Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-19, 04:47
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De flesta i serien verkar ju vara antingen inne i en bubbla där alla klappar varandra på ryggen, eller hatiska mot en annan bubbla.

Just det här manipulerandet, ljugandet och lek med allvarliga saker, många som uppvisar detta i serien. Få som verkar vara normala. Väldigt reaktiva och hämndlystna. Inte friska människor.

Är det människor som älskar kaos som kollar på deras kanaler? Eller är det barn som ser upp till dessa galningar?

Anledningen till serien tror jag inte är det som jag hade velat, att man avslöjat detta parallellsamhälle som många vuxna inte känner till. Det verkade mer som att den här Jocke, han anses kulturell nu, så kan vi inte ha det.

Sedan har jag en viss förståelse för Jocke, då jag själv haft, men arbetat bort antisociala och narcissistiska drag.

Håller med 200%.
Men kan man verkligen arbeta bort "narcissistiska drag." 🤔
Citera
2025-12-19, 04:50
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Vem är Lisen?

Tror hon figurerade ett tag i lundells produktioner på nåt vänster men att de blev oense på något sätt. Det är väl hon som figurerar i tredje avsnittet.🤔
Citera
2025-12-19, 04:55
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
[/b] Jockes handling var, väl medveten om att han har Anjo runt sitt lillfinger och att han skulle äta Jockes bajs om han så bad om det - anmoda att gå på Linnea så hårt att hon vill begå självmord.

Det är varken första, andra eller tredje gången Jocke gör detta. Han försökte först få Jonna att ta livet av sig, sedan Hanna Widerstedt, sedan Annika (L) och nu Linnea.

Vilka är Hanna Widerstedt, sedan Annika (L)? Endast nyfiken. Har nämligen aldrig hört dem nämnas i båda dokumentärerna.
Citera
2025-12-19, 05:01
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Folk kan på riktigt inte vara såhär korkade... det måste vara en ploj, ett manus där de kommit överens om att ha drama så de får mer tittare och egentligen skrattar åt alla som tar detta som verklighet. Annars hade det sprutat förtalsdomar så som de håller på i sina videon.

Jo det kan de, men i det här fallet tror jag det är båda och mera improvisation. Hat säljer bättre än sanningen numera och yt ägare vädrar morgonluft.
Citera
2025-12-19, 07:03
Medlem
Citat:
De flesta i serien verkar ju vara antingen inne i en bubbla där alla klappar varandra på ryggen, eller hatiska mot en annan bubbla.

Just det här manipulerandet, ljugandet och lek med allvarliga saker, många som uppvisar detta i serien. Få som verkar vara normala. Väldigt reaktiva och hämndlystna. Inte friska människor.

Är det människor som älskar kaos som kollar på deras kanaler? Eller är det barn som ser upp till dessa galningar?

Anledningen till serien tror jag inte är det som jag hade velat, att man avslöjat detta parallellsamhälle som många vuxna inte känner till. Det verkade mer som att den här Jocke, han anses kulturell nu, så kan vi inte ha det.

Sedan har jag en viss förståelse för Jocke, då jag själv haft, men arbetat bort antisociala och narcissistiska drag.
Du menar folk som är insnöade på sociala medier? Denna dokumentären kan ju ses som ett varnande exempel vad sociala medier gör med människors världsbild
De tror de lever i en film och därför så måste drama skapas för det skall bli en spännande film
Citera
2025-12-19, 07:07
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Vem är Lisen?

En fet översittare från Fisksätra som tappat hjärnan och torkar Pontus i röven.
Citera
2025-12-19, 07:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Har man inget ansvar att tänka själv? Media ljuger, politiker ljuger, ALLA ljuger! Även på nätet måste man vara källkritisk. Man måste kunna se skillnad på spekulationer, gissningar etc. utan bevis och fakta/sanning där det faktiskt finns bevisning.

Det kommer alltid finnas idioter som går på folk som t.ex. familj som inte ens har med saken att göra, dessa idioter har ett eget ansvar för sina egna handlingar.

