Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Sanslöst korrekt beskrivet, det är absurt dåliga handläggare. Man kan sitta i möten med handläggare som inte klarar av att citera ens en mening ens fem minuter efter det avslutats, det tolkas och görs bedömningar på minnesbilder som inte ens när nära av att vara korrekt.
Och säger man "men det var inte vad jag sa" så får man tillbaka "jo" och sen sitter man i skiten för att man tog sig modet att ifrågasätter en socialsekreterares ord. De har aldrig fel. Minns alltid rätt.
Ja, jag har som närstående upplevt det här oräkneliga gånger. Journaler och mötesprotokoll förvanskas till oigenkännlighet och det är omöjligt att få rättning. Ju mer man försöker desto mer beskrivs man som ett problem.
Sedan går tillsynsmyndigheterna och domstolarna ensidigt på det som står i myndigheternas och vårdens handlingar.
Polis och åklagare kan/vill inte göra något utan hänvisar tillbaka till tillsynsmyndigheterna och det är tvärstopp överallt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Det är sjukt att de inte har en licens. Inget att förlora överhuvudtaget.
Jag vet om en socialsekreterare,konsult, som fakturerat över 250h månad efter månad.
Ingen bryr sig.
Fast hälso- och sjukvårdspersonal har licens och det hindrar dem inte från sådant beteende.