Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-19, 09:26
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
"There is a growing risk that Russia could attack the UK, and the nation's "sons and daughters" need to be ready to fight, the head of Britian's armed forces has said — Sky News"

Många ställer sig dock frågande till varför Ryssland vill attackera Strobritannien (de kör med exakt samma propaganda där som här. Även vi svenskar blir ju ilurade att ryssen kommer till Sverige när som helst.) men britterna är kritiska till att vilja förvara det multietniska landet som uppenbraligen hatar vita människor.

https://x.com/DC_Draino/status/2001057729196994917

https://x.com/Telegraph/status/2001336979359699408 Läs bara kommentarerna här.

Frågeställning: Är massinvandringen dödsstöten för försvaret? Jag personligen skulle absolut aldrig någonsin försvara det multietniska Sverige om vi blir anfallna. Tänka sig att dö för somalier och albaner lol.
Enligt chat GPT är 82% vita britter i UK.

Bunch of faggots.
Citera
2025-12-19, 09:32
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du kan ju inte ens räkna. En klar majoritet av Sveriges befolkning är svenskar, men jag förstår om du tycker illa om svenskar också.

Jeff Ahl, Dan Eriksson och Magnus Söderman m.fl vill försvara Sverige. Jeff Ahl sa i sin video nyligen att det är viktigt för nationalister som han att ha ett starkt försvar:
https://www.youtube.com/watch?v=tiQ7c7kt4x0
Det enda Älgaråsarna vill försvara är deras höga BMI.
Jeff Ahl är en borgerlig nationalist och reaktionär alltså inget att ta på allvar om man vill på riktigt bygga något nytt.
Citera
2025-12-19, 11:48
Medlem
Jag förstår britterna. För tanken är väl att det främst är vita etniska britter som ska kriga mot Ryssland. Jag gissar att de har blivit demoniserade av sin egna stat precis som i princip över allt i västvärlden.
Citera
2025-12-19, 12:26
Medlem
citymormors avatar
Är väl helt normalt att försvarsviljan sjunker om du lär yngre generationer att skämmas för sin nationella identitet och hudfärg.
Fördummar och skitar ner historiska händelser och ger dig på unga pojkar och präntar in att allt manligt är fel och allt kvinnligt samt icke europeiskt är bra.

Det väst har utsatt sin befolkning för är inget annat än psykologiskt krigsföring.
Citera
2025-12-19, 13:03
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Svenskar är inte en homogen grupp. Det är etniska samer, finnar, skåningar (danskar), norrmän, dalmasar, svear, götar osv i en salig blandning.

Precis. Man har ju plockat isär vår identitet under lång tid nu. Varför skulle man vara intresserad av att försvara något som inte är vårt. Mycket underligt.
Citera
2025-12-19, 13:27
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Är väl helt normalt att försvarsviljan sjunker om du lär yngre generationer att skämmas för sin nationella identitet och hudfärg.
Fördummar och skitar ner historiska händelser och ger dig på unga pojkar och präntar in att allt manligt är fel och allt kvinnligt samt icke europeiskt är bra.

Det väst har utsatt sin befolkning för är inget annat än psykologiskt krigsföring.

Nej, det kan bli knepigt att övertyga vita heterosexuella män att de ska försvara ett system som bara demoniserat dem under decennier. På så sätt har den liberala makteliten i Europa sått fröet till sin egen undergång. Man har skapat ett svagt samhälle och ett sånt går alltid under i kampen mot starka samhällen.
Citera
2025-12-19, 14:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nej, det kan bli knepigt att övertyga vita heterosexuella män att de ska försvara ett system som bara demoniserat dem under decennier. På så sätt har den liberala makteliten i Europa sått fröet till sin egen undergång. Man har skapat ett svagt samhälle och ett sånt går alltid under i kampen mot starka samhällen.

