Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-17, 18:41
Medlem
santos_devilles avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Nu har jag inte lyssnat på podden men detta är sorgligt, en av mina största förhoppningar med dokumentären var att Youtube skulle behöva stå till svars oavsett om de fick kritik riktad emot sig i själva dokumentären eller i medias reaktion och fortsatta granskning efteråt.

Youtube måste agera och jag tycker att mer journalister som (förhoppningsvis) läser här bör ställa dessa frågor.

Också konstigt att TV4 bestämde sig för att inte bjuda in Axel Arnö och Bo-Göran till efter fem igår för en diskussion med Joakim, var dem rädda att det kan påverka deras rykte/tittarsiffror/ om Joakim ser dålig ut i en sådant samtal?

Borde inte någon annan kanal eller nyhetsutlopp kunna fixa detta? Båda parterna verkar ju ha velat få till det?

Jag såg att JockeBoi har ett nytt program på tv4 så jag sa upp min prenumeration direkt. Jävla idioter till tv4 som låter sjuka människor ha program
Citera
2025-12-17, 18:47
Medlem
Tack för alla fina ord ♥️
Citera
2025-12-17, 18:50
Medlem
Lova33s avatar
Vad ÄR syftet med "dokumentären"?

Från SVT Play (deras text fetad):
Dokument inifrån: Hatet
Undersökande dokumentärserie

Joakim Lundell är en av Sveriges nya makthavare. I mer än tio år har han delat sitt liv och sin vardag med publiken genom sina allt större konton på sociala medier.

Men vem är han egentligen?
Jag har samma ickebild av Jocki som innan, fortfarande totalt ointresserad av det -så det gjorde ingenting att "dokumentären" aldrig besvarade den frågan.

Vad är sant och vad är falskt om hans uppmärksammade barndom?
"Dokumentären" förmedlade en bild av ett autistiskt barn som genomlevt tortyr genom bortlämnandet till okända människor på psyk/fosterfamilj. Man fick se hur han som vuxen fått förklaring till minnen han tidigare inte kunnat förstå, detta uppdagades när han läste sina barnjournaler som 31-åring.
Jag kan bara tolka det som att hans mamma planterat falska minnen genom lögner och gaslighting, det är så förövare jobbar (de hittar på historier och/eller projicerar sina vidrigheter på oskyldiga).
Här förklaras även skälet till "dokumentärens" namn: hatet är det som väcks inom en när man får höra om barntortyr. Logiskt.

Och vad hände när Joakim Lundell och hans bror blev fiender - och Sveriges största Youtubedrama briserade?
Det här är varför jag ens kollade på spektaklet men journalisten valde tyvärr att mörka själva kärnan till allt så "vad som hände/briserade" lämnades helt obesvarat i "dokumentären".

En undersökande dokumentärserie av Bo-Göran Bodin.

Totalt värdelös "dokumentärserie" som endast gav mig ilska mot Jockis morsa samt mot mobbarna/skolpersonal/föräldrar till den stackars utsatta 14-åringen.
För detaljer se mina två tidigare inlägg i denna tråd och för vidare fördjupning om Chrippafallet se mina inlägg i Chrippatråden (är fd följare som sett allt från start).
Citera
2025-12-17, 18:56
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clueenews

Du som ändå är lite insatt. Hur är dessa människor privat bakom kameran? Dom beter ju sig som barn. Som tonåringar. Men är dom så även privat eller är det en fasad?

Man mår fan illa
Citera
2025-12-17, 18:57
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clueenews

Tack själv enda vettiga människan i denna fars.
Senast redigerad av XtraX 2025-12-17 kl. 18:59.
Citera
2025-12-17, 18:59
Medlem
Vad är det för fel på folk som följer dessa idioter?
Och tv bolag som gör program om dem?
Herre gud...
Defund SVT!
Citera
2025-12-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Bra förslag, men du glömde att rekommendera backgammon. Ett fantastiskt spel (med högre komplexitet än schack pga slump-variabeln) med utmärkta möjligheter att spelas på datorn, både mot AI och mänskliga spelare. Eller hur?

Angående dokumentären, det var en detalj i sista delen rörande Anjo som jag inte begrep: Vi blev ju varse att Anjo ansåg Linnea vara en psykopat för att hon inte tog livet av sig, till följd av det hat han piskade upp mot henne..

..men när samma Anjo nås av (det felaktiga/påhittade) ryktet att Linneas föräldrar skulle ha drivit en person till självmord, så verkade Anjo se detta som en komprometterande detalj för Linnea med familj..

..hur kan han finna det komprometterande när han själv uppenbarligen jobbar för att andra ska ta livet av sig? Tyder inte det på dubbelmoral, med tanke på hur han rättfärdigar sitt eget "arbete" i dokumentären: "Jag ångrar ingenting"?
Hela utläggningen om Linnea och att hon inte har några känslor eftersom hon är psykopat var så vidrigt sagt av en genomvidrig person. Anjo och Jocke har stannat i utvecklingen för länge sen, de är som barn i intellektet.

En grej som inte jag förstod, var att Linnea och mamman såg att någon var i lgh när de stod på gatan, what?
Citera
2025-12-17, 19:03
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Och tv bolag som gör program om dem?
Herre gud...
Defund SVT!

Follow the money! Man säljer idioti och blir rik.
Citera
2025-12-17, 19:04
Medlem
Skurhinkens avatar
Fruktansvärt värdelös dokumentärserie.
Citera
2025-12-17, 19:42
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Fruktansvärt värdelös dokumentärserie.
Kan vad bra för icke insatta att se saker som pågår som de själva kanske inte tror händer.
Lite utdraget kan jag hålla med om. Tycker det är lite trist med alla som bara ska basha på SVT hela tiden i övrigt.
Citera
2025-12-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SailorSoul
Det värsta som Joakim Lundell har gjort och fortfarande gör är att exploatera sina barn!

Det borde vara olagligt att utnyttja sina barn på detta sätt. Att filma allt de gör, när de sjuka, ledsna, kräks och är halvnakna osv. Skulle önska en granskning av detta. Den kommer väl om 20 år när hans barn ska göra upp med sin barndom och skriva en bok mm.

Jag har reagerat på det där när jag har sett deras klipp på Youtube. Jag vet att Jocke redigerade ett klipp när något av barnen kräktes men det var med från början när klippet lades upp. Tror också han filmade när en av hundarna bajsade löst men han tog bort det klippet sen.

Det här med halvnakna barn kan vara känsligt. Tänk om någon pedofil tittar på hans frikostiga klipp. Jag hade aldrig lagt ut nåt klipp med barn som är yngre än 18 år. Det känns så otroligt fel.
Citera
2025-12-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vi får se vad marknaden fattar för beslut.
Vill man köpa ett reklaminslag hos TV4 i Spökjägarna t,ex. Vill man förknippas med Jockiqvick?
TV4 är ju redan medberoende och emotionellt investerade.
Vill man ens förknippas med TV4 längre?

Inte så länge Joakim är på tv4!!!
Bojkottar allt gällande sekter!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in