Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-18, 13:08
Medlem
T-Paxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hon upprepade flera gånger i sista avsnittet att detta är det svåraste och tuffaste hon varit med om. Herregud vilken förskonad människa, hon har inte upplevt några svårigheter utan verkar ha glidit fram genom livet. Jag tycker hon är patetisk! Men verkligheten kommer nog i kapp henne med…

Tänkte precis detsamma. Har man inte varit med om värre så är man verkligen privilegierad.
Citera
2025-12-18, 15:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Tänkte precis detsamma. Har man inte varit med om värre så är man verkligen privilegierad.

Ja tänk vad chockad hon kommer bli när hon får uppleva lite verkliga problem i livet.
Citera
2025-12-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Han är väl typ 30
Viktor gjorde helt rätt,även om jag hoppades på Ida.
Tror nog Viktor inte passade för denna dejtingtyp, bättre träffa någon själv utan press o utan Tv inblandning.
Han vet nog- när han hittar rättt tös.
Han är sympatisk. Men kan inte förstå varför han vill vara skallig.
Brännande sol ute på ängarna, hår skyddar faktiskt för het sol.
Bar skalle o tunn bondekeps gör det värre för huvudet.
Citera
2025-12-18, 17:50
Medlem
Crapmagics avatar
Hasse & Tages sexanspelningar

Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Kommentarerna avslöjar vilka vi är
Jag skulle snarare hävda att profilbilderna avslöjar vilka vi är

Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Nu var det inte den Rasmus jag hade i åtanke utan snyggbonden Rasmus som dessutom utstrålar kärlek och godhet. En perfekt kombination.

Du förpestar tråden med dina sexanspelningar hela tiden, och könsord. Är det verkligen bara jag som tycker det? BSF är ett familjeprogram! Men du kommer säkert komma med nån korkad kommentar till detta, men jag undanber mig. Skippa sexsnacket.
Skrolla hur mycket du vill det är fortfarande andra som kommer läsa detta vad jag skriver om dig åtm

Håll med om att det var en plausibel feltanke av mig, att Elin inte hittade nått råsex hos Rasmus den förste, utan bara ville hålla om honom för att han utstrålade kärlek & godhet varför han blev vald, synd när det inte var så (enligt dig) därav är jag ganska säker på att råsex primärt & godheten sekundärt är vad som skulle föreligga att du skulle vilja krama om Ramses/Rasmus den andre lika länge som Linda Isaksson.
Hatar fan alla T-shirten hade klätt båda Rasmusarna måste jag säga

Jag har svårt att tänka mig att barn tittar på Bonde söker fru då små döttrar som inte tål könsord inte ännu är så intresserad av att konsumera dejtingsåpor/lustspel heller, jag hävdar att du har direkt fel & att BSF inte alls är ett familjeprogram (i tablån står det 18+) och om några föräldrar hetsar sina tonårsdöttrar eller farmor att kolla med dem på BSF i syfte att folkbilda dem i blommor & bin så borde nog socialtjänsten behöva gå in & titta på det (alltså på Bonde söker fru)

Dom som tittar är nog snarare sådana familjer som du och jag utgör.
Däremot har du rätt i att det finns familjetrådar på familjeliv.se som jag inte skulle rekommendera ens min värsta vän eller fiende
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-18 kl. 18:42.
Citera
2025-12-18, 18:15
Medlem
Crapmagics avatar
Vi kan barnanpassa tråden en smula och kalla kuken för stråken eller pissmånken när nästa säsong börjar

Citat:
Han är understimulerad sexuellt
Outch! sa Dr Freud, haha snarare överstimulerad sexuellt alternativt lär dig skilja på hög libido & sexuell stimulation

Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Håller med, orkar inte ens skriva här på grund av alla blajinlägg.
Du skulle nog behöva jobba på din introversions-förmåga om du tar slut av andras ord i text redan
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-18 kl. 18:56.
Citera
2025-12-18, 21:09
Medlem
Elin ratade alla sina omsorgsfullt utvalda brevskrivare…precis som förutspåtts.
Rasmus fick respass efter att ha varit kvar ”över helgen” (vart? På macken, på Elins jobb [där ägaren inte ville visa sin gård] eller på Jennys mönstergård?).
”Det svåraste beslutet hon har tagit” sa hon och såg lycklig ut…
Hur kommer det rent generellt att bli med TV 4:s produktioner, har inte satt mig in i kanalens öde?
Citera
2025-12-18, 22:16
Medlem
Ja, hon är en excellent casting av det skälet att hon kan uttrycka saker - det passar utmärkt i tv. Men något är också väldigt konstigt - när hon i sista avsnittet säger att det har varit SÅ mycket känslor denna sommar.... var då? Bara gråt när det varit jobbigt har jag sett. Kärlek, njaaaa.

