Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-20, 13:28
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Japan är också än idag ett specialfall.
Säg en koloni som lyckades pga att den blev en koloni.
Utöver singapore och hongkong. Som dessutom är små till ytan och från början en hamn handelsstad
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2025-12-20 kl. 13:31.
Citera
2025-12-20, 18:40
Medlem
Apologs avatar
När jag läser om dessa saker så tänker jag på alla Europiska politiker som annars ifrågasätter sina egna länders kulturella existens. "Vad är en svensk egentligen?", "Vem är egentligen Tysk?" och "Alla kan väl bli engelsmän?". Mångfald är bra och den egna kulturen är tråkig om den ens existerar.

Men när vanliga människor i de länderna har samma relativistiska syn på landets nationella förpliktelser så blir politikerna förbannade. Du ska inte skydda din familj mot Pakistanska och Afghanska "ungdomar" i ditt kvarter men du ska kunna vara redo att skjuta luftvärnskanon utanför huvudstaden när fienden kommer. Riktiga män av typen "Jack" och "John" åberopas som om det vore 1916.

Det är som att de inte kan erkänna att de sågar av grenen de sitter på. De ser att deras liberala samhälle bara kan byggas på europeiska ryggar men det är samma ryggar som besitter arvsynder som tex rasism, homofobi och fascism. Varför ska då européer stå upp för länder som inte står upp för européer?
Citera
2025-12-21, 11:12
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
När jag läser om dessa saker så tänker jag på alla Europiska politiker som annars ifrågasätter sina egna länders kulturella existens. "Vad är en svensk egentligen?", "Vem är egentligen Tysk?" och "Alla kan väl bli engelsmän?". Mångfald är bra och den egna kulturen är tråkig om den ens existerar.

Men när vanliga människor i de länderna har samma relativistiska syn på landets nationella förpliktelser så blir politikerna förbannade. Du ska inte skydda din familj mot Pakistanska och Afghanska "ungdomar" i ditt kvarter men du ska kunna vara redo att skjuta luftvärnskanon utanför huvudstaden när fienden kommer. Riktiga män av typen "Jack" och "John" åberopas som om det vore 1916.

Det är som att de inte kan erkänna att de sågar av grenen de sitter på. De ser att deras liberala samhälle bara kan byggas på europeiska ryggar men det är samma ryggar som besitter arvsynder som tex rasism, homofobi och fascism. Varför ska då européer stå upp för länder som inte står upp för européer?

Exakt. Varför ska plötsligt gränser och länder försvaras när makteliten i väst ihärdigt förnekat dessas existens under decennier? Men det här understryker bara hur det liberala projektet sådde fröet till sin egen undergång.
Citera
2025-12-21, 12:03
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Nu tycker jag det är nästan läge att citera Löfven! "Vi såg det inte komma!"
som användes till ett helt annat syfte, men fungerar alldeles utmärkt när man fyller ett land med folk som flyr krig och ansvar, samt får det bättre i det nya landet än de som stannar kvar och härdar ut. Sedan i detta, så urholkas välfärden för den etniska befolkning pga detta ständiga flödet som varken är tacksamma eller skötsamma.
Det är samma som gäller för Storbritannien som Sverige, massa drönare och robotar får försvara landet, vanligt folk i stort kan de nog bara glömma.

Fast listigt nog så såg ju de styrande till att vi nu är med i NATO och det innebär ju att soldater från Turkiet, Frankrike, Polen, USA osv kan bli stationerade här och kämpa för globalisternas intressen.

Jag tror dock allt fler och fler svenskar känner sig luttrade över det multietniska experimentet och att få vill försvara syrier, kurder, afghaner, albaner, serber, tunisier, iranier, irakier... Men ett krig hade varit välbehövligt å andra sidan för då flyr blattarna hem igen.
Citera
2025-12-21, 12:04
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Försvarsviljan borde vara högre hos etniska grupper i respektive länder eftersom det inte bara handlar om att försvara landet mot främmande makter typ moskvastaten, utan även om att kunna försvara sig själva och sina familjer i ett inbördeskrig.

Den grupp som dominerar inom den militära makten lär vinna inbördeskriget.