Jag tycker att västvärlden är kusligt lik Weimarrepubliken. Det är som att judar (och vita vänsterliberaler) inte kan låta bli att rövknulla världen i olika omgångar. Alla följer sina förfäders spår som om de vore genetiskt programmerade för just detta ändamål.
Citera
2025-12-19, 14:11
Medlem
Problemet är att det blir inte bättre med att Ryssland tar över. Han har heller inget emot mångkulturellt. Hela ryssland är ju mångakulturellt.

Men oavsett så blir det svårt i dagsläget att veta vad man ska slåss för.
Citera
2025-12-19, 14:24
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag tycker att västvärlden är kusligt lik Weimarrepubliken. Det är som att judar (och vita vänsterliberaler) inte kan låta bli att rövknulla världen i olika omgångar. Alla följer sina förfäders spår som om de vore genetiskt programmerade för just detta ändamål.

Instämmer. Weimarrepubliken var liksom nu en period där judar och deras förbundna goyimproselyter hade ett stort inflytande och fick forma samhället. Det är nog mer av instinkter än en genomtänkt plan är min uppfattning. Men resultatet blir förstås detsamma. Dock finns en viktig skillnad. Demoraliseringen och feminiseringen har pågått mycket längre nu och trängt djupare in hos en större andel av befolkningarna i väst. Det blir ett oöverstigligt problem när man hamnar i konflikt med ett maskulint land som Ryssland.
Citera
2025-12-19, 14:29
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Problemet är att det blir inte bättre med att Ryssland tar över. Han har heller inget emot mångkulturellt. Hela ryssland är ju mångakulturellt.

Fast Rysslands mångkultur är inte mångraslig. Förutom någon ynka procent mongolfolk är Ryssland ett väldigt vitt land rasligt sett. Jämför det med Europa som i rasande takt byter ut den vita ursprungsbefolkningen mot negrer och araber.
Citera
2025-12-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fast Rysslands mångkultur är inte mångraslig. Förutom någon ynka procent mongolfolk är Ryssland ett väldigt vitt land rasligt sett. Jämför det med Europa som i rasande takt byter ut den vita ursprungsbefolkningen mot negrer och araber.

Dom har ju mängder med östasiatisk liknande människor i östra och Norra Ryssland. Sen kanske mot gränsen mot Kina också.
Sen räknar jag också med dom muslimska delstaterna som är som egna länder men styrs av Ryssland.
Ai säger att 72% är vita slaver i Ryssland och resten är annat.

Enda fördelen jag säger om så kallade Ryssland skulle ta över är ju att dom satsar stenhårt på nationalism.
Dock funkar det inte alltid i Ryssland, trots allt detta men överlag så gör han bra där, tror jag. Jag tror genomsnitten Ryss, känner att moder russia är ett land dom vill kämpa för
Även folk som är emot Putin.
Citera
2025-12-19, 14:57
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Till saken hör att man faktiskt kan undvika konflikt. Om någon muckar gräl med en på stan kanske man sinkar fanskapet med den hårda delen av sitt egna ben mot deras ömma mjuka innan man kutar fort som fan därifrån. Vem fan vill frivilligt slåss i kniviga situationer och man ska rimligtvis bara slåss om det inte finns en klar utväg.

För våra förfäder vart skulle man på tolvhundratalet fly liksom, det fanns inte någon fristad nånn annan stans. Betänk hur länge man som utlänning kunde husera runt och äta sig mätt på polska bönders jordar innan de blir alldeles helt komplett fnattiga? Det är ju deras leverne som står på spel.

Med dagens avskrädliga globalisering spelar det föga roll. Kapitalet är inte uppbundet i jorden på samma sätt som brödfödan från förr, utan tryggt säkrad på olika utländska konton. Vi kan gott flytta till annat land och ändå inte göra någon förnär.

Mat går alltid att importera med dagens moderniteter. När vi ändå råkar vara där kan de som vill anamma den lokala kulturen eller så med hjälp av internets bekvämligheter såsom google maps, översättare och dylikt utrationalisera behovet till att behöva förändra sig och fortleva sitt vanliga liv just som innan.
Senast redigerad av Raddigibollen 2025-12-19 kl. 15:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in