Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-17, 08:01
Medlem
Var rädd för clowner innan jag såg denna serie, drömmer mardrömmar nu.
Citera
2025-12-17, 11:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Var rädd för clowner innan jag såg denna serie, drömmer mardrömmar nu.

Så hur gick den tankeprocessen till? Du är rädd för clowner och beslutar dig för se en serie vars huvudroll utgörs av en av världens mest kända monster i clownkläder?
Citera
2025-12-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Så hur gick den tankeprocessen till? Du är rädd för clowner och beslutar dig för se en serie vars huvudroll utgörs av en av världens mest kända monster i clownkläder?
Visste inte vad den handlade om.
Citera
2025-12-17, 12:33
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Det blev bara värre och värre. Hollywoods anti-vita agenda slår nya rekord.
Man får välja sina strider, det ska tydligen komma en serie från Netflix som handlar om en svensk kung, dom har satt en arab som skådespelare. snart kommer Harry Potter serien med en svart snape.

"The black spot" är som sagt en del av denna storyn, rasismen i Derry, något som pennywise också frodas utav, jag tror inte Stephen King satt och skrev det här med en anti vit agenda för 40 år sedan, serien har bara expanderat på denna delen av boken, en karaktär som kanske bara nämnts i förbifarten har dom nu gjort större och med tanke på att rasismen är själva grejen i denna delen av serien så har denne blivit svart.

Jag är den sista som uppskattar hur dom trycker in negrer till höger och vänster och ändrar en massa med en uppenbar agenda men denna serie är väldigt tam när det kommer till sånt.
Citera
2025-12-17, 13:50
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Visste inte vad den handlade om.

Som att ha fobi för ringar och se sagan om ringen, visste ju inte vad den handlade om.
Citera
2025-12-17, 17:32
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Man får välja sina strider, det ska tydligen komma en serie från Netflix som handlar om en svensk kung, dom har satt en arab som skådespelare. snart kommer Harry Potter serien med en svart snape.

"The black spot" är som sagt en del av denna storyn, rasismen i Derry, något som pennywise också frodas utav, jag tror inte Stephen King satt och skrev det här med en anti vit agenda för 40 år sedan, serien har bara expanderat på denna delen av boken, en karaktär som kanske bara nämnts i förbifarten har dom nu gjort större och med tanke på att rasismen är själva grejen i denna delen av serien så har denne blivit svart.

Jag är den sista som uppskattar hur dom trycker in negrer till höger och vänster och ändrar en massa med en uppenbar agenda men denna serie är väldigt tam när det kommer till sånt.

Runka du vidare till denna skitserie. Och låt andra ha sin åsikt. Det är fullt möjligt att avsky både IT och den nya du skriver om som kommer på Netflix.

Jag har läst många av Kings böcker, och särskilt de nyaste tillåter honom att i full blom visa upp sitt förakt för vit arbetar- och underklass. Hade någon skrivit och tyckt likadant om negrer hade den personen aldrig ens blivit utgiven. Han är ett riktigt äckel med sitt Goda Hat.
Citera
2025-12-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Som att ha fobi för ringar och se sagan om ringen, visste ju inte vad den handlade om.
Jag hade faktiskt ingen aning
Citera
2025-12-17, 17:35
Medlem
Kukdukens avatar
Som någon skrev tidigare i tråden, känns skräcken sekundär. Det primära är att få skita ur sig om rasism och hur bra svarta människor är.
Citera
2025-12-17, 17:36
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Jag hade faktiskt ingen aning

Vart såg du serien?
Citera
2025-12-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vart såg du serien?
Hos min kille
Citera
2025-12-17, 17:38
Medlem
Rörig film och underhålls nivån är väldigt låg. Filmen borde varit mörkare och mer skräck, när man ser små ungar besegra och överlista demoner som är tusentals år är ju enbart löjligt.
Citera
2025-12-17, 17:39
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Hos min kille

Hbo max?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto