Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Neutral och opartisk? Jag tycker mer att du låter cynisk, nihilistisk och ansvarslös.
I min värld har man inte bara ansvar för sig själv, utan även för vad ens handlingar genererar och får för konsekvenser. Om mitt beteende triggar andra att utsätta oskyldiga människor för lidande, har jag ett ansvar. Än mer om du har makt, vilket dessa jotjobers har.
Det kommer leda till att man till slut inte kan säga något alls, för det kommer ju alltid vara någon knäppgök som triggas. Man kommer inte kunna kritisera eller hänga ut någon alls för något dåligt överhuvudtaget.
Allt kommer lindas in i bomull, och det är nog en ännu farligare väg att vandra om folk kommer vara tvungna och hålla tyst och inte få yttra sig om allt.
Om någon begår ett brott mot muslimer så lär det ju vara Sverigedemokraternas fel antar jag att du också tycker.. För SD har ju uttryckt att de är ett stort hot och andra inte allt för smickrande saker.
Kända politikers familjer får också hot och hat. Ska man då inte kunna kritisera dom, och dom (politikerna) varann för att familjerna kommer hotas av störda människor varje gång då?