Citat:
Ursprungligen postat av
SmarterThanYou
Mmm. Men jag kör bil på riktigt varje dag förstår du så de där 3 km/h över tillåten hastighet vill jag gärna se den Stockholmssnut som sätter mig för om det inte är på 30-40 väg. Där rör sig barn så där håller jag 25 ändå.
Man gasar upp till man har rätt hastighet och så håller man den, kan man inte det så ska man titta på hastighetsmätaren var 5 sekund minst. Gärna oftare.
Man får skaffa rätt sorts diagnoser eller öva att hitta andra indikationer på sin hastighet än mätaren. Till exempel kan man sysselsätta sig med säkerhetsavstånd och bara hänga på någon som håller rätt hastighet i högerfilen så slipper man fundera så mycket.
Så du menar att dina 3 km/h över tillåten hastighet aldrig kan påverka något negativt, så därför är det ok…? Kan du förankra det vetenskapligt sett till t ex reaktionstid, reaktions sträcka, stoppsträcka och inte minst kollisionskrafter?
Att sen polisen inte agerar för 3 kmh över skyltat är inte en bekräftelse på att det skulle vara tillåtet, det förstår du väl…?
Och vad menar du med att du kör bil på riktigt…? Gör inte alla andra det som kör bil….?
Jag själv som har alla behörigheter på körkortet, och t ex kört distributionstrafik med lastbil i Sthlm city med omnejd i många år, kör inte jag på riktigt…?