Folk kan på riktigt inte vara såhär korkade... det måste vara en ploj, ett manus där de kommit överens om att ha drama så de får mer tittare och egentligen skrattar åt alla som tar detta som verklighet. Annars hade det sprutat förtalsdomar så som de håller på i sina videon.
Folk kan på riktigt inte vara såhär korkade... det måste vara en ploj, ett manus där de kommit överens om att ha drama så de får mer tittare och egentligen skrattar åt alla som tar detta som verklighet. Annars hade det sprutat förtalsdomar så som de håller på i sina videon.
De flesta i serien verkar ju vara antingen inne i en bubbla där alla klappar varandra på ryggen, eller hatiska mot en annan bubbla.
Just det här manipulerandet, ljugandet och lek med allvarliga saker, många som uppvisar detta i serien. Få som verkar vara normala. Väldigt reaktiva och hämndlystna. Inte friska människor.
Är det människor som älskar kaos som kollar på deras kanaler? Eller är det barn som ser upp till dessa galningar?
Anledningen till serien tror jag inte är det som jag hade velat, att man avslöjat detta parallellsamhälle som många vuxna inte känner till. Det verkade mer som att den här Jocke, han anses kulturell nu, så kan vi inte ha det.
Sedan har jag en viss förståelse för Jocke, då jag själv haft, men arbetat bort antisociala och narcissistiska drag.
De flesta i serien verkar ju vara antingen inne i en bubbla där alla klappar varandra på ryggen, eller hatiska mot en annan bubbla.
Just det här manipulerandet, ljugandet och lek med allvarliga saker, många som uppvisar detta i serien. Få som verkar vara normala. Väldigt reaktiva och hämndlystna. Inte friska människor.
Är det människor som älskar kaos som kollar på deras kanaler? Eller är det barn som ser upp till dessa galningar?
Anledningen till serien tror jag inte är det som jag hade velat, att man avslöjat detta parallellsamhälle som många vuxna inte känner till. Det verkade mer som att den här Jocke, han anses kulturell nu, så kan vi inte ha det.
Sedan har jag en viss förståelse för Jocke, då jag själv haft, men arbetat bort antisociala och narcissistiska drag.
Lade ni märke till att Chrippa misstänktes för stämpling mot Jocke och Anjo? Jag troar att Jocke försökte sätta dit Chrippa för det. Läs spoilers för alla detaljer.
Här är varför jag känner mig säker på att Joakim fejkade stämplingen 14/3 2024
- Komplettering till mina tidigare konstateranden
Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024
Jocke och Anjo gick in i lägenheten i början av februari och filmade Linnea. Den gången var det hyresvärden som släppte in dom, ursäkten han använde sig av till varför dom tog sig in i lägenheten var att han trodde att barnet var ensam i lägenheten med Linnea och i akut fara (vilket vi i senare skede vet är lögn, eftersom dom väntat i timmar utanför lägenheten och sett Chrippa lämna lägenheten tillsammans med barnet).
Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott
Joakim lurade Chrippa att polisen och socialtjänsten hade beordrat Jocke att ta sig in och kan mycket väl ha lurat hyresvärden detta för att få tillträde.
[/b] Googlejuristen Jocke ville inte riskera hemfridsbrott och ljög därför om att det förelåg en fara för barnets liv.
" Föreligger det en nödsituation kan detta föranleda ansvarsfrihet enligt BrB 24:4. Detta kräver dock att fara hotar liv, att faran är närstående (dvs. ”aktuell”) samt att det för övrigt inte är oförsvarligt att agera på det sättet." https://lawline.se/answers/15634
Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen
Jag har initialt tänkt att Jocke använde den fejkade läckan bara för att han skulle få ansvarsfrihet för hemfridsbrott när Jocke gick in i Chrippas lägenhet, sen kom jag på att Jocke och Anjo var tvugna att ringa hyresvärden för att bli insläppta när dom tog sig in i februari - alltså hade Jocke ingen nyckel då och med tanke på vilket stort bråk som blossade upp för detta ser jag det som en omöjlighet att Chrippa skulle gå med på att ge Jocke egna nycklar efter detta. Att hyresvärden låste upp finns på film.
13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden
Felanmälningar till hyresvärden Söderstaden görs via ett formulär utan krav på inloggning. https://soderstaden.se/felanmalan/ Det som pekar mot Jocke är att Chrippas privata e-post och telefonnumer har angivits. Ingen vattenläcka har rapporterats i någon annan lägenhet.
14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten
Under morgonen 14/3 skriver hyresvärden till Chrippa att hyresvärden har gått in och kontrollerat läckan, strax efter detta skriver Jocke att han varit i lägenhetenför att undersöka läckan.
Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024
Stämplingen skrivs eftermiddagen 14/3 2024 (jag kan ta fram exakt tid)
Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen
Nästan direkt när Chrippa kommit hem från Dubai i mars 2024 går Jocke till hyresvärden och tar ut en egen nyckeltag, under tiden ringer Julia Chrippa för att veta var han är, att Jocke tagit ut en egen nycke avslöjas eftersom hyresvärden kodar om låset vid uttag av nya nyckeltags. Jocke ville inte att Chrippa skulle veta att han tog ut en tag.
Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller
Han var sen med hyran - Chrippa hade precis landat från Dubai och var två eller tre dagar sen med en hyra Jocke offentligt gått ut med redan var betald och han skulle stå för i tre månader.
Jocke skulle hyra ut lägenheten för att inte behöva ligga ute med pengar - Jocke låg aldrig ute med pengar för lägenheten eftersom han aldrig hade betalt i någonting i förväg, inte heller den månad han bytte låset, han hyrde aldrig ut lägenheten och fick alltså inte in några pengar, han hade sagt upp lägenheten redan månaden innan. 1. Han kan inte utan Chrippas medgivande hyra ut lägenheten eftersom Chrippa var brukare, Jocke var borgenär. 2. Hyresgästen skulle bara kunna bo i lägenheten i mindre än två månader, eftersom kontraktet redan hade sagts upp och skulle löpa ut i maj.
Olivia skulle bo i lägenheten - Olivia var redan mitt uppe i sin flytt för att flytta till Norrköping och närmre sitt jobb hos Jocke och Jonna. Hon flyttade några veckor efter låsbytet, men flyttade aldrig in i Chrippas lägenhet, hon folkbokförde i Jocke och Jonnas lägenhet efter flytten, men berättar i poddar att hon har bott hos en kompis innan hon fick tillträde till den hyreslägenheten hon senare flyttade till.
Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo
Anjo berättar detta. Det har tidigare framkommit att Jocke gav eller lånade ut denna telefon till Chrippa och efteråt krävt att få den tillbaka
Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna
Chrippa berättar att Stämplingen lagts ner för att polisen konstaterat att telefonen stämplingen skrevs från befunnit sig i Sverige nät planeringen av stämplinen ägde rum. Han säger att han var utomlands, men han verkar inte ha lagt märke till att det hände i samband med "vattenläckan".
Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Chrippa berättar att polisen har informerat honom om att Jocke personligen anmodade polisen att leta upp denna konversation
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om
14/1 2025 kontaktas målsägande i ärendet om att Chrippa misstänks för stämpling till misshandel, det får Joakim att gå ut på sin story och cosplaya chockad och rädd för sin familjs säkerhet. Varför är han det om han vetat om chattarna sen han bad polisen titta på det?
Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum
Praxis är att man som målsägande blir kallad för att få ta del av vad som framkommit. Så sker även i detta fall, men innan dom målsägande Anjo och Jocke kallats, hinner Anjo gå ut med flera videos om stämplingen - Joakim har tydligen fått veta vad "Chrippa skrivit" om honom per telefon med polisen, men Anjo får inte veta något alls innan han är kallad till polisen och blir delgiven detta. Dagboksbladet avslöjar att detta sker mer än en månad efter att dom blivit informerade om att dom är målsägande.
Självklart är det trist att helt oskyldig drabbas, men är det verkligen diverse YouTubers fel att det finns galningar ute i landet som trakasserar familjemedlemmar? Man har ansvar för sina egna handlingar men inte andras.
Jockes handling var, väl medveten om att han har Anjo runt sitt lillfinger och att han skulle äta Jockes bajs om han så bad om det - anmoda att gå på Linnea så hårt att hon vill begå självmord.
Det är varken första, andra eller tredje gången Jocke gör detta. Han försökte först få Jonna att ta livet av sig, sedan Hanna Widerstedt, sedan Annika (L) och nu Linnea.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-19 kl. 03:16.
[/b] Jocke handling var, väl medveten om att han har Anjo runt sitt lillfinger och att han skulle äta Jockes bajs om han så bad om det - anmoda att gå på Linnea så hårt att hon vill begå självmord.
Det är varken första, andra eller tredje gången Jocke gör detta.
Anjo gör nog som han vill och känner för skulle jag tro och han har ensamt ansvar för vad han sänder ut.
Linnea är nog lika god kålsupare som alla de andra i dramat.
Problemet för de som vill att Joakim Lundell ska köra i botten karriärmässigt nu är ju att alla inte alls kommer att bojkotta allt han gör, snarare tvärtom. Han blir bara större.
Vi får vara överens om att inte vara överens. Även Sovietunionen dog ut till slut.