Citat:
Ursprungligen postat av
bystander20
Det är för att dokumentären inte går ut på att granska Chrippa, den går ut på att granska Joakim. Om vi ska prata om att vara med sedan dag ett så ska vi prata om dagen som Joakim började använda sina kanaler till att hänga ut människor.
Ingen av JLC, Bianca Ingrosso, Mauri Hermansson, Therese Lindgren eller någon annan i den grupp som har mest makt på sociala medier håller på som Joakim gör, oavsett om någon gjort något fel mot dom. Har någon gjort något fel mot dom så tar dom den rätta vägen istället, genom rättsväsendet eller privat.
Fast dokumentären går ju inte enbart ut på att granska Joakim. Den går ut på att granska konflikten mellan Joakim, hans bröder, moder, styvfar och Linnea. det är denna konflikt som Bo-Göran använder som slagträ i debatten.
Om han nu ska granska konflikten så får han också se till att vara transparent och inte vinkla innehållet. Det är precis det han har gjort till motpartens favör.
Tro mig- det rör mig inte i ryggen att se Lundell falla.
Men det tar inte bort det faktum att dokumentären är oerhört svag, vinklad och bygger på högst tvivelaktig bakgrund.
Om Bo-Göran utan att blinka väljer att redigera och förvanska en konversation från en "hemlig" grupp så kan ju alla förstå hur han har klippt och klistrat med resten.
Låt dom alla falla, det gör mig bara glad. Men dokumentären är skit och borde aldrig ha sänts i det skick den är. Den är en lågproduktion från SVT som inte är värd benämningen dokumentär.