Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-19, 15:32
Medlem
diakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Dom har ju mängder med östasiatisk liknande människor i östra och Norra Ryssland. Sen kanske mot gränsen mot Kina också.
Sen räknar jag också med dom muslimska delstaterna som är som egna länder men styrs av Ryssland.
Ai säger att 72% är vita slaver i Ryssland och resten är annat.

Enda fördelen jag säger om så kallade Ryssland skulle ta över är ju att dom satsar stenhårt på nationalism.
Dock funkar det inte alltid i Ryssland, trots allt detta men överlag så gör han bra där, tror jag. Jag tror genomsnitten Ryss, känner att moder russia är ett land dom vill kämpa för
Även folk som är emot Putin.

Mängder är väl ta i. Låt oss börja i rätt ände.

Ryssland ta över Europa eller Sverige - något typ av rudimentär IQ test för de inblandade.

Nu bringar det vita bland slaver inte så mycket valuta tillbaka till dom som hatar på dom här i väst.

Men städer som Vladivostok med omnejd osv är typ 99% vita ryssar.

Dom muslimska delrepublikerna är små och ligger sydväst, folk som består av några hundratusen till max 1-2 miljoner, dvs en droppe i havet i sammanhanget.

Sedan har vi dom som kallar sig tatarer i Kazan osv. Där får man tillämpa ögontestet, detta då prototurkiska stammar agerat som adel genom århundradena och lyckats kuva de vita undersåtarna att just kalla sig för tatarer, men etniskt är dom vita. Typ hon Eli from Russia på YT men det finns många andra exemplar.

Putin med bihang är liberala. Det förekommer så mycket mörk propaganda mot dessa figurer att man gjort han till rena rama Adolf Hitler. Frågar du ryska nationalister är bilden en annan.

Avslutningsvis vill jag rekommendera ryska nationalisten Ruriks blogg & X konto. Han översätter mycket från ryska till engelska och ger en mer nyanserad bild, tidigare from troende kristen, med föräldrar som verkat på högsta nivå inom Sovjetiska byråkratin som ambassadörer, själv en så kallad rysk talande ukrainare då.

Edit: varför jag tog upp föräldrarnas bakgrund är att han har insyn i vissa frågor som gemene ryss/ukrainare ofta saknar. Dessutom har han varit aktiv länge inom pro-vita kretsar, inklusive hälsat på här i Sverige någon vända.

https://slavlandchronicles.substack.com/

https://x.com/SlavlandStalker
Senast redigerad av diako 2025-12-19 kl. 15:35.
Citera
2025-12-19, 15:33
Avstängd
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Svenskar är inte en homogen grupp. Det är etniska samer, finnar, skåningar (danskar), norrmän, dalmasar, svear, götar osv i en salig blandning.

Du förstår uppenbarligen inte vad ras är. Vet du vad en arier är? Tror du att det är skillnad på en svensk och en norsk rent rasmässigt?
Citera
2025-12-19, 16:08
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Du förstår uppenbarligen inte vad ras är. Vet du vad en arier är? Tror du att det är skillnad på en svensk och en norsk rent rasmässigt?
Det står ju "etniska" svart på vitt i hans inlägg, rimligtvis är det vad han också syftar på.
Citera
2025-12-19, 16:08
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Dom har ju mängder med östasiatisk liknande människor i östra och Norra Ryssland. Sen kanske mot gränsen mot Kina också.
Sen räknar jag också med dom muslimska delstaterna som är som egna länder men styrs av Ryssland.
Ai säger att 72% är vita slaver i Ryssland och resten är annat.

Enda fördelen jag säger om så kallade Ryssland skulle ta över är ju att dom satsar stenhårt på nationalism.
Dock funkar det inte alltid i Ryssland, trots allt detta men överlag så gör han bra där, tror jag. Jag tror genomsnitten Ryss, känner att moder russia är ett land dom vill kämpa för
Även folk som är emot Putin.

Fast de där östasiatiska folken utgör bara 1-2%. Sen blandar du nog ihop ras med religion och kultur. Merparten av den muslimska minoriteten består av vita folk, t.ex tjetjener.
Citera
2025-12-19, 16:11
Avstängd
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raddigibollen
Det står ju "etniska" svart på vitt i hans inlägg, rimligtvis är det vad han också syftar på.

