2025-12-16, 16:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Sådärja.

Har upplyst EU-Kommissionen om allt det här (inte bara Dumpen), men givetvis påpekat konsekvenserna av det - självmord bland annat.

Saken är den, C-199/24 är ingen dom som sådan, utan tingsrätten har bett EU att förklara för Sverige hur vi egentligen skall anpassa oss efter GDPR. Vilket är komiskt, EU skulle kunna svara "Ja, som ni borde ha gjort hela tiden sen 2018" på vanlig Svenska.

Det är därför inget blir plötsligt olagligt från den dagen, utan det har varit olagligt hela tiden med andra ord. Men tydligen måste EU förklara för Sverige - som enda landet - hur det skall vara. Sverige = 🙄

Med anledning av det informerade jag kommissionen om att Sverige har spelat på sitt "påhittade" undantag hela tiden, och det har orsakat skador på eu-medborgare. Således faller ansvarsfrågan även på Sverige i sig - som inte anpassat sig efter förordningen redan från början.

Många har provat både JK och IMY, utan framgång egentligen. Det är då det är legitimt att upplysa kommissionen.

Hurvida det ens får det minsta effekt återstår att se, men bättre att göra något än bara tycka.
Din sista mening passar nog in på Dumpen också.
Citera
2025-12-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Ja, det är ingången för en anställning på vilket multinationellt företag som helst. Sen kan man börja sikta mot toppen.

Så sant men kanske vore på sin plats att påpeka att det är AUK en av Saras underhuggare/vapendragare som skrev detta i sin krönika på Dumpen "Har media en mörk agenda?". T om sektmedlemmarna hos Dumpen började vrida på sig då det var lite väl mycket kiss ass i den krönikan men skitsamma nu är AUK tillbaks och hen är min favorit med pennan på Dumpen.

Patriks krönikor på Dumpen är inte lika sexiga men man tar sig igenom dessa. BTW det är inte Patrik som skrivit dessa
Citera
2025-12-16, 18:32
Medlem
Trevligt.kontos avatar

Zzzzzz

https://dumpen.se/2025/12/16/surfplatteforsaljargaddan-jonkoping-714/

Sälja en tablett?

Sara förtjänar en bättre svanesång än så här.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2025-12-16 kl. 18:34.
Citera
2025-12-16, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Så sant men kanske vore på sin plats att påpeka att det är AUK en av Saras underhuggare/vapendragare som skrev detta i sin krönika på Dumpen "Har media en mörk agenda?". T om sektmedlemmarna hos Dumpen började vrida på sig då det var lite väl mycket kiss ass i den krönikan men skitsamma nu är AUK tillbaks och hen är min favorit med pennan på Dumpen.

Patriks krönikor på Dumpen är inte lika sexiga men man tar sig igenom dessa. BTW det är inte Patrik som skrivit dessa
Jo men den är rolig ju. Nee, jag misstänker att det inte är Patrik som skrivit den. Det räcker med att titta på Sara för att intuitivt inte vilja krita tjack till henne (förlåt Sara.)
Senast redigerad av SingleUnit 2025-12-16 kl. 19:34.
Citera
2025-12-16, 19:30
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto

Zzzzzz

https://dumpen.se/2025/12/16/surfplatteforsaljargaddan-jonkoping-714/

Sälja en tablett?

Sara förtjänar en bättre svanesång än så här.

Sara har väl knaprat ganska mycket tabletter under årens lopp.. både uppåt och neråt. Det var väl så hon träffade Putte, tablett försäljning... Säger ryktet.
Citera
2025-12-16, 20:05
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Ja det är ju ganska tragiskt.
...
2022-2024. Dumpenfiskare(volontärarbete)

Huvudsakliga upogufter: Prata snusk, titta på kukar, omfördelning av övergreppsmaterial(rädda barn)
...
Ja extremt tragiskt. Just så tragiskt som fd idrottsmän som fan inte står ut med att vara ”vemsomhelst”, inte tror på sånt där psykologiflum och istället för att bearbeta sitt trauma startar en runtresande snuskcirkus som hämnd mot mänskligheten.
Citera
2025-12-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja extremt tragiskt. Just så tragiskt som fd idrottsmän som fan inte står ut med att vara ”vemsomhelst”, inte tror på sånt där psykologiflum och istället för att bearbeta sitt trauma startar en runtresande snuskcirkus som hämnd mot mänskligheten.
Hört i Dumpens mötesrum:
"Ja, då var vi alla samlade. Hat vi vår skattejurist närvarande? Inte det? Ok.. Men är det någon som läst företagsekonomi A på gymnasiet? Inte det heller.. ok vi går vidare. Någon som läst Greven av Monte Cristo? Ja! *pekar mot en högrest man som sträcker upp handen* Det ät väl han som hittar massor av pengar? Det stämmer bra det Patrik, det stämmer bra. Nu kör vi! *alla reser sig och applåderar*"
Ja, jag föreslår att vi går ihop tillsammans och samlar in pengar till traumavård åt Patrik och Sara så kanske de äntligen kan få frid.
Senast redigerad av SingleUnit 2025-12-16 kl. 20:35.
Citera
2025-12-16, 21:22
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Jag skulle vilja se en seriös undersökning bland medborgarna - när dom har all fakta på bordet, hur det skulle ligga till i populäritet då. Förmodligen lägre än vad Dumpen själva tror, av den anledningen att när man har koll på metoder och konsekvenser faller det rejält, och den faktiska nyttan blir marginell i jämförelse. Även om syftet i grunden är något bra.

Syfte är inget frikort att förorsaka långt mer skador än vad syftet är tänkt att göra, tvärtom, då måste man hitta andra metoder för minimera skador och öka resultatet av syftet.

Dumpen har även hamnat i någon form av högmod, vilket på något sätt legitimerar allting för dem själva. Ju fler som höjer dem till skyarna (om än en liten andel människor totalt sett i landet), dessto värre blir det. Är väl mycket det som återspeglas på senare tid.

Men när det börjar spåra ur för mycket så tenderar det att falla sönder - generellt, gäller inte bara Dumpen, utan det fenomenet i stort.

Till slut är måttet rågat och det börjar hända något. Det har vi också sett på senare tid, även i detta nu med kommande rättegång mot Sara.

Två saker primärt kommer få saker att börja röra på sig.

10 uthängda: Dessa kommer inte göra så mycket åt saken.

1000 uthängda som senare (ev) har EU på sin sida: Sannolikheten för handlingskraft är betydligt högre. (för då har männen plötsligt rättigheter)

När det börjar spåra ur + EU fastställer att utgivningsbevis / grundlag inte är undantag + 8-900 män.

En vild gissning är att då börjar det hända saker, skulle vara fint om det slutade med att någon eller några drar det till domstol, varav domstol frågar EU, så att EU helt enkelt får ta del av konsekvenserna av att Sverige inte har följt GDPR som dom skulle redan 2018.

Alternativt att någon av alla män av en händelse har det arbetet att informera EU är en enkel sak. Allt är möjligt.

Så efter 5 år att härja fritt och få beröm, så kan det med allra högsta sannolikhet vända framöver.
(Att servern är utanför EU har ingen betydelse då, så har vi klargjort det också)
Jag gissar att de på Dumpen har gemensamma nämnare och känner att det är dom mot resten av världen och att alla andra bara är oinsatta och saknar empati för ”barnen” och att dom är de enda som gör nåt vettigt. Detta förklara den konstant defensiva hållningen dom ha i precis allt, alla texter som skriver och fiskare som skriver här. Den här lite lätt uppläxande tonen i texten tillsammans med varje konfrontation och den totala oförmågan/viljan att ta kritik (för att på så sätt bli mer effektiva i det som gör) säger allt. Dom är ju ett kommersiellt företag och dessa brukar alltid vara väldigt nyfikna på vad omgivningen tycker, eftersom dom kan bli bättre på vad som gör helt enkelt.

Så nånstans vet dom ju att skeppet sjunker lönsamt med säkert men rädslan för att bli bortglömda och inte kunna leva på sitt terapiarbete skrämmer nog skiten ut dom.

Det jag nämnt ovan tror jag också är en stor anledning till att folk som varken är gäddor eller likgiltiga för barns öden går igång så jävligt. Självgoda typer finns ju överallt, men just detta samt att dom utger sig för att göra nåt för barn generellt, retar iaf gallfeber på mig.
Citera
2025-12-16, 21:43
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag gissar att de på Dumpen har gemensamma nämnare och känner att det är dom mot resten av världen och att alla andra bara är oinsatta och saknar empati för ”barnen” och att dom är de enda som gör nåt vettigt. Detta förklara den konstant defensiva hållningen dom ha i precis allt, alla texter som skriver och fiskare som skriver här. Den här lite lätt uppläxande tonen i texten tillsammans med varje konfrontation och den totala oförmågan/viljan att ta kritik (för att på så sätt bli mer effektiva i det som gör) säger allt. Dom är ju ett kommersiellt företag och dessa brukar alltid vara väldigt nyfikna på vad omgivningen tycker, eftersom dom kan bli bättre på vad som gör helt enkelt.

Så nånstans vet dom ju att skeppet sjunker lönsamt med säkert men rädslan för att bli bortglömda och inte kunna leva på sitt terapiarbete skrämmer nog skiten ut dom.

