Citat:
Ursprungligen postat av
SmarterThanYou
Jag svarade att det lär man sig med sin bil och om man inte kan det så ska man just titta på hastighetsmätaren var femte sekund.
Jag är från Stockholm. Vi är Sveriges bästa förare. Gå och göm dig.
Ja man kan absolut få en ”känsla” för hastigheten om man blir varm i kläderna som förare och är hånd med bilen, men du ska nog inte vara så självsäker på att du klarar att hålla dig inom det spann du själv hävdade tidigare om vi tar en runda din bil med hastighetsmätare och varvmätare ur sikte för dig. Stundom ja. Men inte under längre perioder och med skiftande topografi etc.
Sen det där om förarna i Sthlm….
Nja, nu är jag ju inte den som håller på med sådant trams att dela in folk efter färger bilar kön härkomst boplats etc etc och utifrån det döma dem i något avseende. Människor är individuella…
Det finns absolut bra förare i Sthlm, liksom dåliga.
Dock kan man väl med fog förvänta sig att folk som bor och kör i Sthlm är mer varma i kläderna med stökigare stadskörning än ”lantisar” vanligen är. Å andra sidan så kanske vi inte ska dra upp vad ”lantisar” säger om stockholmares förarfärdigheter som gästar landet eller varför inte Sälen etc…..
Som sagt, jag säger som det är, att det finns sämre och bättre förare överallt, och beroende på var man kör mest kanske man är mer van vid viss typ av körning eller väglag än annat.
Hur som helst är det viktigt att inte bryta hastighetsregler, och inte få färska körkortsägare att tro att det är skit samma…