Nu finns ju risken att de korrupta politikerna istället då tar in invandrare till att utgöra försvarsmakten och vad händer då när en främmande makt attackerar? De flyr tillbaka till sina hemländer snabbare än du hinner säga shit!

Vad händer om det blir inbördeskrig? Ja, den militära makten kontrolleras av invandrarna och det är ganska kört då för de etniska grupper i varje land att ens försvara sig.

Sverige ligger i absoluta europatoppen när det kommer till vapeninnehav då många av oss är jägare. Vi bor dessutom på landet i väldigt stor utsträckning eller har tillgång till en sommarstuga vilket gör att vi svenskar har ett extremt övertag gentemot blattarna i händelse av ett inbördeskrig.
Citera
2025-12-21, 12:12
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Storbritannien är en ö och hyfsad ointaglig.

Likaså med halvön Sverige.

Vem skulle komma hit? Ryssarna?!

Och göra exakt vad? Vad finns här? Nej dom kommer ej ta Gotland. Enda som makes sense är Narvik. Vägen dit genom Sverige går igenom sameland.

Förstå vilken mardröm för den ryska ockupationdmakten att ha med alla gnälliga fanskap att göra lmfaoooo.

Det är ju tydligt att det är i PSYOP som sprids i väst. Hoppas inte folk glömt hur bla "terrorexperten" Hans Brun skyllde undermåligt underhåll av flera telefonmaster som föll ned för några år sedan på Ryssland. Det var stresstest sade han då. När någon hade hade brutit sig in på vattenreningsverket på Gotland fick även ryssen skulden.

Hela tiden har vi matats med att Ryssland kan attackera oss. Vi behöver gå med i NATO sa de. Vi gick med i NATO utan någon folkomröstning eller ens någon större debatt. Nu "äger" USA oss mer än något annat land och judarna i USA skiter fullständigt vad som händer med oss svenskar men nu kan de använda Sverige och det svenska folket som spelpjäser i sitt sitt globalistiska krig.

Men visst är det lustigt att vi aldrig får veta varför ryssen vill attackera Storbritannien eller Sverige? Vi vet bara att hotet är annalkande... Givetvis så ska vi inte tänka på att svenska pensionärer blir våldtagna av blattar som är satta att ta hand om dem. Och britterna ska inte tänka på terrordåden eller blattarna som våldtar brittiskor.
Citera
2025-12-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Fast listigt nog så såg ju de styrande till att vi nu är med i NATO och det innebär ju att soldater från Turkiet, Frankrike, Polen, USA osv kan bli stationerade här och kämpa för globalisternas intressen.

Jag tror dock allt fler och fler svenskar känner sig luttrade över det multietniska experimentet och att få vill försvara syrier, kurder, afghaner, albaner, serber, tunisier, iranier, irakier... Men ett krig hade varit välbehövligt å andra sidan för då flyr blattarna hem igen.

Nato innebär att vi med kan bli indragen i något och eftersom Sverige har en tendens att allt vilja vara bäst i klassen, så kan vi nog räkna med något i framtiden. Jag tror i varjefall inte att Nato kommer göra, så att vi kommer ha ytterligare 200 år med fred.
Ett krig kan mycket väl locka fram de värsta typerna och försöka snabba upp islamiseringen av Sverige.
Om du kolla på ex. Mellanöstern, så har de alltid varit bra på att ge främst amerikanarna skulden, men alltid ha de värsta islamisterna krupit fram ur sina hålor efter amerikanarna gjort grovjobbet, samt försökt ställa det hela i ordning och stärka moralen med att bli ännu jävligare mot folket än förra regimen som man fördrev.
Citera
2025-12-21, 12:57
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Albaner och somalier och araber kommer fly Sverige. De spottar på det kristna landet tro inget annat.

