Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Var ett inslag i Rapport om dokumentären där de frågade folk på stan vad de tyckte: Två tjejer under 18 oberoende av varandra säger att det är "taskigt" att gå efter honom eftersom det redan har varit jobbigt för honom att prata om de här sakerna. Sant eller falskt verkar inte spela någon roll.

Kul att han har sina bup-papper bakom en betalvägg. Förstår inte hur så många kan tycka han är intressant

Hans papper finns i en video på Youtube, han la upp allt där också för ett tag sedan.
Citera
2025-12-04, 09:21
Medlem
Förstår inte hatet mot den här dokumentären.
Är väl rimligt att hans mor och familj får komma till tals. Han tog strypgrepp på sina
syskon kom det fram
Citera
2025-12-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Hans papper finns i en video på Youtube, han la upp allt där också för ett tag sedan.
Kan tycka att en persons sjukdomshistoria inte har tillräckligt allmänintresse. Men den här pajasen har gått och gjort karriär på att vara mytoman. Inte första eller sista gången men fy fan vad många redaktioner som inte gjort någon jävla research överhuvudtaget

Här är mammans sida av berättelsen från 2017
Senast redigerad av Ilrvrm 2025-12-04 kl. 09:57.
Citera
2025-12-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad handlar alla dessa anmälningar om? Vad anser fansen att svt gjort sig skyldiga till?

Dom ser nog anmälningen som ett stöd, att visa hur många som är på hans sida.
Citera
2025-12-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Kan tycka att en persons sjukdomshistoria inte har tillräckligt allmänintresse. Men den här pajasen har gått och gjort karriär på att vara mytoman. Inte första eller sista gången men fy fan vad många redaktioner som inte gjort någon jävla research överhuvudtaget

Här är mammans debattartikel från 2017

Hur hon mäktade med att gå på jockibois bröllop för ett år sedan visar ju bara hur bottenlös hennes kärlek är och vilken tur idioten har haft. Sen att han vill smeta in sig i bajs och runka inför världen...

Vilket bröllop för ett år sedan?
Citera
2025-12-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Vilket bröllop för ett år sedan?
Jag som misstog mig - ett år innan boken släpptes ska det vara (2016)
Citera
2025-12-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad handlar alla dessa anmälningar om? Vad anser fansen att svt gjort sig skyldiga till?
Ärekränkning.
Citera
2025-12-04, 10:06
Medlem
Jag har inte alls följt Jocke, eller sett granskningen.

Personligen funderar jag dock kring ämnet förtal. Om det är så att han ljugit om.sin mamma och hittat på vad hon gjort så borde det vara förtal...ifall hon vill anmäla? Men hon kanske vill ha en annan dialog.

Sen funderar jag på att han nästan ägnat sig åt någon slags skönlitterär gengre. Live. Han har blivit inspirerad av sin barndom, utgått från den och gjort en berättelse, vissa delar är sanna medan andra delar är skarvade, förstorade och kanske förvrängda. En pågående skönlitterär gengre som skapas live tillsammans med tittarna/följarna.

Bland tittarna finns dock många som haft en förjävlig barndom med föräldrar som inte funkat alls. För dem har han blivit en röst utåt då han har vågat stå framför kameran och vara i blickfånget- och gett utsatta en röst...

Hur som helst är det illa om han hängt ut anhöriga på ett felaktigt sätt och han behöver laga detta för han och familjens skull.

Lite tankar från mig.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-12-04 kl. 10:08.
Citera
2025-12-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag har inte alls följt Jocke, eller sett granskningen.

Personligen funderar jag dock kring ämnet förtal. Om det är så att han ljugit om.sin mamma och hittat på vad hon gjort så borde det vara förtal...ifall hon vill anmäla? Men hon kanske vill ha en annan dialog.

Sen funderar jag på att han nästan ägnat sig åt någon slags skönlitterär gengre. Live. Han har blivit inspirerad av sin barndom, utgått från den och gjort en berättelse, vissa delar är sanna medan andra delar är skarvade, förstorade och kanske förvrängda. En pågående skönlitterär gengre som skapas live tillsammans med tittarna/följarna.

Bland tittarna finns dock många som haft en förjävlig barndom med föräldrar som inte funkat alls. För dem har han blivit en röst utåt då han har vågat stå framför kameran och vara i blickfånget- och gett utsatta en röst...

Hur som helst är det illa om han hängt ut anhöriga på ett felaktigt sätt och han behöver laga detta för han och familjens skull.

