Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Bra förslag, men du glömde att rekommendera backgammon. Ett fantastiskt spel (med högre komplexitet än schack pga slump-variabeln) med utmärkta möjligheter att spelas på datorn, både mot AI och mänskliga spelare. Eller hur?
Angående dokumentären, det var en detalj i sista delen rörande Anjo som jag inte begrep: Vi blev ju varse att Anjo ansåg Linnea vara en psykopat för att hon inte tog livet av sig, till följd av det hat han piskade upp mot henne..
..men när samma Anjo nås av (det felaktiga/påhittade) ryktet att Linneas föräldrar skulle ha drivit en person till självmord, så verkade Anjo se detta som en komprometterande detalj för Linnea med familj..
..hur kan han finna det komprometterande när han själv uppenbarligen jobbar för att andra ska ta livet av sig? Tyder inte det på dubbelmoral, med tanke på hur han rättfärdigar sitt eget "arbete" i dokumentären: "Jag ångrar ingenting"?
Hela utläggningen om Linnea och att hon inte har några känslor eftersom hon är psykopat var så vidrigt sagt av en genomvidrig person. Anjo och Jocke har stannat i utvecklingen för länge sen, de är som barn i intellektet.
En grej som inte jag förstod, var att Linnea och mamman såg att någon var i lgh när de stod på gatan, what?