Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-19, 08:15
Medlem
notlostintheworlds avatar
Jag tror Elin kände sig väldigt pressad till att prestera, dels av sitt felaktiga val att delta och dels av kontraktet med tv4, och kanske av produktionen också?

Tänk dig att vara i en sån situation där man bara vill ge sig av och inte "kan". Jag tror hon har "duktiga flickan" syndromet, vanligt bland yngre kvinnor. Därför så tror jag att hon förlorade sig själv och började skådespela för att överleva i situationen.
Citera
2025-12-19, 08:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Jag tror Elin kände sig väldigt pressad till att prestera, dels av sitt felaktiga val att delta och dels av kontraktet med tv4, och kanske av produktionen också?

Tänk dig att vara i en sån situation där man bara vill ge sig av och inte "kan". Jag tror hon har "duktiga flickan" syndromet, vanligt bland yngre kvinnor. Därför så tror jag att hon förlorade sig själv och började skådespela för att överleva i situationen.

Ett antal bönder har genom åren valt att skicka hem alla brevskrivare när det var två eller tre kvar. Det hade ju varit ett alternativ för Elin om hade velat "ge sig av".
Citera
2025-12-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ett antal bönder har genom åren valt att skicka hem alla brevskrivare när det var två eller tre kvar. Det hade ju varit ett alternativ för Elin om hade velat "ge sig av".

Absolut, men vi är alla olika. Vi har olika psyken och det är skillnad på om man är kvinna eller man dessutom. Tror det är lättare för en man att skita i att prestera, speciellt om man är egen företagare och bonde, som Elin inte är. Hon jobbar som en anställd inom jordbruk.

Och ålder spelar in, som sagt var.
Citera
2025-12-19, 09:13
Medlem
Jag fattar inte varför hon är med om hon är anställd och inte en riktig bonde med gård! Är det någon som vet?
Citera
2025-12-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosCikada
Jag fattar inte varför hon är med om hon är anställd och inte en riktig bonde med gård! Är det någon som vet?

Tydligen hade tv4 varit på henne och frågat för 3 år sen och hon sa nej. Och nu inför denna säsong hade hon tackat ja vilket hon ångrar.

Skulle tro att de börjar få brist på bönder som vill ställa upp, de har ju till och med frågat efter fiskare som vill vara med, har de inte?
Citera
2025-12-19, 10:43
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Skulle tro att de börjar få brist på bönder som vill ställa upp, de har ju till och med frågat efter fiskare som vill vara med, har de inte?

Samma problem var det i Tro, Hopp och Kärlek. Där var det brist på kärlekslängtande präster och de fick leta bland kyrkovaktmästare och fripastorer.

Men i och med att årets säsong ändå slutade lyckligt för två av bönderna så kanske det kan dra till sig fler nästa säsong.
Citera
2025-12-19, 11:57
Medlem
Citat:
Absolut, men vi är alla olika. Vi har olika psyken och det är skillnad på om man är kvinna eller man dessutom. Tror det är lättare för en man att skita i att prestera, speciellt om man är egen företagare och bonde, som Elin inte är. Hon jobbar som en anställd inom jordbruk.

”Hon jobbar som en anställd inom jordbruk”…ja, tydligen hade hennes arbetsgivare sagt nej till inspelning på den gården, varför hux flux Jennys gård fanns tillgänglig. Eller var upplägget med Jennys gård klart från början, bara att kliva i de framställda skorna?
Elin ville nog prestera, men på produktionens villkor. Höga tittarsiffror på bekostnad av hänsyn till deltagarna.
Antingen det berodde på Lucas minspel eller hans ev bagage…det blev inte han, kanske också var planerat - Elin sparkade av sig skorna med lätthet.
Visst såg hon till att Rasmus skulle tröttna…
Som andra har skrivit, detta var nedvärderande mot deltagarna, tittarna och sänkte programmet rejält.
Citera
2025-12-19, 16:03
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag tror Lucas mun gav henne "the ick". Han grimaserar med den när han pratar på ett sätt som för tankarna till cerebral pares.
Märkligt hur jag lyckats missa det, ta en skärmbild eller ge positionsangivelse från nått avsnitt över denna charad när Lucas huvud är ute på ett sluttande plan är nån bussig

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Lucas har dessutom träffat någon som han säger sig vara kär i:
https://www.facebook.com/bondesokerfru/videos/jag-har-tr%C3%A4ffat-n%C3%A5gon-%EF%B8%8F-lucas-ber%C3%A4ttar-det-senaste-om-k%C3%A4rlekslivet-/878138694724041/
Med sin nya mustasch går in i rollen som Freddy Mercury som också träffade någon, vilken pimpig bakgrund, sitter han i porrbelyst limousine? & talar med tv4?
Citera
2025-12-19, 17:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
”Hon jobbar som en anställd inom jordbruk”…ja, tydligen hade hennes arbetsgivare sagt nej till inspelning på den gården, varför hux flux Jennys gård fanns tillgänglig. Eller var upplägget med Jennys gård klart från början, bara att kliva i de framställda skorna?
Elin ville nog prestera, men på produktionens villkor. Höga tittarsiffror på bekostnad av hänsyn till deltagarna.
Antingen det berodde på Lucas minspel eller hans ev bagage…det blev inte han, kanske också var planerat - Elin sparkade av sig skorna med lätthet.
Visst såg hon till att Rasmus skulle tröttna…
Som andra har skrivit, detta var nedvärderande mot deltagarna, tittarna och sänkte programmet rejält.

Jenny? Du menar väl Jennifer? Hon heter Jennifer Erlandsson.

Sedan är det inte speciellt hux flux eftersom Jennifer jobbar i produktionen.
Citera
2025-12-19, 17:39
Medlem
Citat:

Förr fick dom ju alltid en resa tillsammans med sitt slutval. Varför har dom slutat med det ??
Sen undrar jag hur det var eg ed Lucas om han hade dragit ifrån sin gravida flickvän ?
Citera
2025-12-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-Pax
Tänkte precis detsamma. Har man inte varit med om värre så är man verkligen privilegierad.
Ja tänk så fruktansvärt att behöva välja kille 😂
Citera
2025-12-19, 18:24
Medlem
https://vm.tiktok.com/ZNR2esgm3/

Ramlade över denna TikTok, det är Lucas ex som han tydligen var otrogen mot samtidigt som hon var gravid. Han har alltid varit lite skum under programmets gång så jag är inte förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in