Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-17, 20:07
Medlem
Dokumentären i tre delar visade ju inte att Joakim har ljugit om sin barndom. Det framfördes lite löst då och då utan att egentligen utreda det hela. Faktum är dock att barn kan få traumatiska minnesluckor som sen släpper och de minns. Det tycker jag skulle ha betonats. Det här pratet om nålar hit och dit gav ju ingenting, fanns inget som sa att mamman inte sagt att det var monsterblod i honom. Hon kan ha kläckt ur sig det som vilken förälder som helst som tappar omdömet och Joakim är neurologiskt överkänslig kan ha blivit dödsförskräckt. Jag vet inte, men dokumentären visade ju ingenting vettigt om någonting.

En massa människor som gnällde om det ena och andra. Och inga frågor om Linnea själv kan vara orsaken att hennes 14-årige bror inte kunde gå till skolan. Hon lägger ut bilder på sitt rövhål, har lagt ut saker när hon säger hemska saker till lilla C. Att hon anmälde Chrippa för misshandel och sen tog tillbaka det är också något som drar negativ uppmärksamhet till familjemedlemmarna.

Anjo som kallar henne för hinken och horpsykopat kommer att få äta upp det, eller hans stackars barn i ett senare skede.

Jocke kanske tar familjen och flyttar till Dubai för att komma undan alltför mycket uppmärksamhet. Men stannar de så får de barnen också äta upp vad föräldrarna har gjort. Det finns ingen hänsyn till några barn någonstans.

Varför fick inte Linnea frågor om hennes eget beteende och om det kunde drabba familjen? Nu har de riktat mer ljus på familjen och de borde ju ha begripit hur det blir. Samma som Antonio som kunde ha undkommit att ha kvar våldtäkten mot barn i folks minne men nu är det framdragit i ljuset.

Anjosefsson trodde att han skulle kunna göra seriösa dokumentärer efter Våldtäktsdokumentären där han läckte ut målsägandes namn. Men det där var också så dåligt. Och efter det här när han tror att han är Pontus och Anjo så verkar hans psyke ha gått sönder. Mer än förut.
Citera
2025-12-17, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Fruktansvärt värdelös dokumentärserie.

Ja verkligen. De försökte låtsas att det hela var objektivt och det var det minsta det var. Att familjen Lundström nu har dragit på sig mer uppmärksamhet är ju fullkomligt idiotiskt. Trodde BGB och de andra att de hjälpte dem och satte Jocke och Anjo på pottkanten. Anjo kan få problem för han tror ju att han är två personer nu i stället för att erkänna att han är en jävla sopa och ska skärpa sig. Jocke däremot, jag tror inte han drabbas av dokumentären. Men förmodligen drabbas han av sig själv då det inte är någon ordning på honom heller. Men dokumentären sa ju inte flaska om något. Det var lösryckta scener där inget höll ihop.
Citera
2025-12-17, 20:14
Bannlyst
Jocke, Anjo och dialogiskt har en patetisk live på YouTube, 3 vänner som pratar om hatet.
Citera
2025-12-17, 20:27
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bystander20
Det är för att dokumentären inte går ut på att granska Chrippa, den går ut på att granska Joakim. Om vi ska prata om att vara med sedan dag ett så ska vi prata om dagen som Joakim började använda sina kanaler till att hänga ut människor.
Ingen av JLC, Bianca Ingrosso, Mauri Hermansson, Therese Lindgren eller någon annan i den grupp som har mest makt på sociala medier håller på som Joakim gör, oavsett om någon gjort något fel mot dom. Har någon gjort något fel mot dom så tar dom den rätta vägen istället, genom rättsväsendet eller privat.

