Citat:
Ursprungligen postat av
DattMamon666
Nu inbillar du dig, som vanligt.
Kan vi då vara överens om att DattMamon666 har exakt 0 intresse av att leverera korrekt data.
Citat:
Ursprungligen postat av
tram123
I ekbos lilla dumma huvud så har alla vanliga svensson hus, sommarstuga, Porsche som är betald och 3 miljoner kronor i aktier.
Här florerar fantasierna.
Kan vi vara överens om att när tram123 skriver blir det mycket fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
GregerAfGyllenstie
Lite så, han verkar tro att alla dessa miljarder i hushållen är fördelat jämnt på något sätt. Räcker med att daniel ek har en förmögenhet på 100 miljader som drar upp det.
Och här kokar fantasierna på.
Undrar om dom här tomtarna har funderat över var miljardärerna har sina tillgångar.
En annan tomte menade en gång att de hade de på banken. Verklighetskontakten är ju inte den bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av
GregerAfGyllenstie
Läs detta? Jag menar mer på att de stora förmögenheterna hos hushållen är en liten klick av samhället.
vad har min lön med det att göra?
Ser någon att den högavlönade GregerAfGyllenstie klarade av att svara på de 2 frågorna?
Nej.
Högavlönade klarar av att möta enkla krav.
---------------------
Jag får en flashback till när Bengt Westerberg i början på 90-talet förklarade att man kunde höja förmögenhetsskatten (ganska mycket) men det skulle inte ge många kronor mer.
Varvid den lurade massan blev hysterisk. Den hade i decennier blivit ilurad av vänstern att det fanns några besuttna staten kunde plundra och så skulle folket kunna leva gott på stöldgodset. Och så kommer Bengt Westerberg och menar att det inte finns någon sanning i det.
På den tiden var det svårare att få tag på fakta. Så lite kan man ursäkta pöbeln för okunskapen.
Men det är uppenbarligen så att på Flashback lever föreställningarna kvar.