Med tanke på att många blattar kan gå så långt att de hellre dödar sin dotter/syster än att de tillåter henne att bli tillsammans med en svensk så talar det sitt tydliga språk. Blattarna har ju ingenting gemensamt med oss svenskar så de kommer fly. Enda anledningen till att de är här är för att de kunnat snylta på vår väldfärd.
Citera
2025-12-21, 13:04
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Nato innebär att vi med kan bli indragen i något och eftersom Sverige har en tendens att allt vilja vara bäst i klassen, så kan vi nog räkna med något i framtiden. Jag tror i varjefall inte att Nato kommer göra, så att vi kommer ha ytterligare 200 år med fred.
Ett krig kan mycket väl locka fram de värsta typerna och försöka snabba upp islamiseringen av Sverige.
Om du kolla på ex. Mellanöstern, så har de alltid varit bra på att ge främst amerikanarna skulden, men alltid ha de värsta islamisterna krupit fram ur sina hålor efter amerikanarna gjort grovjobbet, samt försökt ställa det hela i ordning och stärka moralen med att bli ännu jävligare mot folket än förra regimen som man fördrev.

Ja vi hade kunnat stå utanför ett krig men "våra" politiker ser hellre till att svenskar dör.

I Mellanöstern så har först och främst judarna varit den destabilliserande kraften. Det var de som sa att Saddam hade massförstörelsevapen. Det hade han inte. Irak var sedan inte alls inblandade i 11:e septemberattacken. USAs allierade Saudiarabien var dock inblandade men med dem hände ingenting. Igår den 20:e december 2025 har Israel återigen lanserat idén om att Iran måste angfallas igen.

Hur som helst så styrde Saddam Irak med järnhand och hade många olika fraktioner kuvade. Efter att USA attackerat Irak så skapades det ett vakuum. IS uppstod och de fick stöd av Israel. Lustigt nog fick även IS-terrorister flyga både till och från Sverige utan att något gjordes. Örebro skickade flest IS-terrorister per capita i hela Europa och om de skadades i Mellanöstern var det bara att flyga "hem" och få vård på svenska skattebetalares bekostnad.

Man kan ju fråga såg vad som hade hänt om svenska män hade exempelvis flugit till Kanada, Sydafrika eller Australien för att delta i en vit revolt. Inte hade svenska myndigheter sett med blida ögon på dem isåfall, men när det kommer till icke-vita gäller andra regler.
Citera
2025-12-21, 13:08
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Min första tanke är alla "somalier" och "albaner" och alla som hör till andra "multietnociteter" som är beredda att slåss för och försvara Sverige med sitt liv som insats är mera svenskar än vad du är.

Men vad är det då de försvarar? Mitt folk som är skandinaver? Sitt eget folk? Sina muslimska landsmän? Demokratin? Pridetåget?

Jag vill ju försvara mitt folk från undergång och massinvandringen leder till att mitt folk, svenskar, trängsundan i Sverige redan nu i fredstid. Det är svenskor som våldas av somalier, afghaner, kurder, serber, iranier. Det är de som låtsas vara handikappade så de kan lura staten på assistansersättning. Det är de som ringer och lurar äldre svenskar på sina pengar. Besöker man en större stad så som Västerås, Örebro, Göteborg, Landskrona så tror man inte att man är i Sverige längre. Ingen vettig svensk man tror att det är Ryssland som är hotet mot vår fortsatta existens.

Idioter likt dig däremot...
Citera
2025-12-21, 13:11
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neger-apan
Man vill förstås försvara sitt eget land och sitt eget folk.

Men inget land i världen vill försvara specifikt de inkräktande parasiterna från ännu fler inkräktande parasiter.

Det vore motsägelsefullt och ologiskt på flera plan samtidigt.

Att ha en beväpnad fiende precis bakom ryggen redan innan man blir angripen utifrån är extremt sjukt, men precis så är det i dagens kalifatsverige.

Exakt så. Jag menar att det multietniska Sverige redan är dödsdömt OM vi skulle hamna i krig med en angripande fiende. Vi har redan blivit angripna och det är svenska politiker som släppt in fienden.

Sverige är ett äckligt jävla land. Man kan nu i veckan läsa om hur invandrare våldtagit äldre svenskor och sedan utvisas våldtäktsmännen inte. Och så betalar vi världens hägsta skatter som sedan går till blattar eller så skickar vi miljarder i bistånd till negrer i Afrika och allt detta sker samditigt som vi svenskar får det allt sämre i Sverige.

Ingen normal svensk man skull lämna sin familj för att strida för globalister. Den svenska staten är idag vår största fiende. Inte Ryssland. Inte Kina. Inte Iran.
Citera
2025-12-21, 13:40
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Du kan inte tänka dig att dö för somalier och albaner, och därför kommer du inte hjälpa till att försvara Sverige ifall vi skulle bli attackerade. Det här är ett otroligt märkligt resonemang.

