Citat:
Jag tycker att det är konstigt att du arbetar med barn i 14år och har tid dagar i ända och sitta på flashback och dissekera allas inlägg i tråden..
Jag undrar vad du får ut av detta, och nu i detta du påstår. .
Jag undrar var har du fått den information ifrån överhuvudtaget..
Jag tror mer att det är en egen uppfattning och egen analys som inte har någon saklig grund...
Jag undrar vad du får ut av detta, och nu i detta du påstår. .
Jag undrar var har du fått den information ifrån överhuvudtaget..
Jag tror mer att det är en egen uppfattning och egen analys som inte har någon saklig grund...
Ja just dessa dagar jag skrivit är jag ej på arbete. Varför angår inte dig. Men som du läst då så har jag barn.
Analyserna är inhämtade från en rad olika kvalitativa och kvantitiva metoder med olika forskare bakom. Sedan är de inte svårare än att slå ett öga i BRÅ statistik heller. För de forskas i detta. Varför föräldrar kan vara benägna att döda tillslut. Eller hur sverige ska kunna synliggöra och förebygga så att inte fler barn dödas av sina föräldrar. Men för att göra de måste de finns en forskning som visar varför detta sker och därmed arbeta fram metoder till de som är behandlare tex. Eller skolor kan behöva revidera rutiner och arbetsgivare kanske ska ha mer omtankesamtal för att lära känna sig personal bättre. Ändringar som sker på de sättet har sin grund i de evidensbaserade. Kriminologiska studier eller avgränsningen i dem är också bygga på en rad olika linser - alltså perspektiv och kriminologi är läran om brott och i de så studeras flitigt varför vissa brott begås och av vem.
De finns en rad gubbar att kolla efter och läsa kring.
Här har vi en underbar studie jag dessa dagar behövs gräva ner mig i. Bla. De är en del i mitt yrke och sedan flera därtill. Men denna är offentlig.
https://jamstalldhetsmyndigheten.se/media/eisn1vad/ja-ms-0028-intervjustudie-ta.pdf