Fast dokumentären går ju inte enbart ut på att granska Joakim. Den går ut på att granska konflikten mellan Joakim, hans bröder, moder, styvfar och Linnea. det är denna konflikt som Bo-Göran använder som slagträ i debatten.
Om han nu ska granska konflikten så får han också se till att vara transparent och inte vinkla innehållet. Det är precis det han har gjort till motpartens favör.
Tro mig- det rör mig inte i ryggen att se Lundell falla.
Men det tar inte bort det faktum att dokumentären är oerhört svag, vinklad och bygger på högst tvivelaktig bakgrund.

Om Bo-Göran utan att blinka väljer att redigera och förvanska en konversation från en "hemlig" grupp så kan ju alla förstå hur han har klippt och klistrat med resten.

Låt dom alla falla, det gör mig bara glad. Men dokumentären är skit och borde aldrig ha sänts i det skick den är. Den är en lågproduktion från SVT som inte är värd benämningen dokumentär.
Citera
2025-12-17, 20:30
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Du har inte egna barn va? Hur hindrar man halvt fullvuxna tonåringar från att kolla på YouTube? Ungdomar ser inte på vanlig tv utan ser på YouTube.

Jodå, jag har två stycken. Ingen av dom har någonsin uttryckt ett intresse för Lundell och jag är tämligen övertygad att det har med uppfostran att göra.
Dom vet att Lundell med bihang är trash-deluxe.
Citera
2025-12-17, 20:31
Avstängd
Anjo säger i liven att han genomskådade Bo-Göran när dokumentären spelades in….ändå framstår han som en galen mördarhund. Tänk vad tokig han hade framställts om han inte hade genomskådat syftet.
Citera
2025-12-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jocke, Anjo och dialogiskt har en patetisk live på YouTube, 3 vänner som pratar om hatet.
Störigast var att de sa att de måste gå hela tiden men att det tog skitlång tid innan de gick.
Citera
2025-12-17, 20:33
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Kan hålla med om att journalisten har gjort bedömningen att Jocke och Ajno är de största bovarna i de dramor som spelas upp, även om både framförallt Chrippa men även Linnea i viss mån fått sin beskärda del av sleven Att Jocke får mest beror sannolikt på att han trots uppenbara övergrepp på oskyldiga, har så många lakejer som agerar hatsvans åt honom när någon kritiserar honom, att media på det senaste framställt honom i endast ljusa tongångar trots han gjort livet för sin föräldrar och andra till ett helvete.

Vilka som är oskyldiga till detta djuot amoraliska rävspel och inte har förtjänat att kölhalas i sociala medier, borde stå varje sunt tänkande människa klart. Lika klart är att det finns många psykopater i detta drama, som har tjänat miljoner på sina vedervärdiga lögner, halvsanningar och uthängningar. Allt i "kåntäntens" anda, där profit går före lidande för och stigmatisering av andra.

Till syvende och sist, att uppehålla sig om förövarna, exakt vem som gjort vad, anser jag är en defokusering

Fast det du gör här är att förenkla det hela.
Bo-Göran och SVT väljer att inför hela folket och under 3 timmar måla upp dom kanske vidrigaste svenska YouTubes som har existerat som oskyldiga helgon. Inte en kritisk fråga. Ingenting!
Det är dessa två individer som har startat allt från dag ett, utnyttjat, offrat barn och gått bakom ryggen på både den ena och den andre.

Ändå är det Lundell o Co som får ta 100% av skiten.
Skit ska skit ha och i detta fall är det båda parter.
Citera
2025-12-17, 20:35
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Anjo säger i liven att han genomskådade Bo-Göran när dokumentären spelades in….ändå framstår han som en galen mördarhund. Tänk vad tokig han hade framställts om han inte hade genomskådat syftet.