Korrekt. Man kan inte pissa på svenskar, se till att miljoner rasfrämlingar kan komma hit, dessa rafrämlingar ser dessutom till att våldföra sig på befolkningen samtidigt som media låtsas som det regnar och går så långt i sin nyhetsrapportering att de vitpixlar blattar i syfte att framställa dem som svenskar. De "glömmer" ofta att berätta när någon brottsling har dömts till utvisning. Man ljuger om Sandviksrapporten. Många av de reklamfilmer jag ser online innehåller en svensk kvinna + en neger.

För några dagar sedan kunde vi läsa om blattar som våldtagit äldre kvinnor. De utvisas inte ens till sina hemländer utan kommer gå runt i Sverige efter att ha avtjänat sina straff.

Negern som våldtog och mördade Elin Krantz lever idag vilket jag tycker är sjukt.

Vi har haft två muslimska terrordåd i Stockholm trots att Sverige som land kanske varit det absolut cuckade landet just gentemot muslimer - vi har släppt in dem, vi har gett dem mat, sjukvård, skolgång, bidrag. De får till och med sätta upp sina moskéer på vår mark men ändå så ska helt random svenskar dö i deras terrorattacker. Varför?

De iranska bröderna Peyman och Payam Sia valde att spionera för Ryssland. Varför? Hade vi inte räddat hela deras släkt? Jo. De skiter i oss bara.

Citat:
Finns det ingen familj, vänner, släkt, kollegor, bekanta som du tycker gör det värt att försvara Sverige för?

Jo. Jag vill försvara min familj och andra svenskar. Det multietniska experimentet är jag dock inte alls intresserad av att försvara.

Citat:
Vad ska du göra istället? Fly till ett annat land och bli den personen du föraktar och hatar i ditt nuvarande?

Kommer inte fly men jag kommer ju vägra att skickas till Gotland eller Norrland för att försvar "Sverige" om det nu visar sig att NATO hetsar fram ett krig med Ryssland.

Citat:
Är kärleken för människorna runt omkring dig mindre än hatet är stort mot invandrare?

Du verkar inte förstå att mitt folk redan är under attack. Mitt land är redan angripet. Blattarnas makt i mitt land kommer bara öka även om vi skulle stänga gränserna idag och inte skicka hem en endaste jävel. Vad får dig att tro att jag vill försvara en utvecklingen som oundvikligen leder till att mitt folk försvinner?

Citat:
Man försvarar inte Sverige för dess regering.
Man försvarar Sverige för ovannämnda. Samt alla barn, pensionärer etc som inte kan försvara sig själva.
Sjukt att inte känna tacksamhet att vara född och uppvuxen i ett av världens absolut bästa länder alla kategorier, trots problemen med massinvandring.

Lite lustigt det där då det svenska skidförbundet vägrar att låta ryssar delta i tävlingar då de menar att de representerar Ryssland. Så en ryss som åker skidor representerar den ryska statsmakten men om jag drar ut i krig, å den svenska statens vägnar, så representerar/försvarar jag inte de förda politiken? Intressant.

Citat:
Och vad får våra regeringar ut av att "lura" oss att Ryssland skulle kunna attackera oss?
Är det satsningar på försvaret du inte gillar?
Blir du lika konspiratorisk ifall någon säger "Använd reflex för du kan bli påkörd"?

Jag vill att Sverige ska ha ett gigantiskt försvar. Ubåtar, helikoptrar, atomvapen, bataljoner... you name it. Men hur ligger det till idag? Varför tillåter vi att det judiska USA får tillgång till våra baser och kan skicka materiel kors och tvärs genom vårt land? Jag tror inte att de styrande i USA vill svenskens bästa. Iställe kommer de operera kring vad de tycker är bäst för USA/judar.

Allra helst hade jag sett att Sverige, Norge och Danmark var allierade och att vi försvarde varandra. Vi är samma folk, har samma kultur, vi kan prata våra språk och göra oss tämligen väl förstådda. Det hade varit en naturlig pakt men nu är vi istället allierade med skithålsländer som Turkiet, Grekland, Estland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in