Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-10-03, 13:31
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Det är ju den poängen jag har kommit med. Du får läsa dem, så du tycker de ska räknas, jag får inte läsa dem så jag tycker inte de ska räknas.
1 mod per 1000 användare, 1 på tusen som får läsa inläggen, de andra 999 får inte göra det, därför borde de inte räknas.
okej, du förstod inte poängen. Det jag menar är att du inte är någon norm för förumet, lika lite som att jag är det, inte ens majoriteten är normen i ett flertal fall, det kan inte ha gått dej obemärkt förbi att FB inte är någon demokrati, det är admin som bestämmer. Hela ditt resonemang med "De som är flest har rätt" faller alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Outlaw tillhör inte forumets diskussioner, alltså borde inte postcounten räknas där.
Det här får du mer än gärna utveckla lite eftersom du har mer fel än vad jag trodde var möjligt. Outlaw ÄR förumets diskussioner. Allt som rör forumet diskuteras där, åtgärder, förbättringar, regler, tolkningar, förändringar. Så att avvisa outlaw som något där det inte diskuteras något vettigt:
Citera
2006-10-03, 14:40
Medlem
Oddballs avatar
Hade jag inte varit moderator så är jag ganska övertygad om att min postcount hade varit ungefär densamma som nu eftersom den tiden det tar att skriva inlägg i Outlaw om forumets förbättring, hade jag om jag inte varit moderator kunnat använda för att sitta och skriva andra typer av inlägg (förmodligen en massa vapenfetischism mest...).

Postcount är en ganska trevlig sak (tycker jag) som gör att vi alla kan se hurpass "aktiva" andra medlemmar är, speciellt de som skriver i de forum man sällan besöker. Det dyker nästan dagligen upp medlemmar, som har skrivit åtskilliga tusen inlägg, som jag aldrig stött på tidigare, förmodligen pga att vi helt enkelt vistas i olika delar av forumet.

Mvh,

Oddis
Citera
2006-10-03, 15:09
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
okej, du förstod inte poängen. Det jag menar är att du inte är någon norm för förumet, lika lite som att jag är det, inte ens majoriteten är normen i ett flertal fall, det kan inte ha gått dej obemärkt förbi att FB inte är någon demokrati, det är admin som bestämmer. Hela ditt resonemang med "De som är flest har rätt" faller alltså.
Därför skrev jag "därför borde de inte räknas". För FB är väl fortfarande tillräkligt demokratiskt för att man ska få säga vad man tycker va?

Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Skulle det svårt att förkasta postcounträknaren till förmån för ett system där en användare rankas genom poäng som tilldelas av andra användare? Ett lysande inlägg gör att skribenter som tyckte om det klickar på en poängknapp, en fantastiskt dålig oneliner får minuspoäng.
Det blir som Ladida säger där, att tycker man olika får den andre minus.
Tänk i I&I, alla som skulle diskutera hårt och vara possetiv ang. invandringen skulle ju ligga på -5000 trots att han diskuterar väldigt bra.
Citera
2006-10-03, 15:21
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Därför skrev jag "därför borde de inte räknas". För FB är väl fortfarande tillräkligt demokratiskt för att man ska få säga vad man tycker va?
Okej, ditt sista "borde" lade jag inte märke till, det jag reagerade på var följande:
Citat:
jag får inte läsa dem så jag tycker inte de ska räknas.
Citera
2006-10-05, 12:26
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Roligt att du kallar dig själv för en idiot. För du är väl medveten om att du skriver i en tråd som handlar om just postcounten, det står till och med i ämnesraden.

Käften, ditt djur. Du saknar ju uppenbarligen tillräckliga kunskaper i svenska språket för att ens kunna förstå en mening på korrekt sätt.

Jag uttrycker min avsky för folk som bryr sig om postcount, då dessa med största sannolikhet är posthoror. Dessutom är postcount så oerhört ointressant på alla sätt och vis. Att jag uttrycker denna åsikt i en tråd som handlar om postcountens vikt, har ingenting att göra med det faktum att du är en idiot som bryr dig om postcount.

Med din genomkorkade logik skulle alla som skrev i en tråd med rubriken "döda alla bögar och svartskallar" per automatik ge sitt stöd till den uppmaningen bara genom att skriva i tråden. Fy fan vad dumt. Fall omkull och förintas.
Citera
2009-10-30, 09:45
Medlem
LadyTeas avatar
Eftersom det här är den officiella tråden för postcount i Outlaw och att en ändring har skett så bör det ju framkomma i just den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Inlägg som görs i Outlaw räknas inte till postcounten, det har alltså ändrats sedan dess El Zorro svarade i den andra tråden.

Så, nu vet ni det.

Den andra tråden är alltså denna tråden, här finns ursprungsinlägget:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=19526780&postcount=9
Citera
2009-10-30, 09:59
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTea
Eftersom det här är den officiella tråden för postcount i Outlaw och att en ändring har skett så bör det ju framkomma i just den här tråden.

Den andra tråden är alltså denna tråden, här finns ursprungsinlägget:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=19526780&postcount=9

Det verkligt sorgliga i sammanhanget är ju inte om inlägg i Outlaw räknas eller inte, utan att moderatormeddelanden i forumet räknas. När jag kollar på mina egna inlägg så blir jag rent deppig över hur stor del som är av typen:

Övrigt---> Utbildning och Studier
Övrigt ---> Papperskorgen
Övrigt ----> Privatekonomi
xxxxx är varnad för 1.01
yyyyyyy är varnad för 1.06

Det hade varit betydligt trevligare om moderatormeddelanden i forumet separerades och de "riktiga" inläggen kunde visas istället (eller åtminstone separat).
Citera
2009-10-30, 10:24
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det verkligt sorgliga i sammanhanget är ju inte om inlägg i Outlaw räknas eller inte, utan att moderatormeddelanden i forumet räknas. När jag kollar på mina egna inlägg så blir jag rent deppig över hur stor del som är av typen:

xxxxx är varnad för 1.01

Det hade varit betydligt trevligare om moderatormeddelanden i forumet separerades och de "riktiga" inläggen kunde visas istället (eller åtminstone separat).

Det är faktiskt en riktigt bra idé. Ibland när man kollar moderatorers posthistorik så blir man ju lite orolig och undrar om moderatorn öht har möjlighet att följa någon intressant diskussion.
Citera
2009-11-01, 00:00
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

xxxxx är varnad för 1.01

Bah, merparten av mina mod inlägg hamnar ju ändå i papperskorgen när man slänger skittrådar.
Citera
2025-12-17, 09:40
Medlem
The Crashs avatar
Har inlägg i Outlaw börjat räknas igen?

(FB) Räknas inlägg i Outlaw?
#Ruskigbuss
Hitta inlägg av Ruskigbuss

Tycker mig se en oförklarlig differens
Citera
2025-12-17, 15:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Har inlägg i Outlaw börjat räknas igen?

(FB) Räknas inlägg i Outlaw?
#Ruskigbuss
Hitta inlägg av Ruskigbuss

Tycker mig se en oförklarlig differens

I vad ligger differensen?
Citera
2025-12-18, 06:25
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
I vad ligger differensen?
Kan du inte räkna pöjk?!?

Ruskebusse har 48 543 inlägg i sin räknare
Av dessa är 43 876 synliga (hit räknas även papperskorgen och laidback och alla forum oavsett)

Det är en skillnad på cirka 5 000 inlägg som inte syns för användarna.

Men du kanske har exklusiv tillgång till Outlaw och ser fler än Hitta (43 876) inlägg av Ruskigbuss ?
Senast redigerad av The Crash 2025-12-18 kl. 07:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in