Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Du får gärna vara lite mer precis för anledningen till min fråga är att jag inte hos Gunilla med kamrater kan läsa om incidenten med Roger Ö., men jag kan ju ha missat någon i sällskapet.
E 1096-6 en "flicka" i sällskapet får också specifikt en fråga om det under promenade skett något bråk eller "intermezzo", men det tillstår hon inte.
Det är ju som det skall vara.Gunilla D och hennes kamratgäng har ju inget med Roger Ös knivincident att göra överhuvudtaget.Inget med stöket vid korvkiosken heller,som Ljubisa N vittnar om.
Det är som sagt ett annat gäng,punkgänget,som knivjagas av Roger Ö och som ställer till med lite oreda vid korvkiosken dessförinnan.
Gunilla D och hennes "gäng" lämnar korvkiosken innan punkgänget kommer dit,eller precis i samband med det.
Jag skulle förmoda att Gunilla med flera lämnar platsen så snart samtalet med Susanne K är över.
Rytterstål och Karlsson befinner sig sedan nära mittemot brottsplatsen när MOP sker.
Jag antar att Gunilla stått och samtalat med Susanne(Ulrika i släptåg)strax framför eller direkt bakom korvkiosken.Det fanns ett litet utrymme där som synes varit bra plats för ett kortare samtal.
LOP passerar de samtalande väninnorna utan att dessa uppmärksammar statsministern med fru.
Strax framför Paret Palme promenerar Egon E och Lena B(?).
Bakom LOPs,på 15-25 meters avstånd promenerar Grandmannen.Han skall senare skrida till sitt verk lite längre söderut på Sveavägens östra trottoar.
Grandmannen är en skicklig skytt-men som mördare är han ovan.