Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-10-27, 20:51
Medlem
Första avsnittet får överlag bra reviews och åsikter, men de är klart när ni sitter och läser in trams och rasse vinklar så blir det ju skit
Citera
2025-10-27, 20:57
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Första avsnittet får överlag bra reviews och åsikter, men de är klart när ni sitter och läser in trams och rasse vinklar så blir det ju skit

Det är ju omöjligt att undvika se det. Rasismen är en del av berättelsen och de visuella intrycken innehåller kön, på ett sätt som påminner om transor. Det är som bekant sådant som vänstern är besatt av, ras och kön. Hur kan du följa serien om du inte ser och förstår det som utvecklas framför dig?

Det är snarare det som är frågan.
Citera
2025-10-27, 20:58
Medlem
Allt är inte en konspiration.
Citera
2025-10-27, 21:08
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Allt är inte en konspiration.

Jag säger inte att det är en konspiration. Jag säger bara att tokvänstermuppar inom Hollywood gillar att prata om och arbeta med det som de håller varmt om hjärtat. Alla älskar olika saker. Tokvänstern älskar att tänka på och prata om kön och ras.

Det är en simpel analys av verkligheten och de 17 minuter jag såg, det har inget med konpspirationer att göra och analysen är att kön och ras genomsyrar första avnsittet i den här serien.
Citera
2025-10-28, 19:02
Moderator
T-80Us avatar
Det var ett mycket svagt första avsnitt. Boken innehåller så mycket som inte kommer med i filmerna om huvudstoryn att det hade funnits mängder av intressant att göra serie av där. Istället urartar det med att man väver in sådant som inte finns i boken och som känns tämligen främmande ur ett IT-perspektiv.

Spoiler i följande:

Senast redigerad av T-80U 2025-10-28 kl. 19:26.
Citera
2025-10-29, 01:26
Medlem
Inkommers avatar
Som väntat var det inte mycket att hänga i julgranen. Woke hade man räknat med så bortser man från det så var det ändå inte bra.
Det hände alldeles för lite. Det behöver inte vara blodsplatter rakt igenom ala Evil Dead men nu blev det bara något fånigt barndrama.
Ingen spänning alls. Det som hände i slutet var säkert bara en dröm eller nåt sånt skit.
Svårt att tycka om någon av karaktärerna.

Det är verkligen något ruttet i Derry nu för tiden.
Citera
2025-10-31, 10:29
Medlem
-GGs avatar
Så otroligt dåligt.
Efter ett och ett halvt avsnitt lägger jag ner den.

Jag är så besviken.
Citera
2025-10-31, 16:21
Medlem
drinksareonmes avatar
Är den lille

Bara slötittat på piloten.
Citera
2025-10-31, 18:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Jag säger inte att det är en konspiration. Jag säger bara att tokvänstermuppar inom Hollywood gillar att prata om och arbeta med det som de håller varmt om hjärtat. Alla älskar olika saker. Tokvänstern älskar att tänka på och prata om kön och ras.

Det är en simpel analys av verkligheten och de 17 minuter jag såg, det har inget med konpspirationer att göra och analysen är att kön och ras genomsyrar första avnsittet i den här serien.

Att du ens orkade med 17 minuter. Första scenen med svarta trevliga ena och en vit arg man gjorde att man såg vart det barkade. Man börjar undra lite varför man ens gillade Stephen King som ung. Men det var väl märkväl för man var just ung.

Ytterligare en sådan här Goonie replika om ett gäng ungar... Tycker det räcker med sådant.

Om Stephen King så jag menar det senaste större framgången han fick var väl filmen Mist. Den hyllades mest beroende på slutet som regissören där hittade på själv. Inget som Stephen King hade skrivit.

Sett till mottagande är förvisso 8 på IMDB bra. Men tror det kommer droppa ner rejält under 8. Stor hype i början bara.
Citera
2025-11-01, 03:22
Medlem
att göra en serie av 'vad som hände innan '1957' känns som en dålig ursäkt bara att mjölka pennywise karaktären. filmerna var skräp i kvadrat och eftersom samme ligger bakom detta så går det räkna ut med arslet att det kommer vara trött tradig lat CGI till förbannelse och massa 'gore' eftersom det är det enda muschietti är kapabel till.

den enda karaktärsutveckling som "i.t" genomgår under hela sin period på jorden sker efter det han upplever i första delen av boken. fram tills dess är hans existens en kool & the gang låt.

tematiskt så pissade man på hela berättelsens stomme när man valde att flytta handlingen till 80-talet. så att man nu skall gå tillbaka till när DEL I egentligen borde utspelat sig?

tack men nej tack

bill skarsgård är en ok/bra skådespelare. och har god röstförmåga. men han skulle ALDRIG någonsin ha castats som pennywise
Citera
2025-11-01, 11:26
Medlem
hazard simpsons avatar
Sett två avsnitt. Ohyggligt tråkigt.
Citera
2025-11-01, 11:32
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag är emot Stephen King efter hans uttalanden om Charlie Kirk, MEN jag kommer troligen att se denna

Ja, ett idiotiskt uttalande, men han bad i alla fall om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in