Citat:
Ja det visste man ju från början
Citera
2025-12-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Hon ville nog inte vara den dominanta
Förmodligen inte, tv4 fixade säkert allt datejter och när de blev ensam satt han men kuken i handen och trodde han var sexig
Citera
2025-12-19, 01:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Lukas är hennes favorit, eftersom han ser bäst ut(i obefintlig konkurrens förvisso).
Citat:
Hon har redan valt Lukas. Såg du förra avsnittet?

Det finns ingen tyngd bakom orden när hon "hyllar" de andra. Hon går in i en roll bara. Det är därför hon är så pinsam.
Citat:
Lucas är lite influencer(lucazmagnuzzon). Hon var nog tveksam om han hade rätt intentioner. Allt som krävdes var en lökig liten komplimang under valet för att hon skulle skjuta tvivlen åt sidan. För han är den enda hon kan tänka sig välja i slutändan, eftersom han är den enda som väcker lite fysisk attraktion hos henne.
Kulturstrateg, var är du? Slickar dina sår gällande att du hade fel om Lucas som Elins val?
Lucas har dessutom träffat någon som han säger sig vara kär i:
https://www.facebook.com/bondesokerfru/videos/jag-har-tr%C3%A4ffat-n%C3%A5gon-%EF%B8%8F-lucas-ber%C3%A4ttar-det-senaste-om-k%C3%A4rlekslivet-/878138694724041/
I bästa fall kan kanske han och Elin få en vänskap av det hela i alla fall.

Med detta sagt så håller jag med om att hon gick in i en roll och det verkar även troligt att hon var särskilt utvald av produktionen med tanke på att hon inte ens är en "riktig" bonde osv.
Faktorer som bara skadar programmet och brevskrivarna.
Tycker främst synd om Rasmus som verkar ha försökt att få till ett förhållande med henne men inte verkar ha fått någon större chans/tillräckligt med tid (se hans version i mitt nästa inlägg).
Senast redigerad av Lostworld 2025-12-19 kl. 02:04.
Citera
2025-12-19, 01:52
Medlem
Lostworlds avatar
Det märkligaste av allt var ändå att Rasmus inte fick ge sin version av det hela utan klipptes bort helt. Man såg honom som hastigast när Elin pratade och då trodde man ju att även han skulle få säga sitt men nej, istället gavs all tid till Lucas och dessutom fick även rödskägget vara med på ett hörn och komma till tals helt omotiverat.
Enligt Rasmus så hade han tagit ledigt från jobbet för att medverka på inspelningen och blev själv förvånad när han såg programmet att han var bortklippt. Dåligt hanterat av TV4.
https://www.hant.se/noje/rasmus-om-uppbrottet-med-bonde-elin/11192474

I samma artikel förklarar Rasmus även varför det tog slut. Stämmer det han säger så kan man ju verkligen förstå att han tröttnade.
Både Elin och Rasmus hade börjat jobba igen och Rasmus åkte med lastbilen till Elin under veckorna. Så fort han inte behövde vara ute på jobb med lastbilen så var han hos Elin för att de skulle umgås och lära känna varandra mer.
-Där och då räckte inte det, tyckte väl Elin. Jag försökte förklara att jag inte kan göra på något annat sätt. Där tyckte vi olika. När jag var borta på jobb så tyckte inte hon att det spelade någon större roll att vi skulle höras. I hennes värld behövdes inte det. Jag är en sån som gärna vill berätta om min dag och höra hur den andres dag har varit.
Rasmus säger vidare att uppbrottet var ett gemensamt beslut fast programmet får det att framstå som att det är mer på Elins initiativ.
jag hade sagt ifrån att jag inte klarade det mer. Det räckte inte till, det jag gjorde. Jag ville inte ha det så och det sa jag till Elin. I tv framställs det som att hon har sagt sitt och att jag bara har hållit med, så är inte fallet anser jag.
Citera
2025-12-19, 02:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
. Där tyckte vi olika. När jag var borta på jobb så tyckte inte hon att det spelade någon större roll att vi skulle höras. I hennes värld behövdes inte det. Jag är en sån som gärna vill berätta om min dag och höra hur den andres dag har varit.[/i]
Rasmus verkar antagit rollen som kvinnan i testförhållandet, det är väl mest kvinnor som har behovet att få berätta under åhöran om hur deras dag har varit inom den offentliga sektorn? han kör slaktbil? & kan berätta för Elin om hur sista dagen varit för en sugga
Senast redigerad av Crapmagic 2025-12-19 kl. 02:26.
Citera
2025-12-19, 04:27
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Kulturstrateg, var är du? Slickar dina sår gällande att du hade fel om Lucas som Elins val?
Lucas har dessutom träffat någon som han säger sig vara kär i:
https://www.facebook.com/bondesokerfru/videos/jag-har-tr%C3%A4ffat-n%C3%A5gon-%EF%B8%8F-lucas-ber%C3%A4ttar-det-senaste-om-k%C3%A4rlekslivet-/878138694724041/
I bästa fall kan kanske han och Elin få en vänskap av det hela i alla fall.

