2025-12-19, 11:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Carol är välskriven och trovärdig men inte särskilt intressant, och det är det som är pudelns kärna - det är ingen som är direkt intressant eller ens sympatisk.
Serien är ju lite för hjärnan med, och det kräver en del av tittaren.
Och en del besvarat det med att säga saker om serien som finns absolut inget stöd för alls.

Sen det jag ser lite är att man bör sätta sig själv i Carol skor(Sure, vi skulle inte reagera som Carol många av oss.), men nu är Carol denna person och det är då denna person man får sätta sig in i och ingen annan.

Och jag tycker hon har ett trovärdigt förhållande till vad som har hänt, och som vi riktiga människor skulle ha extrema problem att hantera också.
Och sen ska man tänka på väldigt lite tid har gått från D-dagen om man får kalla den så.

Vad jag tror är att vi blickar kommer vidgas med avsnitten, men att det kommer ta ett steg i taget.
Serien är tveklöst bra, men de med ADHD och måste ha konstant tillfredsställelse.
Så får jag nog säga detta är inget för er, för det kräver också att man tänker efter också och har tålamod.
Citera
2025-12-19, 15:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och en del besvarat det med att säga saker om serien som finns absolut inget stöd för alls.
Ja, ni säger det men ni säger inte vilken del av ens intellekt som är tänkt att stimuleras.
Citat:
Sen det jag ser lite är att man bör sätta sig själv i Carol skor(Sure, vi skulle inte reagera som Carol många av oss.), men nu är Carol denna person och det är då denna person man får sätta sig in i och ingen annan.
Det betyder inte att hon är särskilt intressant för den sakens skull.
Citat:
Och jag tycker hon har ett trovärdigt förhållande till vad som har hänt, och som vi riktiga människor skulle ha extrema problem att hantera också.
Och sen ska man tänka på väldigt lite tid har gått från D-dagen om man får kalla den så.
Fortfarande inte särskilt intressant.
Citat:
Vad jag tror är att vi blickar kommer vidgas med avsnitten, men att det kommer ta ett steg i taget.
Serien är tveklöst bra, men de med ADHD och måste ha konstant tillfredsställelse.
Så får jag nog säga detta är inget för er, för det kräver också att man tänker efter också och har tålamod.
Fast varför gillar jag då filmer som The Sunset Limited och The Last Man On Earth? Det är filmer där det inte händer något.

Så jag utmanar er alla, jag fucking double-dare you all, att förklara vad det är som är så "intelligent" med den här serien.
Jag tror att det är hype och att vi är svältfödda på sciences fiction som är något annat än pew pew space laserz.
Citera
2025-12-19, 16:09
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ja, ni säger det men ni säger inte vilken del av ens intellekt som är tänkt att stimuleras.

Fast varför gillar jag då filmer som The Sunset Limited och The Last Man On Earth? Det är filmer där det inte händer något.

Så jag utmanar er alla, jag fucking double-dare you all, att förklara vad det är som är så "intelligent" med den här serien.
Jag tror att det är hype och att vi är svältfödda på sciences fiction som är något annat än pew pew space laserz.

