Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Ja, ni säger det men ni säger inte vilken del av ens intellekt som är tänkt att stimuleras.
Det betyder inte att hon är särskilt intressant för den sakens skull.
Fortfarande inte särskilt intressant.
Fast varför gillar jag då filmer som The Sunset Limited och The Last Man On Earth? Det är filmer där det inte händer något.
Så jag utmanar er alla, jag fucking double-dare you all, att förklara vad det är som är så "intelligent" med den här serien.
Jag tror att det är hype och att vi är svältfödda på sciences fiction som är något annat än pew pew space laserz.
Ja, det är en extremt bra fråga.
Som du säger, Carol är inte så intressant i sig.
Dock med tanken på hon är en mycket besvärlig person långt innan detta, så måste man ta in det i detta.
Och intellektuellt så tror jag en av de största sakerna är att förstå att vi måste sätta in oss i en individ(DÅ carol och hennes konstigheter som person.) och hur man och/eller ska sätta in sig i hur en så¨dan person reagerar.(Som är en nivå av tänkande man måste ta med i det intellektuella.)
För mig stimuleras mitt intellekt att förstå och sätta in mig i hur faan man reagerar i en sådan situation som Carol hamnat i.
Jag hade inte reagerat som Carol alls, men nu är inte jag serien och Carol, så jag sätter mig in och tänker på det sakligt och vad man ser.(Och det vet jag redan en del kommer ändra sig från vad jag tror/trott innan.)
Och är hon intressant, måste säga ja.
För även om det är om Carol främst upp tills nu, så är frågan vad gör man om man är på samma plats som henne.
Och det är just hur man själva skulle reagera som gör Carol intressant, finns det andra serier som har mer intressanta karaktärer helt klart, men detta är som jag ser det just idag en serie om reaktioner till en omöjlig situation.
Det är en skillnad på intelligens och se det intellekta med en serie.
Men sure, det kan vara intelligens bakom för det intellekta.
Dock kan jag inte svara på detta på ett bra tag, då det krävs en hel del mer avsnitt.
Och kommer inte säga emot att du kanske får rätt då, dock ser jag inte detta idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Nä, den har ingenting med att använda hjärna med.
Vince målar inte med en hel palett med små penslar, han kör en roller med vit färg och hoppas på det bästa. Baserat på tidigare produktioner.
Konceptet är det samma som i Fallout x antal likadana serier. Postapokalyps, gott vs, ont, fri vilja osv, allt har gjorts åtskilliga gånger tidigare.
Samma tema som Fallout men de gör de hundra gånger bättre.
Men ingen har mjölkat sin renomme på samma sätt tidigare.
Att han fått obegränsat budget och fria händer är diskuterbart. Och det skulle inte förvåna mig om han blir åtalad av Apple för ren förskingring.
Vad har han gjort med alla pengarna?
Använder man inte hjärnan här, så kommer det vara och förbli en medioker serie du ska sluta titta på.
Jag gör, och sätter mig in i Carol och situationen.
Och jag gillar serien även med långsam utveckling.