Jag har inte tagit ställning för någon, jag är neutral och opartisk, och självklart ska man inte blanda in oskyldiga.
Neutral och opartisk? Jag tycker mer att du låter cynisk, nihilistisk och ansvarslös.
I min värld har man inte bara ansvar för sig själv, utan även för vad ens handlingar genererar och får för konsekvenser. Om mitt beteende triggar andra att utsätta oskyldiga människor för lidande, har jag ett ansvar. Än mer om du har makt, vilket dessa jotjobers har.
Citera
2025-12-19, 07:16
Medlem
Citat:

Intressant att du känner igen narcissistiska och antisociala drag när du ser dem. Det krävs självinsikt för att alls kunna arbeta med dessa drag och beteenden, vilket J uppenbarligen saknar då senaste terapier fått avbrytas på psykologens initiativ då han inte varit mottaglig.

Sökte du hjälp själv eller fick du hjälp av andra anledningar?

Känner du igen dig i något av J:s beteenden som barn?
Citera
2025-12-19, 07:23
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Intressant att du känner igen narcissistiska och antisociala drag när du ser dem. Det krävs självinsikt för att alls kunna arbeta med dessa drag och beteenden, vilket J uppenbarligen saknar då senaste terapier fått avbrytas på psykologens initiativ då han inte varit mottaglig.

Sökte du hjälp själv eller fick du hjälp av andra anledningar?

Känner du igen dig i något av J:s beteenden som barn?
Inte omöjligt att Jocke så småningom, i likhet med Sture Bergwall, kommer med en bok där han tar avstånd från sina tidigare beteenden och anklagelser och där han tar på sig sin skuld. Motivationen till det kommer förvisso också vara uppmärksamhet — fast på ett mognare sätt.
Citera
2025-12-19, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Neutral och opartisk? Jag tycker mer att du låter cynisk, nihilistisk och ansvarslös.
I min värld har man inte bara ansvar för sig själv, utan även för vad ens handlingar genererar och får för konsekvenser. Om mitt beteende triggar andra att utsätta oskyldiga människor för lidande, har jag ett ansvar. Än mer om du har makt, vilket dessa jotjobers har.

Det kommer leda till att man till slut inte kan säga något alls, för det kommer ju alltid vara någon knäppgök som triggas. Man kommer inte kunna kritisera eller hänga ut någon alls för något dåligt överhuvudtaget.

Allt kommer lindas in i bomull, och det är nog en ännu farligare väg att vandra om folk kommer vara tvungna och hålla tyst och inte få yttra sig om allt.

Om någon begår ett brott mot muslimer så lär det ju vara Sverigedemokraternas fel antar jag att du också tycker.. För SD har ju uttryckt att de är ett stort hot och andra inte allt för smickrande saker.

Kända politikers familjer får också hot och hat. Ska man då inte kunna kritisera dom, och dom (politikerna) varann för att familjerna kommer hotas av störda människor varje gång då?
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-19 kl. 07:41.
Citera
2025-12-19, 08:00
Medlem
Citat:

Försvarar? Varför tror du att jag försvarar för att jag säger sanningen och är opartisk?

Så mycket tid du lägger på att lyfta J till skyarna och nedvärdera hans mamma med samma upprepningar dygnet runt kan man ju verkligen fundera över dina motiv? Klart du inte är opartisk.

Har du ingen personlig relation eller ens följer Jocke är du bara tragisk.
Citera
2025-12-19, 08:18
Medlem
Citat:
Det är väl inte ovanligt att man själv gör grejer som ens föräldrar gör eller har gjort?

Han har ju berättat vad han minns från sin barndom, att enstaka ord inte står med som "monsterblod" etc. är ju som märka på om en våldtäktsman hade gröna eller röda skor. Hela hans beteendemönster är ju trots allt med och personer som är utbildade inom terapi och psykologi ger Joakim rätt att han utan tvekan blev vanvårdad.

Mamman valde ju att börja missbruka tabletter när hon hade vårdnaden av barn. Är det friskt tycker du? Men justja, hon var med i en olycka och då började allt. Jo tjena!

Jag bryr mig egentligen inte om denna soppa. Men tycker att du ska sluta att fokusera på mammans tablettmissbruk. Genom sina journaler har hon nu kunnat bevisa att hon fick smärtstillande långt efter att Jocke flyttat hemifrån.

Jag har själv stått på denna medicinering i många år efter en olycka. Men inte var jag hög! Jag blev väldigt yr den första gången, men kroppen vänjer sig mycket snabbt, och man får inget rus. Bara smärtlindring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in