Det jag nämnt ovan tror jag också är en stor anledning till att folk som varken är gäddor eller likgiltiga för barns öden går igång så jävligt. Självgoda typer finns ju överallt, men just detta samt att dom utger sig för att göra nåt för barn generellt, retar iaf gallfeber på mig.

Ja, det finns många som hjälper och räddar betydligt fler barn än Dumpen, men som inte ens märks och inte lämnar ett spår av förödelse efter sig. Men det är bara nytta, ingen vinst eller underhållning. Men varför skulle det vara ett problem om syftet är rädda barn? Värt att fundera på.

När man hör på vissa personer i ett visst parti, så är det skrämmande likt Dumpens retorik osv, svårt att se att det är enbart ett sammanträffande.

Jag är ganska säker på att fler och fler tröttnar på Dumpen, eftersom det spårar ur mer och mer.

Nästa steg, vad är det? Hänga ut varje dag? Det blir nästan för mycket till slut, lite som ett visst parti.
Citera
2025-12-16, 23:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Såhär på kvällskvisten kan vi ha lite utbildning.

Hebefili är vuxnas sexuella dragning till ungdomar som befinner sig i puberteten. Fenomenet skiljer sig från en snäv betydelse av pedofili, som då handlar om en sexuell dragning till prepubertala personer. Den är dessutom olik efebofili, vilket beskriver vuxnas sexuella dragning till postpubertala ungdomar (ungefär 15–17 år gamla).

Relation till pedofili

I vanligt språkbruk används ofta ordet pedofil om alla som har sexuellt intresse för minderåriga. Den vetenskapliga definitionen för pedofili är dock sexuellt intresse för barn som ännu inte gått in i puberteten. Orden hebefili och efebofili används alltså enbart för intresse för barn/ungdomar i respektive efter puberteten.

Det är alltså en markant skillnad på dessa två sorter (även då vetenskapligt). Tycker det är anmärkningsvärt att inte Dumpens anhängare har koll på detta. När det kommer till skydda barn, så är det oftast pedofilen som är farlig.

Ja, lika olagligt allting. Men som jag påtalat förr, om allting skall vara så korrekt så bör man även ha koll på detaljerna och skillnader, för att kunna göra korrekta avvägningar etc. Det är väl standard vid seriöst arbete oavsett vad det är.

Om det inte är så att fokus är på enbart hänga ut och dra åt sig uppmärksamhet, då är det inte lika noga med kunskaperna - vilket då gör att man måste ifrågasätta hela upplägget.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-16 kl. 23:59.
Citera
2025-12-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ja, det finns många som hjälper och räddar betydligt fler barn än Dumpen, men som inte ens märks och inte lämnar ett spår av förödelse efter sig. Men det är bara nytta, ingen vinst eller underhållning. Men varför skulle det vara ett problem om syftet är rädda barn? Värt att fundera på.

När man hör på vissa personer i ett visst parti, så är det skrämmande likt Dumpens retorik osv, svårt att se att det är enbart ett sammanträffande.

Jag är ganska säker på att fler och fler tröttnar på Dumpen, eftersom det spårar ur mer och mer.

Nästa steg, vad är det? Hänga ut varje dag? Det blir nästan för mycket till slut, lite som ett visst parti.

Tänker du på C eller SD nu?

Tröttna på Dumpen kan väl hända men fortsätter Dumpen slänga upp såna här kloakråttor så måste folket runka.

Hemska saker det står om fina Sara men hon jämförde sin bebis Dumpen med FBI som hade gripit ungefär 700 pedofiler varav flera tagit livet av sig, det här tycker donnan är samma sak som när Dumpen gör sina moves även om det är lite coolt men knappast på samma nivå som FBI

Lilla Sara har fått lite hybris när hon fiser i Landstingsängen men hjälp Sara för annars går byfånarna loss på resurserna och vi vet ju alla att tjejer ville dra ner trosor för en efterbliven .

https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen?attribution_id=sl%3Af06cdf50-082d-4629-8e20-2382 f24a8ded&lang=en_US&ts=1762840849& amp;amp;utm_campaign=fp_sharesheet&utm_med ium=customer&amp ;utm_source=copy_link
Citera
2025-12-17, 00:23
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Tänker du på C eller SD nu?

Visst är det uppenbart ändå SD givetvis, börjar man tänka på det så går det inte undvika se hur det påminner om varandra.

Ja, jag är relativt säker på att FBI har mer kött på benen innan tillslag och behandlar hela ärendet en aning mer humant än Dumpen, inget jag har fördjupat mig i men känns rimligt.

"Vi måste samla in" - vi måste ingenting? Samla in 1m till barncancerfonden istället, handlar dessutom om rädda barn.

När ska det startas en insamling till ersättning för männen och dess anhöriga då? Finns säkert dem som donerar 10-20k även där.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-17 kl. 01:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in