte person med evner som kan sammenligens med Winger.

At hytta brant ned få dager etter, og at det skal finnes en gjerningsmann, som dermed "hvitvasker brannen" sett i relasjon til denne sak, betyr ikke at AEH ikke var innom hytta, for så å bli dumpet til havs med betongsko.

Å hvitvaske brannen med tanke på denne sak, gir jo kun en plausibel forklaring på hvorfor hytta brant akkurat da, men gir ingen garanti for at hytta ble brent ned nettopp fordi AEH DNA kunne spores til hytta og man så måtte svi den av og samtidig ha en "naturlig forklaring" på hvorfor den ble brent ned.

Dersom man ikke tvang eller fikset en synder for brannen, hvilke gir en liten tur i buret kansje, ville man hatt et langt større forklaringsproblem i forhold til at "tilfeldigvis" fikk akkurat den hytta brent ned akkurat da.

Å rekruttere en "gjerningsmann" til noe slikt er like enkelt som å finne en "anonym taxisjåfør" som sentralt vitne.
Citera
2025-12-17, 12:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Så kan man vel også si at dersom en referansepunkt for virkeligheten er det som blir sendt over fjernsynet, så har man på mange måter undergravd sin egen troverdighet. Man har selv posisjonert seg i "Dumbo- klassen".

Jeg kan ikke si så mye om Winger fordi jeg har kun hørt om ham via denne saken, men kan si at der finnes gode bøker som kan åpne sinnet i forhold til krefter og makter man ellers vondt kan forstå, såsom Marcello Haugen, Norges mest ukjendte, men best dokumenterte person med evner som kan sammenligens med Winger.

At hytta brant ned få dager etter, og at det skal finnes en gjerningsmann, som dermed "hvitvasker brannen" sett i relasjon til denne sak, betyr ikke at AEH ikke var innom hytta, for så å bli dumpet til havs med betongsko.

Å hvitvaske brannen med tanke på denne sak, gir jo kun en plausibel forklaring på hvorfor hytta brant akkurat da, men gir ingen garanti for at hytta ble brent ned nettopp fordi AEH DNA kunne spores til hytta og man så måtte svi den av og samtidig ha en "naturlig forklaring" på hvorfor den ble brent ned.

Dersom man ikke tvang eller fikset en synder for brannen, hvilke gir en liten tur i buret kansje, ville man hatt et langt større forklaringsproblem i forhold til at "tilfeldigvis" fikk akkurat den hytta brent ned akkurat da.

Å rekruttere en "gjerningsmann" til noe slikt er like enkelt som å finne en "anonym taxisjåfør" som sentralt vitne.

Nå vet jeg ikke om den mannen innrømte forholdet, men alt som skal til er vel en bensindunk med hans dna og fingeravtrykk, plassert et strategisk sted i skogen, og han vil få skylden, og i hvert fall når det viser seg at de to har hatt en konflikt. Alternativ to er er brannstifter også er kidnapper, og så gjør han det slik at det blir en brann-siktelse for å "hvitevaske" at anne har vært der. Nei, høres søkt ut. Tror ikke hun har vært der. Winger har bommet på små detaljer før, og det sier han jo rett ut. Han sier at han ser to menn med østeuropeisk utseende, og med kamoklær. Interessant. Håper det kommer mer, men kjenner jeg det rett, så har vel gutta med mørk dress, solbriller, og transparent øreplugg, tatt seg en prat med ham.
Citera
2025-12-17, 13:35
Medlem
Citat:
Håper det kommer mer, men kjenner jeg det rett, så har vel gutta med mørk dress, solbriller, og transparent øreplugg, tatt seg en prat med ham.

Er det bror Sverre du har i tankene. Humrer.
Citera
2025-12-17, 13:50
Medlem
Citat:
Tror nesten man må ha opplevd gjenferd og følt energien selv for å kunne tro på slikt, men du har tydeligvis levd et helt liv uten å ha erfart dette. Tror ikke gjenferd vil vise seg for folk som deg som fornekter alt, og som er redd for alt. Ser du har opprettet en tråd som heter "vi som tror th er uskyldig", en tråd som ble slengt i papirkurven ganske fort, siden 95 % av befolkningen tror det som er mest sannsynelig, nemlig at han er skyldig. Indisiene er klokkeklare. En dødfødt tråd.
Om winger, så har han vel funnet flere, og den ene het noe slikt som frank andre gundersen. Nå sitter du vel klar med linken til kverulanten gunnar tjomlid tenker jeg. Men det jeg lurer på, er denne voldsomme motstanden til klarsynte? For amunra her i tråden skreiv om horoskop og stjerner, men det ble verken latterliggjort eller kommentert, så hva er greia? Er man så redd gjenferd at man fornekter eller tvinger seg selv til å tro at det ikke finnes? Tror pipen får en annen låt hvis graven åpnes, og man finner dung begravd under kisten. Men da blir vel winger siktet for drap, ihvertfall hvis det er du som er etterforsker på saken.

Winger har vel bidratt til funn av tre savnede. Jeg forstår godt skepsisen rundt klarsynte. Det er veldig få av de som oppgir å være det som faktisk har bidratt til noe matnyttig av de man har hørt om.
Og det er klart at når intuisjon og telepati legges til grunn for det Winger har bidratt med av han selv så kan ikke det akkurat kalles bevis for at det var «verktøyene» benyttet og som faktisk ledet til funnene. Lett å legge det på flaksen hos tvilerne.

Han har vel bidratt også i denne saken og flere andre saker uten at det har ledet til noe, inntil videre.
Winger har sørget for at tre familier har funnet sine nærmeste og med det gitt de svar og en grav og gå til. Det er det viktige han har bidratt med. At det ikke nødvendigvis generer «tilhengere» burde egentlig ikke affisere hverken han eller deg. Om ikke annet er hans gjerninger belønnet med takknemlige familier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in