Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-18, 21:22
Medlem
FuckSwedens avatar
Varför läggs det ner så äckligt mycket resurser på detta?

I vanliga fall heter det ju att polisen "saknar resurser" för att lösa brott, TROTS att bevis finns serverade på silverfat!
Citera
2025-12-18, 21:51
Medlem
ieshos avatar
AI (Gemini) börjar få information om mordet men som alltid är det den politiskt korrekta informationen som dominerar.

Citera
2025-12-18, 21:53
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Varför läggs det ner så äckligt mycket resurser på detta?

I vanliga fall heter det ju att polisen "saknar resurser" för att lösa brott, TROTS att bevis finns serverade på silverfat!
Det tar tid att trolla bort ett mord på en regeringschef. Utredningen blev en skandal men en betydligt mindre skandal än sanningen.
Citera
2025-12-18, 21:54
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hur ska någon uppgift kunna bevisas menar du? Jag tror på uppgiften och den pekar på en konspiration där poliser är inblandade.

Kan du komma på något skäl för LKB att ljuga ihop historien?

Det finns många andra uppgifter som pekar åt samma håll, som Bo Ragnar Ståhls uppgift att Säpo skulle "knäppa Palme" kommande helg och som uppgiften om att en son till Bo Holm, kommissarie på Säpo, skulle att testat Palmes livvaktsskydd när han var på väg till Grand. Etc.
Visst, vill man tro på hörsägen är det ok.
Citera
2025-12-18, 21:58
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ni drar förhastade slutsatser. Om det var en större komplott, á la deep state, så fick inte mordet kunna skyllas på statens egna organisationer utan de måste hållas klanderfria -- ganska precis så som skedde. Ett attentat vid bostaden hade inte sett bra ut.
Ogrundade fantasier från en persons egna tankar, värdelösa för fallet.

Totalt irrelevant vad du personligen tycker, så länge du inte kan bevisa det på något sätt.

I övrigt finns det inget över huvud taget som tyder på det du påstår.
Citera
2025-12-18, 22:00
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ogrundade fantasier från en persons egna tankar, värdelösa för fallet.

Totalt irrelevant vad du personligen tycker, så länge du inte kan bevisa det på något sätt.

I övrigt finns det inget över huvud taget som tyder på det du påstår.
Vi har olika åsikter, motiv och agenda.
Citera
2025-12-18, 22:01
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
AI (Gemini) börjar få information om mordet men som alltid är det den politiskt korrekta informationen som dominerar.

AI är påverkat av värderingar ja, men här tycker jag du fick fram ett sakligt svar av Gemini. Vad var pk i svaret tycker du?
Citera
2025-12-18, 22:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
AI är påverkat av värderingar ja, men här tycker jag du fick fram ett sakligt svar av Gemini. Vad var pk i svaret tycker du?
Hela utredningsmaterialet är politiskt korrekt. Allt annat filtrerades bort. Mina informationer är att IKs far var inblandad i smuggling i samband med Iran-Contras-affären tillsammans med en kompanjon som kände Barbro Sagnell. Försök få poliser att utreda sånt!

Senast redigerad av iesho 2025-12-18 kl. 22:22.
Citera
2025-12-18, 22:24
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Hela utredningsmaterialet är politiskt korrekt. Allt annat filtrerades bort. Mina informationer är att IKs far var inblandad i smuggling i samband med Iran-Contras-affären tillsammans med en kompanjon som kände Barbro Sagnell. Försök få poliser att utreda sånt!

Lite svårt att bemöta sånt här du ger uttryck för. Vad då ”mina informationer”? Kanske är jätteintressant information du har, vem vet, men utan bakgrund och källor alls ställer du bara upp som en vägg som inte går att bemöta alls. Man läser och tänker ”jaha, säger du det”.
Citera
2025-12-18, 22:28
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Vi har olika åsikter, motiv och agenda.
Du har en agenda, för det du framhäver är dina åsikter som inte överensstämmer med den fakta som finns.

Jag har ingen agenda, jag tolkar inget åt något håll. Jag förhåller mig till fakta.

Enligt mig går det inte att säga vem mördaren är, men det finns fakta och i den finns inget som påvisar att en planerande grupp är mer sannolikt än en ensam GM.

Det enklaste, och absolut mest sannolika, är, precis som i Lindh-mordet, en person ser sitt blivande offer, agerar och använder sig av det som finns att tillgå just då.
Citera
2025-12-18, 22:30
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Och vad har det med MOP att göra?
Citera
2025-12-18, 22:32
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Klokt av överåklagare Lennart Guné. Det finns bevismässigt bara dåliga kandidater för Olofs Palmes mördare och det får vi nog bara acceptera.

Konstigheterna kring Stig Engströms berättelse kring mordnatten kan lika gärna förklaras av fåfänga, han ville framstå som ett mer viktigt vittne än vad han egentligen var. Han ville ha sina femton minuter.

Men det är svårt att förklara att han inte var kvar på platsen, samtidigt som en man med handledsväska rörde sig utefter gärningsmannens flyktväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in