Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Precis som du är inne på så finns ju ett förslag där man vill att det skall vara obligatoriskt för en åklagare att yrka på utvisning när sådana förutsättningar finns. Det lagförslaget är ingenting annat än ett skämt! Varför? Jo, det kommer ju finnas fall där åklagaren vet att det inte är tillräckligt för utvisning ELLER rent av vet att man inte kommer kunna utvisa. Att då ändå tvingas yrka på utvisning, mot bättre vetande, är ju en ordning som helt bryter mot åklagarens oberoende och objektivitetsplikt.
I många fall där utvisning är uteslutet så kommer det inte vara någonting annat än löjets skimmer över denna ordningen. Vi kommer ju ha rättegångar där åklagare slentrianmässigt yrkar på utvisning (mot allas bättre vetande) varvid rätten nickar glatt och mellan raderna konstaterar att man nu stökat av denna punkten - samtidigt som alla parter vet att detta inte kommer leda till någonting. Det känns mer förtroendeskadligt än behövligt måste jag säga! Man skall också veta att när utvisning framställs i en rättegång så plockas det in underlag/bevisning från instanser som Migrationsverket, Utrikesdepartementet, Gränspolisen, aktuell ambassad osv. Man kan också tänka sig att det kan åberopas vittnen i frågan. Om man då tänker sig en ordning där utvisning skall yrkas per automatik (oavsett utsikt för utvisning) så innebär det oerhörda kostnader, tid och resurser för nämnda myndigheter. Givetvis kommer detta även avspegla sig på domstolarna och rättegångarna, eftersom man kommer att få avsätta tid för detta under huvudförhandlingen.
För den som går ett steg längre och förespråkar "obligatorisk utvisning" för alla brottsdömda icke-medborgare, så är det ju omständigheter som dessa (läs barn/familj) som gör att detta inte skulle vara möjligt. För en sådan ordning som helt och hållet kör över både EKMR artikel 8 (rätten till privat- och familjeliv) och Barnkonventionen ser jag som omöjlig att genomföra.
Allt går att få till om enkom den politiska viljan finnes. Skiter totalt i vad det kostar - när det finns så mycket pengar till allt möjligt rart så verkar inte detta vara problemet. Det handlar som vanligt om prioriteringar, men dessa är nästan aldrig vettiga... Lagar ändras dessutom hela tiden, men de viktigaste allt för sällan. I mitt tycke skall slika bestialiska svin till våldtäktsmän, om de inte kan utvisas så skall de sitta inne på livstid eller tills de kan utvisas, genom att lagarna då ändrats.
Det kan heller inte vara så att landet Sverige skall behöva husera en sådan galning med mat och husrum för resten av dennes miserabla liv - här måste gemene svensks väl och ve, dvs. säkerhet, gå före en äcklig blattes diton. Antingen utvisning eller hårt straffarbete tills denne stupar.
Skiter även totalt i ingångna avtal med ex. EU och andra intressenter som kan tänkas ha synpunkter på slika och egentligen självklara lagar, när det handlar om brottsprevention. Detta då samma idioter totalt skiter i den etniskt svenska befolkning, när vi dagligen våldtas, mördas misshandlas och kränks av importerat löske som samma organisationer varit med och bestämt att vi måste ta hand om. Den arme, etniske svensken, kan bespottas och göras till offer utan samma omhuldande tankegods och lagar. Nej, nej! Det är enkom brottslingarna som må behandla med silkesvantarna på! Förbannat pjåskeri!
Att denne förbannade blatte kommer att gå fri om inte allt för lång tid är ytterst provocerande för alla med åtminstone en hjärnhalva att tänka med - betänk då hur illa den våldtagna gumman skall känna sig, samt hennes anhöriga. Jag kan för min själ inte förstå att en slik amöbas väl och ve sätts framför det svenska folkets! Det är en perverterad ordning! Men, det är tydligt att den enfaldiga vänstern och deras kärnväljare är ytterst nöjda med denna "kanon". De är mycket delaktiga i att den 100-åriga tanten blev våldtagen av en galen och bestialisk arab.
Fy, faan!