Hur ser man serien? Söker på Apple + och dyker upp nån sticka jag är helt ointresserad av att köpa.
Vad menar du om han gjort nåt bra sen Breaking Bad-universumet? Better call Saul är ju det senaste han gjort (och den serien är ännu bättre än Breaking bad enligt mig. Mycket pga. Kim som Rhea spelar) och sen började han med denna serie.
Senast redigerad av Tearsinrain 2025-11-01 kl. 12:38.
Hur ser man serien? Söker på Apple + och dyker upp nån sticka jag är helt ointresserad av att köpa.
Vad menar du om han gjort nåt bra sen Breaking Bad-universumet? Better call Saul är ju det senaste han gjort (och den serien är ännu bättre än Breaking bad enligt mig. Mycket pga. Kim som Rhea spelar) och sen började han med denna serie.
I trailern så är det ett bitet äpple TV+, men kanske bara gäller USA.
När jag skriver spinoffs så faller ju Better call saul under Breaking bad.
Jag tittade sen och svaret blev att han inte gjort något efter saul innan nu.
Sen sure, det är en prequel, skulle nog skrivit breaking bad universumet i stället och för det hade varit mer korrekt.
Du får ha överseende där.
En sak jag funderade med trailern, och det var att det känns lite som komedi också.
Men kanske de bara sköt fram komiska scener i trailern.
Här har vi en kandidat till årets serie. Wow, så bra Rhea Seehorn är, riktigt snygg och med en egen tonalitet: påminner kanske lite om Severance men också lite The Last of Us men är ändå inte någon kopia av nämnda serier. Kommer följas!
Skön 80 tals estetik i allt ifrån filter, klippning till soundtrack vilket är ett populärt drag i många nya serier nu. Påminner om den tidens horror scenarior, i dag kallas det bara för drama.
Högt tempo i första avsnittet
Kommer definitivt se ett avsnitt till.
9.2 på IMDB just nu.
Det vart en väldigt skillnad redan med ep2.
Första höll en helt annan mer spännande stil.
Det blev som att skifta mellan två olika serier
Så ep2 sämre?
Går att se första avsnittet gratis via Apple. Jag tyckte det....var rätt kasst men det är en sån serie där man lär behöva ha hela sammanhanget innan man kan säga om det är bra eller dåligt. Ska nog vänta tills alla avsnitt finns ute och ta Apples provperiod gratis då det inte finns nåt annat jag vill se där och se resterande 8 avsnitt på en vecka.
Konstigt att se Rhea som nån annan än Kim. Jag som sett BCS så många gånger förknippar henne så starkt med den rollen att det tyvärr blir svårt att se henne i en annan roll. Aja 26 dec kommer sista avsnittet på säsong 1. Får se efter det vad man tycker.
Skön 80 tals estetik i allt ifrån filter, klippning till soundtrack vilket är ett populärt drag i många nya serier nu. Påminner om den tidens horror scenarior, i dag kallas det bara för drama.
Högt tempo i första avsnittet
Kommer definitivt se ett avsnitt till.
9.2 på IMDB just nu.
Haha, så jävla sant, och horron har ju stegat upp en del den också med åren.
Inte sett nått än, ska köra igenom The Witcher först.
Men en fråga, och med tanke jag titta på trailern, så uppfattade jag som en humor del fanns, är det så, lite eller inte?
Mest nyfiken på den frågan just nu.
Men en fråga, och med tanke jag titta på trailern, så uppfattade jag som en humor del fanns, är det så, lite eller inte?
Humor och rent trams.
Hela mänskligheten har via meddelanden från rymden kopplats ihop till ett enda jättemedvetande och det enda viktiga för jättemedvetandet är att känna lycka.
Carol (Rhea Seehorn) ställs inför olika filosofiska frågeställningar och dilemman, det ena tokigare än den andra. Alla vill bara vara lyckliga, så himla knasigt.
Vi får se kommande avsnitt om man lyckas twista runt det mer.
Nu gick man ifrån Twilight Zone/Body Snatchers till någon form av slapstick av The Lost/Leftovers på två avsnitt.
Apple har sagt att serien ska vara genre-bending, och Vince säger att det kommer innehålla det mesta., Vince bakgrund är ifrån X-files i grunden.
Om man har landat i att resten kommer se ut som ep2 så kommer det nog inte vara lika intressant. Men hoppet mellan 1 & 2 förebådar att det kan komma mer.
Retar mig på att man använder samma färg språk som i Breaking Bad, Vince vill bevisa att han inte är en one trick pony. Då blir inte återanvändande av hans tidigare stiltrick ifrån BB och BCS lika imponerande
Kritiker som sett fler delar av serien som varit lite mer svala till serien säger att det kommer ta sig mer i mer filosofiska funderingar.
Negativt är att man inte har ett färdigt slut, och det brukar inte ofta råda gott.
Vince säger att han odlat fram serien under mer än ett decennium och då förväntar jag mig mycket mer av vad allt handlar om.
Jag har mina spekuleraringar, får se och hoppas jag har rätt
Snabb kortfattade tankar om teorier.
kortfattad, det handlar om de psykologiska koncepten med Detet, Jaget och Överjaget.
Vad som skapar individualitet, och utforma det mänskliga medvetandet Vad skiljer människan från naturen osv,.
Som vad och hur skulle en AIs eventuella medvetande kunna liknas vid.
Serien Westworld var ju inspirerad utav Julian Jaynes teorier som sammanfattas i boken The Origin of Consciousness in the Breakdown of the Bicameral Mind.
Det är för mycket att gå in på där just nu, förtjänar en egen tråd
Men I Westworld får robotarna en egen form av fri vilja till slut.
Jag hoppas att man kommer fördjupa sig mer i detta ämne i denna serien Plur1bus.
Det är ju samtida nu med AI utvecklingen osv,.