Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-09-27, 14:36
Medlem
-Q-s avatar
Hörde rykte om att postcounten räknas i outlaw.
Är inte det lite galet, då mindre än 1% kan läsa de inläggen.
Det ger mig väldigt mkt mer att läsa om alla flummiga och onödiga ämnen i lungen, evighetsdiskussioner och i de arkiverade forumen, ja, tom i papperskorgen, än vad det ger mig att inte läsa någontin, som i Outlaw.

Dax att ta bort postcounten i outlaw?
Citera
2006-09-27, 14:49
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Hörde rykte om att postcounten räknas i outlaw.
Är inte det lite galet, då mindre än 1% kan läsa de inläggen.
Det ger mig väldigt mkt mer att läsa om alla flummiga och onödiga ämnen i lungen, evighetsdiskussioner och i de arkiverade forumen, ja, tom i papperskorgen, än vad det ger mig att inte läsa någontin, som i Outlaw.

Dax att ta bort postcounten i outlaw?

Ja, den räknas i outlaw. Spelar det någon roll? Antar att du läser mindre än någon procent av vad som postas i forumet i vilket fall som helst.

Hade jag fått bestämma så hade postcount tagits bort helt och hållet, man kunde eventuellt ha det kvar i användarprofilen.
Citera
2006-09-27, 15:29
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Ja, den räknas i outlaw. Spelar det någon roll?
Annars hade jag inte tagit upp det?
Citera
2006-09-27, 15:33
Medlem
BagareBengts avatar
Men snälla nån, vad är det här för jävla dagisfasoner?
Se det som den enda lönen, förutom själva tillgången till Outlaw, som modsen har för mödan sköta om forumet, lite extra credd.

Guuuuuuud så löjligt.
Citera
2006-09-27, 16:01
Moderator
tobess avatar
Och exakt varför skulle den tas bort? Loungen är ända undantaget då det postas rätt mycket trams/onliners där. I övrigt så får man ett inlägg till inläggsräknaren om man lyckats med att producera ett inlägg som tillför något.

Men ärligt talat, spelar det någon roll? Jag tycker postcounten bara är roligt att se för egen del, dvs hur många inlägg man har gjort. Vad andra har kunde jag faktiskt inte bry mig mindre om då det finns användare med flera tusen inlägg som är idioter och andra med <100 som skriver lysande inlägg.

Så - kan du förklara exakt varför det har någon skillnad om det räknas eller inte? Tycker du att användare med många inlägg är bättre än andra på något vis?

Så länge man inte får några fördelar om man har hög postcount så har det väl ingen som helst betydelse.
Citera
2006-09-27, 16:07
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Tycker du att användare med många inlägg är bättre än andra på något vis?

Oj tobes, vet du inte det?
Vi är ju små pokemons. Varje hundratal vi når i postcounten innebär att vi digiutvecklas till nästa nivå
Citera
2006-09-27, 16:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag tycker postcounten borde räknas överallt... Sen kunde man eventuellt ha möjligheten att kolla närmare på fördelningen mellan FB's olika delforum, genomsnittligt antal tecken per inlägg, genomsnittligt antal smilies per inlägg, etc... Statistik är kul!
Citera
2006-09-27, 16:53
Medlem
Ladidas avatar
Men vem bryr sig överhuvudtaget??

Ta bort skiten om det gör så mycket då, det har jag sagt förut.

"Oh nej Ladida har posthorat i outlaw och har nu fem mer inlägg än mig, stackers mig, hur ska min snopp någonsin mätas med hans fantastiska organ som mäter 4000 poster".

En icke-fråga i mina ögon.
Citera
2006-09-27, 17:06
Medlem
skinner5000s avatar
Vad spelar det för roll om posten räknas eller inte? Det finns ju dom på detta forum som har 3.000 poster men allt är ändå bara en massa svammel medans det finns dom som skriver väldigt välskrivna och bra inlägg men då inte så många, Stålfarfar är ett bra exempel på dessa.
Citera
2006-09-27, 17:10
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag tycker vi ska ta bort postcounten i övriga forumet och bara räkna inlägg som skrivs i Outlaw.
Citera
2006-09-27, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tycker vi ska ta bort postcounten i övriga forumet och bara räkna inlägg som skrivs i Outlaw.

Haha! Jag med!
Citera
2006-09-27, 17:13
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Weeeiii!! Då får jag störst snopp på forumet på nolltid!

Bästa förslaget hitentills!!

Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Vad spelar det för roll om posten räknas eller inte? Det finns ju dom på detta forum som har 3.000 poster men allt är ändå bara en massa svammel medans det finns dom som skriver väldigt välskrivna och bra inlägg men då inte så många, Stålfarfar är ett bra exempel på dessa.

Precis en postcount är faktiskt inte mycket mer än en kukmätare, du sammanfattar det exakt som jag tänker det.

"Se på mig, jag är mera flashback än dig för jag har 11000 inlägg."

-Who cares?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här