Lite tankar från mig.

Fruktansvärt om hela hans kändisskap i slutändan skulle visa sig vara uppbyggt på överdrifter eller rena lögner. Det är nog en av anledningarna till att fansen reagerar så extremt kraftigt just nu – de är rädda för att sanningen ska komma fram och rasera den bild de hållit fast vid i alla år.

Men det handlar också om något djupare… Många tar det här personligt, eftersom de ser sina egna trauman och barndomsupplevelser i honom. Då känns en granskning som ett angrepp även på dem själva. I dagens klimat är det nästan moraliskt förbjudet att ifrågasätta barns trauman, även när det handlar om en vuxen offentlig person som byggt en hel karriär på sin berättelse.
Men just därför måste det också granskas. Om en person använder sin barndom som varumärke och tjänar pengar, sympatikapital och status på sin historia – då är det rimligt att kontrollera vad som faktiskt stämmer. Att ställa frågor är inte att förneka övergrepp i stort. Det är att se till att sanningen får finnas, även när den är obekväm..
Citera
2025-12-04, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Då får hon påvisa det men tidsmässigt så är grovt förtal helt kört. 8 år sen boken släpptes så...

Kanske hon skulle ha större chans att driva ett eget mål gentemot Jocke ang något av hans tv-inslag. Dock så är det inte gratis att driva något sådant & Jocke har mer pengar än morsan.

Hade dock varit intressant att se hur det skulle falla ut faktiskt. Men uppenbarligen så har föräldrarna haft missbruk då Jacke Berg gick ut om det i en podd tidigare i år.

Så om dom hade missbruk då så lär det vara så att hon hade det även när Jocke var liten plus, men sen om allt Jocke minns stämmer eller inte vill jag iaf inte ta ställning till.
Jag skulle säga att tiden för preskription nollas för varje nytt exemplar som säljs.
Citera
2025-12-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fruktansvärt om hela hans kändisskap i slutändan skulle visa sig vara uppbyggt på överdrifter eller rena lögner. Det är nog en av anledningarna till att fansen reagerar så extremt kraftigt just nu – de är rädda för att sanningen ska komma fram och rasera den bild de hållit fast vid i alla år.

Men det handlar också om något djupare… Många tar det här personligt, eftersom de ser sina egna trauman och barndomsupplevelser i honom. Då känns en granskning som ett angrepp även på dem själva. I dagens klimat är det nästan moraliskt förbjudet att ifrågasätta barns trauman, även när det handlar om en vuxen offentlig person som byggt en hel karriär på sin berättelse.
Men just därför måste det också granskas. Om en person använder sin barndom som varumärke och tjänar pengar, sympatikapital och status på sin historia – då är det rimligt att kontrollera vad som faktiskt stämmer. Att ställa frågor är inte att förneka övergrepp i stort. Det är att se till att sanningen får finnas, även när den är obekväm..

Det är sorgligt eftersom att folk med traumatisk barndom ofta får låg självkänsla och har svårt att lita på andra. Här blev det kanske en till som är svår att lita på.

Men - denna historia visar oss att vi inte ska låta oss slukas upp helt av utomståendes liv. Vi kan släppa sociala medier och kändisar, kanske inte helt, men ha en sund distans. Sociala medier är inte helt sunt.

Vi har alla våra egna liv att leva istället - och i den närheten finner vi och bygger upp riktiga relationer till andra. Lär oss känna vilka vi kan lita på. Så, alla bör leva sina egna riktiga liv och släppa mobilen.

Sen får utsattas barns liv och möte med institutioner gärna följas av berörda myndigheter som är ansvariga och av media. Det är viktigt att de barn som behöver det får bra stöd och hjälp samt vuxna som går att lita på.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-12-04 kl. 10:56.
Citera
2025-12-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Jag har bara sett första delen av dokumentären men ser inget som visar att han skulle ha ljugit.

Tycker dokumentären var lite märklig faktiskt. Lite som att man drev en tes om m att mamman inte alls var dålig. Varför lät man inte Lundells fosterföräldrar uttala sig exempelvis?

Och varför la man ut argument som inte höll logiskt. Såsom exempelvis att Lundell fortsatt att hålla kontakt med sin mamma som argument emot honom.

Det blir som att ha som argument att en misshandlad fru stannat kvar hos mannen som ett argument för att misshandeln aldrig åkt rum.

Jag har ingen aning om vad som hänt i Lundells uppväxt. Däremot tycker jag att dokumentären var skum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in