Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Jag gissar att de på Dumpen har gemensamma nämnare och känner att det är dom mot resten av världen och att alla andra bara är oinsatta och saknar empati för ”barnen” och att dom är de enda som gör nåt vettigt. Detta förklara den konstant defensiva hållningen dom ha i precis allt, alla texter som skriver och fiskare som skriver här. Den här lite lätt uppläxande tonen i texten tillsammans med varje konfrontation och den totala oförmågan/viljan att ta kritik (för att på så sätt bli mer effektiva i det som gör) säger allt. Dom är ju ett kommersiellt företag och dessa brukar alltid vara väldigt nyfikna på vad omgivningen tycker, eftersom dom kan bli bättre på vad som gör helt enkelt.
Så nånstans vet dom ju att skeppet sjunker lönsamt med säkert men rädslan för att bli bortglömda och inte kunna leva på sitt terapiarbete skrämmer nog skiten ut dom.
Det jag nämnt ovan tror jag också är en stor anledning till att folk som varken är gäddor eller likgiltiga för barns öden går igång så jävligt. Självgoda typer finns ju överallt, men just detta samt att dom utger sig för att göra nåt för barn generellt, retar iaf gallfeber på mig.
Ja, det finns många som hjälper och räddar betydligt fler barn än Dumpen, men som inte ens märks och inte lämnar ett spår av förödelse efter sig. Men det är bara nytta, ingen vinst eller underhållning. Men varför skulle det vara ett problem om syftet är rädda barn? Värt att fundera på.
När man hör på vissa personer i ett visst parti, så är det skrämmande likt Dumpens retorik osv, svårt att se att det är enbart ett sammanträffande.
Jag är ganska säker på att fler och fler tröttnar på Dumpen, eftersom det spårar ur mer och mer.
Nästa steg, vad är det? Hänga ut varje dag? Det blir nästan för mycket till slut, lite som ett visst parti.