Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Du har gapat om hans framgångar i evighet.

Varför?

Tyckte det behövdes en neutral och opartisk röst härinne på Flashback också, där många bara följer strömmen vad det verkar.

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Fått tillgång utan att outa. Några har svurit på sitt liv att stöka.

Suck

Vad menar du?
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-19 kl. 01:12.
Citera
2025-12-19, 01:12
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Tyckte det behövdes en neutral och opartisk röst härinne på Flashback också där alla bara följer strömmen.

Vad menar du?

Ska vi ta det igen?

Du börjar.

Vad var bra?
Citera
2025-12-19, 01:14
Medlem
Folk kan på riktigt inte vara såhär korkade... det måste vara en ploj, ett manus där de kommit överens om att ha drama så de får mer tittare och egentligen skrattar åt alla som tar detta som verklighet. Annars hade det sprutat förtalsdomar så som de håller på i sina videon.
Citera
2025-12-19, 01:17
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Folk kan på riktigt inte vara såhär korkade... det måste vara en ploj, ett manus där de kommit överens om att ha drama så de får mer tittare och egentligen skrattar åt alla som tar detta som verklighet. Annars hade det sprutat förtalsdomar så som de håller på i sina videon.

Tror sant i sin smutsigaste smuts.

Gråtajocke vann rond 1 med tjockis.
Citera
2025-12-19, 01:38
Medlem
zombie-nations avatar
De flesta i serien verkar ju vara antingen inne i en bubbla där alla klappar varandra på ryggen, eller hatiska mot en annan bubbla.

Just det här manipulerandet, ljugandet och lek med allvarliga saker, många som uppvisar detta i serien. Få som verkar vara normala. Väldigt reaktiva och hämndlystna. Inte friska människor.

Är det människor som älskar kaos som kollar på deras kanaler? Eller är det barn som ser upp till dessa galningar?

Anledningen till serien tror jag inte är det som jag hade velat, att man avslöjat detta parallellsamhälle som många vuxna inte känner till. Det verkade mer som att den här Jocke, han anses kulturell nu, så kan vi inte ha det.

Sedan har jag en viss förståelse för Jocke, då jag själv haft, men arbetat bort antisociala och narcissistiska drag.
Citera
2025-12-19, 01:40
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De flesta i serien verkar ju vara antingen inne i en bubbla där alla klappar varandra på ryggen, eller hatiska mot en annan bubbla.

Just det här manipulerandet, ljugandet och lek med allvarliga saker, många som uppvisar detta i serien. Få som verkar vara normala. Väldigt reaktiva och hämndlystna. Inte friska människor.

Är det människor som älskar kaos som kollar på deras kanaler? Eller är det barn som ser upp till dessa galningar?

Anledningen till serien tror jag inte är det som jag hade velat, att man avslöjat detta parallellsamhälle som många vuxna inte känner till. Det verkade mer som att den här Jocke, han anses kulturell nu, så kan vi inte ha det.

Sedan har jag en viss förståelse för Jocke, då jag själv haft, men arbetat bort antisociala och narcissistiska drag.

Skriver under på det mesta.

Debatten om YT uteblev.

Snarare om vad som är ok.

Du fattar?
Citera
2025-12-19, 01:47
Medlem
Lade ni märke till att Chrippa misstänktes för stämpling mot Jocke och Anjo? Jag troar att Jocke försökte sätta dit Chrippa för det. Läs spoilers för alla detaljer.

Här är varför jag känner mig säker på att Joakim fejkade stämplingen 14/3 2024
- Komplettering till mina tidigare konstateranden

Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024

Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott

Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen

13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden

14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten

Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024

Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen

Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller

Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo

Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna

Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om

Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum
Citera
2025-12-19, 02:44
Medlem
Citat:
Självklart är det trist att helt oskyldig drabbas, men är det verkligen diverse YouTubers fel att det finns galningar ute i landet som trakasserar familjemedlemmar? Man har ansvar för sina egna handlingar men inte andras.

Jockes handling var, väl medveten om att han har Anjo runt sitt lillfinger och att han skulle äta Jockes bajs om han så bad om det - anmoda att gå på Linnea så hårt att hon vill begå självmord.

Det är varken första, andra eller tredje gången Jocke gör detta. Han försökte först få Jonna att ta livet av sig, sedan Hanna Widerstedt, sedan Annika (L) och nu Linnea.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-19 kl. 03:16.
Citera
2025-12-19, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
[/b] Jocke handling var, väl medveten om att han har Anjo runt sitt lillfinger och att han skulle äta Jockes bajs om han så bad om det - anmoda att gå på Linnea så hårt att hon vill begå självmord.

Det är varken första, andra eller tredje gången Jocke gör detta.

Anjo gör nog som han vill och känner för skulle jag tro och han har ensamt ansvar för vad han sänder ut.

Linnea är nog lika god kålsupare som alla de andra i dramat.
Citera
2025-12-19, 03:20
Medlem
Citat:
Anjo gör nog som han vill och känner för skulle jag tro och han har ensamt ansvar för vad han sänder ut.

Linnea är nog lika god kålsupare som alla de andra i dramat.
Anjo gör inte som han vill och känner - det bevisade Hatet.

Nej, Linnea har inte ens varit en del av kålsupandet if you know what I mean. Det är en objektiv sanning.

Orten-Lisen däremot lät hennes avundsjuka och ondska radera sunt förnuft. Anmälde hon Jocke för olaga intrång mot hennes barn?
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-19 kl. 03:24.
Citera
2025-12-19, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Anjo gör inte som han vill och känner - det bevisade Hatet.

Nej, Linnea har inte ens varit en del av kålsupandet if you know what I mean. Det är en objektiv sanning.

Orten-Lisen däremot lät hennes avundsjuka och ondska radera sunt förnuft. Anmälde hon Jocke för olaga intrång mot hennes barn?

Vem är Lisen?
Citera
2025-12-19, 04:45
Medlem
Pilletants avatar
Citat:
Problemet för de som vill att Joakim Lundell ska köra i botten karriärmässigt nu är ju att alla inte alls kommer att bojkotta allt han gör, snarare tvärtom. Han blir bara större.

Vi får vara överens om att inte vara överens. Även Sovietunionen dog ut till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in