Som jag förstått det var Tim under konstant uppsikt efter självmordsförsöket, men sa att han skulle gå på toa och då passade han på igen och lyckades.
Åh, herre gud, blev helt mentalt slut av att läsa igenom hälften av alla de där nya dokumenten med mail och sms!!
Det var ju som att sköta ett spädbarn, Tim tog inget som helst ansvar. Påminnelser om och om igen från skivbolaget om att han lovat att lämna in de nya låtarna, att det gått x antal dagar över deadline och att han fortfarande inte lämnat in något, att skivbolagsmänniskorna tröttnat och gått hem osv. Det funkar ju inte att hålla på så när skivbolag över hela världen sitter och väntar på att börja trycka upp skivor och vinyler...
Det var ju dessutom inte bara turnéerna det handlade om, utan allt utanför Tims egen dator. Han skötte inte kontakterna med folk, han skötte inte inlämningar till vare sig skivbolag eller annat. Alla, inklusive hans vänner som fick jobba som personliga assistenter åt honom, tvingades tjata på honom för att nånting skulle hända.
Han var ett geni musikaliskt, men bra mådde han uppenbarligen inte på något plan.
Jag tycker snarare synd om Ash som skulle försöka tåcka upp för en artist som sov hela dagarna, struntade i allt och dessutom vägrade svara på mail och telefon. I varenda sms mellan Ash och den "barnvakt" som tillfälligt såg till Tim fick han till svar att "Tim ska göra det imorgon". Av det jag läste är det ganska förvånande att Tim ens släppte så mycket musik som han gjorde, med tanke på hur allt sköts upp till morgondagen.
De höll ju dessutom på med att försöka få honom att sluta knarka och få in honom på behandlingshem i flera år innan han slutade turnera.
Jag förstår att Ash inte orkade med Tim, vem vill vara barnvakt till en vuxen människa?!, det var ju ändå Tims karriär. Ingen skuld ska falla på Ash, han gjorde definitivt så gott han kunde. Om alla som kastar hat på Ash läste de nu inlämnade handlingarna så skulle synen på både Tim som person och hans självmord bli annorlunda. Inga miljoner i världen är vara värda att barnvakta en så motsträvig artist.
Mail mellan pappa Klas och Ash:
"2015-08-13 21:02 GMT+02:00 Klas Bergling <klas.bergling@ownit.nu>:
Hej Arash,
Med tanke på det kritska läget vill jag be dig att åka med på resterande gig, du är den
ende som kan skapa förändring.
Pekar du med hela handen får det effekt.
Vi behöver all damage control som vi kan uppbåda.
Klas
Hej Klas,
Tycker det är orättvist att du sätter hela ansvaret på mig. Jag sköter mitt ansvar men jag kan inte vända upp och ner på mitt liv för att sitta barnvakt. Tims problem i grund har inget med affärerna att göra utan är privata i core. Att du inte erbjuder dig själv att följa med innan du lägger ansvaret på andra tycker jag också känns fel. Jag har full fokus på behandlingshem nu och det är vad jag kommer driva på för Tims skull.
Regards,
Ash Pournouri"
Har full förståelse för att Ash stämmer.