Jag är besviken. Såg potentialen och väntade förgäves.
Nu är det försent. Är man ens intresserad av hur det slutar?
Citera
2025-12-19, 16:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Nä, den har ingenting med att använda hjärna med.
Vince målar inte med en hel palett med små penslar, han kör en roller med vit färg och hoppas på det bästa. Baserat på tidigare produktioner.
Konceptet är det samma som i Fallout x antal likadana serier. Postapokalyps, gott vs, ont, fri vilja osv, allt har gjorts åtskilliga gånger tidigare.
Samma tema som Fallout men de gör de hundra gånger bättre.
Men ingen har mjölkat sin renomme på samma sätt tidigare.
Att han fått obegränsat budget och fria händer är diskuterbart. Och det skulle inte förvåna mig om han blir åtalad av Apple för ren förskingring.
Vad har han gjort med alla pengarna?
Citera
2025-12-19, 16:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jag är besviken. Såg potentialen och väntade förgäves.
Nu är det försent. Är man ens intresserad av hur det slutar?
Det finns en hel del som är intressant, men Carol är inte en av dom sakerna.
Citera
2025-12-19, 16:43
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Det finns en hel del som är intressant, men Carol är inte en av dom sakerna.
Saker?
Citera
2025-12-19, 16:47
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vince målar inte med en hel palett med små penslar, han kör en roller med vit färg och hoppas på det bästa. Baserat på tidigare produktioner.
Konceptet är det samma som i Fallout x antal likadana serier. Postapokalyps, gott vs, ont, fri vilja osv, allt har gjorts åtskilliga gånger tidigare.
Att han fått obegränsat budget och fria händer är diskuterbart. Och det skulle inte förvåna mig om han blir åtalad av Apple för ren förskingring.
Fast samtidigt så är serien inte alls olik det förra hypetåget från AppleTV, nämligen Severance. Den brann också kraftigt i början för att sen som bäst bli ett tomtebloss.
Intressant att du nämner just Fallout, för inte 10 minuter in i senaste avsnittet tänkte jag "Men, så mycket bättre än Plur1bus det här är...". Och, tvärtemot vad klyban tror, så hade det inget med mitt attentionspan att göra.
Citera
2025-12-19, 16:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Saker?
Ja, Carol är alltså inte en av dom saker som jag finner intressant.
Citera
2025-12-19, 16:49
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ja, Carol är alltså inte en av dom saker som jag finner intressant.
Den enda människan i serien ser du som en sak?
Citera
2025-12-19, 16:53
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Den enda människan i serien ser du som en sak?
1) Hon är inte den enda som inte är en del av The We, tittar du ens på serien?
2) En karaktär i en TV-serie är definitivt en "sak". Skådespelerskan som spelar karaktären är något annat. Men ja, karaktärer i böcker, filmer, serier, spel och whatever är definitivt "saker".
Citera
2025-12-19, 17:04
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
1) Hon är inte den enda som inte är en del av The We, tittar du ens på serien?
2) En karaktär i en TV-serie är definitivt en "sak". Skådespelerskan som spelar karaktären är något annat. Men ja, karaktärer i böcker, filmer, serier, spel och whatever är definitivt "saker".
Ok.

Serien har tappat mig tyvärr. Händer ju inget.
Citera
2025-12-19, 17:09
Medlem
klybans avatar
Citat:

Ja, det är en extremt bra fråga.
Som du säger, Carol är inte så intressant i sig.
Dock med tanken på hon är en mycket besvärlig person långt innan detta, så måste man ta in det i detta.
Och intellektuellt så tror jag en av de största sakerna är att förstå att vi måste sätta in oss i en individ(DÅ carol och hennes konstigheter som person.) och hur man och/eller ska sätta in sig i hur en så¨dan person reagerar.(Som är en nivå av tänkande man måste ta med i det intellektuella.)
För mig stimuleras mitt intellekt att förstå och sätta in mig i hur faan man reagerar i en sådan situation som Carol hamnat i.
Jag hade inte reagerat som Carol alls, men nu är inte jag serien och Carol, så jag sätter mig in och tänker på det sakligt och vad man ser.(Och det vet jag redan en del kommer ändra sig från vad jag tror/trott innan.)

Och är hon intressant, måste säga ja.
För även om det är om Carol främst upp tills nu, så är frågan vad gör man om man är på samma plats som henne.
Och det är just hur man själva skulle reagera som gör Carol intressant, finns det andra serier som har mer intressanta karaktärer helt klart, men detta är som jag ser det just idag en serie om reaktioner till en omöjlig situation.

Det är en skillnad på intelligens och se det intellekta med en serie.
Men sure, det kan vara intelligens bakom för det intellekta.
Dock kan jag inte svara på detta på ett bra tag, då det krävs en hel del mer avsnitt.
Och kommer inte säga emot att du kanske får rätt då, dock ser jag inte detta idag.
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Använder man inte hjärnan här, så kommer det vara och förbli en medioker serie du ska sluta titta på.
Jag gör, och sätter mig in i Carol och situationen.

Och jag gillar serien även med långsam utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in