Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-30, 04:20
Medlem
Subb[a]s avatar
Vad frågan handlar om är väl egentligen; vem kontrollrerar att modsen inte har en tråd som hetter "höj postcounten" där enda symbolen är ".": Seriöst, det är väl kritiken?

Jag bryr mig inte då min postcount är relativt låg eller hög och får varken bättre eller sämre respons och om m an skulle bry sig måste man skaffa något annat.

Edit; iofs, ser jag någon med låg postcount skriva "blablalbalabla korkat skit jag hatar" så svarar jag ibland, dock med tanken att "hoppas detta inte är en användare som aldrig "återv'änder"... svarar hellre på användare med hög postcount alltså, likaså svarar jag hellre på ett provocerande lefty svar min mor ger än ett gossedjursgulligtkommunistpåstående som min lillasyster ger utan att veta om det ger, om ni förstår. Postcount ÖVERALLT för folket. Banna alla i loungen.

"The best argument vs forumliberty is 5 minutes with a loungeuser"

argument FÖR "forumdiktatur".
Citera
2006-09-30, 04:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Va faan!

Vi skall:
  1. Skita i att ha någon jävla postcount alls
  2. Skita i att ha dem i vissa forum
För min del vore det helt jävla OK att ge fan att alls ha någon postcount alls över ett visst minimiantal.

Minimiantalet behöver inte vara speciellt högt, men det finns ett praktiskt värde i att snabbt kunna banna en massa förbannade spammare med 0 seriösa inlägg.

Outlaw är för helvete FB:s mest seriösa del, här görs sublima semantiska analyser av användarnas inlägg, ställt i relation till den gällande rättsordningen, därest ett inlägg uppfattas som tveksamt, sett ur forumets regelverks synpukt.

OK, nu har jag knäckt några öl, men ska det vara så jävla svårt att acceptera att slutna forum som outlaw och knyppling kan vara minst lika seriösa som vilket annat jävla forum som helst?

Det är så väldigt väldigt bra sagt. Utlag är självklart mycket seriöst i sin evaluering men dessvärre krävs emellanåt ett extensivt utrönande av publicerad visdom, något som påverkar nämna räkneverk.

Möjligheten att i ett internt forum diskutera knypplingens alla variationer skulle jag inte ge bort för alla knivar i Umeå.
Citera
2006-09-30, 05:17
Medlem
PappaBoegs avatar
Folk som intresserar sig för postcount är idioter. En användare ska bedömas på kvaliteten av inläggen, inte kvantiteten. Att någon kan bry sig om hurvida inlägg i Outlaw räknas eller ej tyder på att personen i fråga inte hör hemma i en seriös diskussion (så seriös den nu kan bli på the interwebz).
Citera
2006-09-30, 15:17
Medlem
rebbans avatar
Vad spelar det roll om dom räknas.
Vad spelar det för roll vad man har för antal?

Hur orkar man reta upp sig på det?
Citera
2006-09-30, 16:46
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Men eftersom jag får läsa dom tycker jag att dom ska räknas....Förstår du poängen?
Det är ju den poängen jag har kommit med. Du får läsa dem, så du tycker de ska räknas, jag får inte läsa dem så jag tycker inte de ska räknas.
1 mod per 1000 användare, 1 på tusen som får läsa inläggen, de andra 999 får inte göra det, därför borde de inte räknas.

Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Den enda man kan använda postcounten till är att se om användaren är aktiv i diskussionerna här på forumet.

Outlaw tillhör inte forumets diskussioner, alltså borde inte postcounten räknas där.
Tack! Var precis argumentet jag var ute efter men kom inte på hur jag skulle formulera det.

Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Folk som intresserar sig för postcount är idioter.
Roligt att du kallar dig själv för en idiot. För du är väl medveten om att du skriver i en tråd som handlar om just postcounten, det står till och med i ämnesraden.
Citera
2006-10-01, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag tycker postcounten borde räknas överallt... Sen kunde man eventuellt ha möjligheten att kolla närmare på fördelningen mellan FB's olika delforum, genomsnittligt antal tecken per inlägg, genomsnittligt antal smilies per inlägg, etc... Statistik är kul!
Första gången jag kan hålla med dig i något du säger Skippa postcounten eller inför den i _alla_ delforum.
Citera
2006-10-03, 10:52
Medlem
miklons avatar
Postcounten är i första hand något som är kul och eftersom det är harmlöst kan vi gärna behålla den, varför ta bort något som är kul och ofarligt? Väljer man att bedöma folk efter antalet posts så får man väl skylla sig själv, för det känns som att den enda som förlorar på det är den som ratar folk med för låg postcount.

Och om det nu är så att vi ska ha en postcount så ska givetvis även inlägg i Outlaw räknas, eftersom det är inlägg som görs i forumet, även om inte alla kan läsa dem. Att inläggen i Loungen inte räknas beror såvitt jag kan förstå att Loungen är en avdelning som existerar litegrann på nåder, som en ventil för att vi ska slippa undan en del trams i det "riktiga" forumet.
Citera
2006-10-03, 11:03
Medlem
Anemis avatar
Skulle det svårt att förkasta postcounträknaren till förmån för ett system där en användare rankas genom poäng som tilldelas av andra användare? Ett lysande inlägg gör att skribenter som tyckte om det klickar på en poängknapp, en fantastiskt dålig oneliner får minuspoäng.

Det går inte att bortse från att användare bedöms utgående från aktivitet, eftersom det är det enda sättet så som det nu ser ut. Det är lätt, men fel.
Dessutom är det ganska många som ser sin höga postcount som en irriterande påminnelse över hur många timmar som slösats bort framför dessa helvetesmaskiner till datorer.
Citera
2006-10-03, 11:20
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Skulle det svårt att förkasta postcounträknaren till förmån för ett system där en användare rankas genom poäng som tilldelas av andra användare? Ett lysande inlägg gör att skribenter som tyckte om det klickar på en poängknapp, en fantastiskt dålig oneliner får minuspoäng.

Det går inte att bortse från att användare bedöms utgående från aktivitet, eftersom det är det enda sättet så som det nu ser ut. Det är lätt, men fel.
Dessutom är det ganska många som ser sin höga postcount som en irriterande påminnelse över hur många timmar som slösats bort framför dessa helvetesmaskiner till datorer.

Jo den funktionen lär ju inte missbrukas av folk som inte delar ens åsikt?

Jag tycker inte om din åsikt -1 poäng.

Du har samma åsikt som mig med skriver värdelöst +1 poäng.

Du är mest bara dum i huvudet -2 poäng.

Bara ett exempel, men jag tror det kan bli så.
Citera
2006-10-03, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi

Äh men fan. Är man/ni/vi här för att dividera med varandra eller för att sitta och betygsätta varandra? Vad spelar det för roll vilken postcount man har? Hela diskussionen är ju skitlöjlig.
Citera
2006-10-03, 11:25
Medlem
Anemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jo den funktionen lär ju inte missbrukas av folk som inte delar ens åsikt?

Jag tycker inte om din åsikt -1 poäng.

Du har samma åsikt som mig med skriver värdelöst +1 poäng.

Du är mest bara dum i huvudet -2 poäng.

Bara ett exempel, men jag tror det kan bli så.

Mycket möjligt.
Citera
2006-10-03, 12:00
Medlem
SAMSONs avatar
vem fan bryr sig om antal inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem