Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-09-09, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Ved konkurs så ble AE bostedsløs pga ektepakten. Du skjønner tydeligvis ingen ting om økonomi.

Det er heller ikke opplyst noe sted om at TH satte huset sitt i pant for Kvitfjell-satsingen så det er noe du selv dikter opp.
Du henger deg opp i uvesentlige detaljer. TH er ferdig etterforsket. Det er ikke noe mystisk ved ektepakten lenger, sporet er sjekket ut av Lørenskog-saken.
1. Først overførte han huset fra sitt eget eneeie, til hennes særeie (uten vederlag) i 1987.
2. Deretter overførte han huset (med vederlag) til seg selv igjen i 1993

På det tidspunktet hadde AEH særeie på
- barndomshjemmet på Gjøvik, som hun hadde arvet, og som TH betalte rehabiliteringen på
- hytten på Biri
- bil og en pengegave
- TH måtte betale et beløp til AEH (ca 500 000), ifm overføringen av huset (prisøkningen 1987-1993).
Så AEH var på ingen måte på bar bakke i tilfelle konkurs. AEH hadde også særeie.
Citera
2025-09-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du henger deg opp i uvesentlige detaljer. TH er ferdig etterforsket. Det er ikke noe mystisk ved ektepakten lenger, sporet er sjekket ut av Lørenskog-saken.
1. Først overførte han huset fra sitt eget eneeie, til hennes særeie (uten vederlag) i 1987.

- barndomshjemmet på Gjøvik, som hun hadde arvet, og som TH betalte rehabiliteringen på
- hytten på Biri
- bil og en pengegave
- TH måtte betale et beløp til AEH (ca 500 000), ifm overføringen av huset (prisøkningen 1987-1993).
Så AEH var på ingen måte på bar bakke i tilfelle konkurs. AEH hadde også særeie.

Jeg må selvsagt korrigere deg når du skriver bare svada.
Citera
2025-09-09, 22:54
Avslutad
Citat:
Det er alltid sånn at noen vet noe, for alt vi vet så kan det jo være vitner etc, så hvis du synes det er idiotisk så er det bare å la være å svare.
Ikke denne gangen, ryktesprederen har løyet enkelt og greit. Politiet har undersøkt ryktene, og har ikke funnet noe som kan underbygge de grove påstandene. Ikke ett eneste fnugg av bevis.
Citera
2025-09-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ikke denne gangen, ryktesprederen har løyet enkelt og greit. Politiet har undersøkt ryktene, og har ikke funnet noe som kan underbygge de grove påstandene. Ikke ett eneste fnugg av bevis.

Nå er det vel ikke mange som slår deg i å spre løgner her, kom deg ned på landjorda.
Citera
2025-09-09, 23:04
Avslutad
Citat:
Nå er det vel ikke mange som slår deg i å spre løgner her, kom deg ned på landjorda.
Jeg gjør det motsatte av å spre løgner. Jeg hopper over rykter og forholder meg kun til det som er opplyst av media offentlig. For å spre løgner må man påstå at man har opplysninger som ikke er offentlig kjent. Det er helt umulig for meg, faktisk.
Citera
2025-09-09, 23:07
Medlem
Citat:
Jeg gjør det motsatte av å spre løgner. Jeg hopper over rykter og forholder meg kun til det som er opplyst av media offentlig. For å spre løgner må man påstå at man har opplysninger som ikke er offentlig kjent. Det er helt umulig for meg, faktisk.

Du løy bare for noen minutter siden da du skrev at TH satte huset deres i pant for å finansiere Kvitfjell-utbyggingen.

Hvor i alle dager tar du det fra?
Citera
2025-09-09, 23:18
Avslutad
Citat:
Du løy bare for noen minutter siden da du skrev at TH satte huset deres i pant for å finansiere Kvitfjell-utbyggingen.

Hvor i alle dager tar du det fra?
Du lyver. Jeg har aldri skrevet at han satt huset sitt i pant. Jeg skrev at TH/Holden har forklart hvorfor ektepakten er laget slik den er. Og jeg understreket samtidig at offentligheten ikke har fått vite disse detaljene. Men altså utifra politiets uttalelser, om at TH er uskyldig, og at han anses som fullstendig frifunnet fra alle tidligere anklager, forteller det meg at ektepakten er OK. Slutt å forsvare kidnapperne. Slutt å plage kidnappingsofferets familie, de er også offer i denne saken. Det har aldri vært et reell mistanke rettet mot TH, kun statestikk, og egentlig ikke så veldig det heller.
Senast redigerad av Havhest 2025-09-09 kl. 23:26.
Citera
2025-09-09, 23:19
Medlem
Citat:
Jeg har aldri skrevet at han satt huset sitt i pant. Jeg skrev at TH/Holden har forklart hvorfor ektepakten er laget slik den er. Og jeg understreket samtidig at offentligheten ikke har fått vite disse detaljene. Men altså utifra politiets uttalelser, om at TH er uskyldig, og at han anses som fullstendig frifunnet fra alle tidligere anklager, forteller det meg at ektepakten er OK.

Jøje meg, du fantaserer.
Citera
2025-09-09, 23:27
Avslutad
Citat:
Jøje meg, du fantaserer.
Svada og fantasi oppsummerer ditt bidrag fint.
Citera
2025-09-09, 23:32
Medlem
Citat:
Svada og fantasi oppsummerer ditt bidrag fint.

Så hva var risikoen for AE ved TH`s satsing i Kvitfjell da?

Husløs ble hun uansett.
Citera
2025-09-10, 04:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

- hytten på Biri
- bil og en pengegave

- Du lyver jo så det ryker av deg. Huset på Gjøvik etter oppusningen, hva skjedde da?
Hvis TH ga bort en oppusning helt gratis, hvor er millionene for hussalget?
- Hytten på Biri har hun aldri hatt særeie på, det er bare å sjekke registrene.
- Hun fikk aldri utlevert den bilen Citroen BX De ble nemlig aldri skilt.
- De 200.000, hvis hun fikk dem, forsvant antakelig i oppussingen. Det var faktisk hun som måtte betale for den.
Det kan jeg si fordi man vet at den valpen ble handlet på krita. Jeg har kontaktopplysninger på den oppdretteren, så dette vet jeg.
Citera
2025-09-10, 05:00
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis det ikke finnes noen kilder, bortsett fra Solvius/Skaanseth, så blir det idiotisk å hevde at hun ble truet med pistol.

Det har blitt sagt fra sikre kilder at hun ble truet med pistol til å signere, og når legen også bekrefter at hun hadde sagt at hun ble truet til å signere, så kan vi konkludere med det, at det ble brukt pistol.
Egentlig er det uvesentlig om han brukte pistol eller ikke. Å true noen til å signere, gjør at ektepakten blir ugyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in