2025-12-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Den här skitserien riktar sig till pseudointellektuella Millennials som aldrig riktigt upplevt bra sci‑fi De ser sig själva som kultursmakare, men allt de gör är att upprepa vad alla på sociala medier säger och höja serien till skyarna utan att själva ha något att jämföra med.

Nur är det TVÅ avsnitt kvar, och var är spänningen?

Och när hon börjar yla med vargarna...
Ge gärna exempel på bra sci-fi som vi millennials har missat.
Citera
2025-12-17, 01:09
Medlem
Neofytens avatar
Hello, we're John Cena.

Tyvärr blev det ju mest en enda lång produktplacering efter att ha börjat riktigt starkt.
Citera
2025-12-17, 08:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Hello, we're John Cena.

Tyvärr blev det ju mest en enda lång produktplacering efter att ha börjat riktigt starkt.
Det enda som har varit en IRL-produkt vi har sett är Gatorade.
Citera
2025-12-17, 09:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det enda som har varit en IRL-produkt vi har sett är Gatorade.
Men skribentens känsla var att det var produktplaceringar
Citera
2025-12-17, 10:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Men skribentens känsla var att det var produktplaceringar
Vet du vad, bilarna också - dom tänkte jag inte ens på. Att Carol kör en Rover, minns inte om det är Land eller Range men rimligtvis Range, namncheckades ju och att hon numera kör en Rolls var ju svårt att missa. Manousos MG är också rätt ikonisk.

Så fair enough, lite mer produkter i fokus än bara än Gatorade.
Citera
2025-12-17, 11:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vet du vad, bilarna också - dom tänkte jag inte ens på. Att Carol kör en Rover, minns inte om det är Land eller Range men rimligtvis Range, namncheckades ju och att hon numera kör en Rolls var ju svårt att missa. Manousos MG är också rätt ikonisk.

Är väl skillnad på produktplacering och att man kör en bil i en serie där karaktären kör en bil men har ej tänkt på detta så det är möjligt att jag har fel.
Citera
2025-12-17, 16:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Det var ju ingen slump att slutscenen där Carol möter Zosia igen för en djup kram i samma bild där Rollsen är med och det står Just Married i bakrutan.
Citera
2025-12-17, 16:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Är väl skillnad på produktplacering och att man kör en bil i en serie där karaktären kör en bil men har ej tänkt på detta så det är möjligt att jag har fel.
Fordon är viktiga för Gilligan, det har han själv sagt. Min poäng är i alla fall att det inte är någon direkt produktplacering att prata om, eftersom inga faktiska produkter visas upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det var ju ingen slump att slutscenen där Carol möter Zosia igen för en djup kram i samma bild där Rollsen är med och det står Just Married i bakrutan.
Wow. Such symbolik. Much känslomässig onani.
Citera
2025-12-17, 21:21
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

Citat:

Glöm inte 7 lambos
Citera
2025-12-17, 21:30
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Glöm inte 7 lambos
Sant, men skulle inte vilja säga att dom "produktplacerades" på samma sätt som Rollsen till exempel.
Citera
2025-12-18, 21:26
Medlem
carminaburanas avatar
Finns det ens några intressanta, välskrivna karaktärer i den här serien? Vem ska vi bry oss om?
Citera
2025-12-18, 22:29
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Finns det ens några intressanta, välskrivna karaktärer i den här serien? Vem ska vi bry oss om?
Carol är välskriven och trovärdig men inte särskilt intressant, och det är det som är pudelns kärna - det är ingen som är direkt intressant eller ens sympatisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in