Skämtar du eller trollar du mig? Säg mig, vad är det för skillnad på en etnisk svensk och en etnisk norsk? Är de av samma ras eller ej?
Citera
2025-12-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fast de där östasiatiska folken utgör bara 1-2%. Sen blandar du nog ihop ras med religion och kultur. Merparten av den muslimska minoriteten består av vita folk, t.ex tjetjener.

Det kan nog stämma ibland brukar jag bunta ihop utan att särskilja.

Jag har sett mycket dokumentärer från tjetjener, tycker inte dom ser ut som oss även om dom är vita i huden men det är många olika grupper som är vita i huden, räknas dom som vita då? Vad räknas som vit? Kurder, Turkar och Syrianer är ju vita, räknas dom också som vita? Hos vissa svarta människor i Afrika så räknas svarta människor som vita om dom har vita ljuston.

Jag kan sänka mig till slaver och Europeer även om dom sydliga Europeer inte heller alltid ser ut som oss. Kulturellt så skiljer sig det mycket mellan olika vita människor.
Citera
2025-12-19, 16:48
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Det kan nog stämma ibland brukar jag bunta ihop utan att särskilja.

Jag har sett mycket dokumentärer från tjetjener, tycker inte dom ser ut som oss även om dom är vita i huden men det är många olika grupper som är vita i huden, räknas dom som vita då? Vad räknas som vit? Kurder, Turkar och Syrianer är ju vita, räknas dom också som vita? Hos vissa svarta människor i Afrika så räknas svarta människor som vita om dom har vita ljuston.

Jag kan sänka mig till slaver och Europeer även om dom sydliga Europeer inte heller alltid ser ut som oss. Kulturellt så skiljer sig det mycket mellan olika vita människor.

Jag talar om genetik. Klustrar man med vita utifrån ett autosomalt DNA-prov så är man vit. Det gäller tjetjener likväl som greker trots att de utseendemässigt oftadt skiljer sig från nordeuropéer. Det gäller dock inte Tjetjeniens ledare Kadyrov som ser tämligen nordisk ut.
Citera
2025-12-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jag talar om genetik. Klustrar man med vita utifrån ett autosomalt DNA-prov så är man vit. Det gäller tjetjener likväl som greker trots att de utseendemässigt oftadt skiljer sig från nordeuropéer. Det gäller dock inte Tjetjeniens ledare Kadyrov som ser tämligen nordisk ut.

Kadyrov ser ju inte nordisk ut för fem öre.

Har sett tjetjener som ser nordiska ut men det är extremt sällsynt.

Kadyrov är ju dock vit i huden men det är ju alla där.
Citera
2025-12-19, 17:01
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Skämtar du eller trollar du mig? Säg mig, vad är det för skillnad på en etnisk svensk och en etnisk norsk? Är de av samma ras eller ej?
Jag vet inte, har du rasforskat?

Dessutom etnicitet ≠ ras.
Citera
2025-12-19, 17:11
Medlem
diakos avatar
Citat:

Ni måste bestämma vad orden betyder först. Vit i amerikansk kontext betyder precis allting som inte är av afrikanskt ursprung, inklusive araber, judar osv.

Jag har rött hår och gröna ögon. Samma drag går i stora delar av min släkt. Det gör mig inte till vit per se, vare sig i en nordisk eller amerikansk kontext.

Turkiska folkslag närmaste släktingar såväl genetiskt som idiomiskt är mongoler, kineser och central asiatiska folkslag. Att många i nuvarande Turkiet ser vita ut beror på att erövrat "vit blod" som diverse europeiska slaver, georgier och yezidiska kurder som slavar.

Men å andra sidan är kunskapen om sådana ting som det är...

Edit, att blanda ihop "vit" med nordiskt kan lätt leda till diverse feltänk. Speciellt när ordens betydelse skiftar beroende på vart man är.

Våga säg germaner och nordgermaner så blir det tydligare. För det är DET ni är.
Senast redigerad av diako 2025-12-19 kl. 17:14.
Citera
2025-12-19, 17:19
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

Ser inte Ramzan Kadyrov nordisk ut? Gå till en optiker. Försök sen att förstå att ras avgörs av genetik. Hudfärg och andra fenotypiska kännetecken utgör en ytterst liten del av genetiken.
Citera
2025-12-20, 11:34
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Fy fan vilket äckligt, historielöst imperiedravel. Kolonialism handlade om exploatering, inte modernisering. Japan industrialiserades utan att vara koloni, och många länder utvecklades först när kolonialmakterna drog. Hongkong och Singapore är specialfall – inte alibi för imperialism.

Japan är också än idag ett specialfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in