Med detta sagt så håller jag med om att hon gick in i en roll och det verkar även troligt att hon var särskilt utvald av produktionen med tanke på att hon inte ens är en "riktig" bonde osv.
Faktorer som bara skadar programmet och brevskrivarna.
Tycker främst synd om Rasmus som verkar ha försökt att få till ett förhållande med henne men inte verkar ha fått någon större chans/tillräckligt med tid (se hans version i mitt nästa inlägg).

Lucas var definitivt den enda hon kände fysisk attraktion till, men den försvann fortare än jag hade räknat med. Jag trodde hon skulle vara inbillat attraherad av honom fram till slutvalet. Då valde hon Rasmus istället för att visa svenska folket att hon minsann inte är ytlig (Här får jag ge Crapmagic beröm igen som påtalade att det var ett "godhetssignalerande" val)

Citat:
Det märkligaste av allt var ändå att Rasmus inte fick ge sin version av det hela utan klipptes bort helt. Man såg honom som hastigast när Elin pratade och då trodde man ju att även han skulle få säga sitt men nej, istället gavs all tid till Lucas och dessutom fick även rödskägget vara med på ett hörn och komma till tals helt omotiverat.
Enligt Rasmus så hade han tagit ledigt från jobbet för att medverka på inspelningen och blev själv förvånad när han såg programmet att han var bortklippt. Dåligt hanterat av TV4.

I samma artikel förklarar Rasmus även varför det tog slut. Stämmer det han säger så kan man ju verkligen förstå att han tröttnade.
Både Elin och Rasmus hade börjat jobba igen och Rasmus åkte med lastbilen till Elin under veckorna. Så fort han inte behövde vara ute på jobb med lastbilen så var han hos Elin för att de skulle umgås och lära känna varandra mer.
-Där och då räckte inte det, tyckte väl Elin. Jag försökte förklara att jag inte kan göra på något annat sätt. Där tyckte vi olika. När jag var borta på jobb så tyckte inte hon att det spelade någon större roll att vi skulle höras. I hennes värld behövdes inte det. Jag är en sån som gärna vill berätta om min dag och höra hur den andres dag har varit.
Rasmus säger vidare att uppbrottet var ett gemensamt beslut fast programmet får det att framstå som att det är mer på Elins initiativ.
jag hade sagt ifrån att jag inte klarade det mer. Det räckte inte till, det jag gjorde. Jag ville inte ha det så och det sa jag till Elin. I tv framställs det som att hon har sagt sitt och att jag bara har hållit med, så är inte fallet anser jag.

Hon spelade Rasmus som en Violin. Kanske kunde hon ge ut en bok; "Hur man får en kille att göra slut"? Men sådana finns väl redan.

Rasmus trodde alltså att han initierade uppbrottet.
Fick vi se Rasmus skor i närbild nån gång i programmet? Känns som att han kan vara lite typen som bär skor med kardborreband i vuxen ålder...

Elin framstår ju som helt utstuderad, men jag tror att hon faktiskt försökte intala sig vid slutvalet att det kunde bli nåt med Rasmus(trots bristen på attraktion) - eftersom hon längtar efter barn. Hennes barnlängtan färgade då tillfälligt hennes intryck av Rasmus så att hon trodde sig vilja ha honom för ett ögonblick. Jag tror inte att det bara var skådespel.
Sen när hon kom hem sprack bubblan omgående och hon funderade ut hur hon skulle göra slut med Rasmus på bästa sätt - där hon slipper säga att hon saknar attraktion. Hon valde då den beprövade metoden att göra sig så omöjlig att killen gör slut åt henne.

Enligt Rasmus betedde hon sig motsägelsefullt. Å ena sidan vill hon träffas mer(skådespel), samtidigt som hon är helt ointresserad av att höra hur Rasmus dag varit(inte skådespel). O han fattar ändå inte...
Senast redigerad av kulturstrateg 2025-12-19 kl. 04:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in