Du är inte den skarpaste kniven i lådan va? Lita på mig, låt Bo-Göran eller valfri grävande journalist följa dig under 1 dag så kan dom därefter välja och vraka hur dom ska måla upp dig.
Citera
2025-12-17, 20:37
Avstängd
Bästa grejen var när Jocke vände blicken mot taket och började minnas vad som sades i intervjun med Anjo. Man riktigt såg hur glödlampan tändes ovanför huvudet när minnet kom fram.
Citera
2025-12-17, 20:37
Medlem
CamilleDelacours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FjodorBajkalsjon
Det här kan bli bra

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Dokumentären i tre delar visade ju inte att Joakim har ljugit om sin barndom. Det framfördes lite löst då och då utan att egentligen utreda det hela. Faktum är dock att barn kan få traumatiska minnesluckor som sen släpper och de minns. Det tycker jag skulle ha betonats. Det här pratet om nålar hit och dit gav ju ingenting, fanns inget som sa att mamman inte sagt att det var monsterblod i honom. Hon kan ha kläckt ur sig det som vilken förälder som helst som tappar omdömet och Joakim är neurologiskt överkänslig kan ha blivit dödsförskräckt. Jag vet inte, men dokumentären visade ju ingenting vettigt om någonting.

En massa människor som gnällde om det ena och andra. Och inga frågor om Linnea själv kan vara orsaken att hennes 14-årige bror inte kunde gå till skolan. Hon lägger ut bilder på sitt rövhål, har lagt ut saker när hon säger hemska saker till lilla C. Att hon anmälde Chrippa för misshandel och sen tog tillbaka det är också något som drar negativ uppmärksamhet till familjemedlemmarna.

Anjo som kallar henne för hinken och horpsykopat kommer att få äta upp det, eller hans stackars barn i ett senare skede.

Jocke kanske tar familjen och flyttar till Dubai för att komma undan alltför mycket uppmärksamhet. Men stannar de så får de barnen också äta upp vad föräldrarna har gjort. Det finns ingen hänsyn till några barn någonstans.

Varför fick inte Linnea frågor om hennes eget beteende och om det kunde drabba familjen? Nu har de riktat mer ljus på familjen och de borde ju ha begripit hur det blir. Samma som Antonio som kunde ha undkommit att ha kvar våldtäkten mot barn i folks minne men nu är det framdragit i ljuset.

Anjosefsson trodde att han skulle kunna göra seriösa dokumentärer efter Våldtäktsdokumentären där han läckte ut målsägandes namn. Men det där var också så dåligt. Och efter det här när han tror att han är Pontus och Anjo så verkar hans psyke ha gått sönder. Mer än förut.

Att traumatiska minnen skulle fröträngad helt och sedan komma tillbaka i vuxen ålder är en myt. Forskningen visar att det är mycket lätt att skapa falska minnen som känns riktiga. Detta har vi också sett många gånger förut med Thomas Quick, Da Costa-fallet och Södertäljeflickan. Följden av ett svårt trauma brukar snarare te sig tvärtom, att det inte går att få bort minnet. Att du utan förvarning, och ofta, slungas som tillbaka i tiden och återupplever delar av traumat genom flashbacks. Det stöd som tycks finnas gällande "bortträngda" minnen rör sig om att man inte spelar upp hela minnet så att säga. Man kanske har minnesbilder av bara en scen och sedan trycker man bort minnet. Man är inte omedveten om traumat, man klarar bara inte av att tänka på det.

Sen tycker jag det är beklämmande hur många som inte förstår att dokumentären handlar om dessa stora Youtubes makt och inflytande samtidigt som de inte omfattas av samma lagstiftning som etablerade mediahus och journalister.
Citera
2025-12-17, 20:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Du är inte den skarpaste kniven i lådan va? Lita på mig, låt Bo-Göran eller valfri grävande journalist följa dig under 1 dag så kan dom därefter välja och vraka hur dom ska måla upp dig.
Det skulle inte vara några problem eftersom jag bara har en personlighet till skillnad mot Joakim/Jockiboii och Pontus/Anjo. Det är klart att det blir svårt att hålla tråden när man är en notorisk lögnare som försöker framstå som en ängel. Till och med Viktor fick ”grabbarna” att avslöja sina dubbelnaturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in