2025-12-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Vad menar hon med att hon har ”fullt upp att bota öroninflammation” så då kan man kolla på gamla inlägg? Hon verkar ju helt pantad, för att vara så intresserad av att vara sjuk och behöva hjälp från vården så kan hon inte ta hand om ett sjukt barn verkar det som.

Hur kan hon tro att en tvååring förstår och går med på att ”ta den här äckliga medicinen så får du en bit choklad sen”. Skulle gärna vara en fluga på väggen där. Stackars Lars.

Och om Lars har sån feber att hon kräks så fort alvedonen går ur!?!? Då är väl något allvarligt fel och de bör åka in akut? Hon kan aldrig ljuga trovärdigt heller

Reagerade just på det hon sa om chokladen. Tror H har noll tålamod med stackars sjuka L. Såklart säkert jobbigt med sjuka barn som inte tar sin medicin, men det hade känts finare att visa lite omsorg.
Citera
2025-12-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Nu tror jag du missuppfattat H. Hon skriver att så fort alvedonen/ipren börjat avta i effekt och L får tillbaka febern så kräks hon (vilket är rätt vanligt, att småbarn kräks när de har hög feber). Så hon verkar ju få i L febernedsättande utan problem.

Det hon inte får i L är kåvepenin, vilket jag förstår för det är helt vidrigt och tar över all smak man försöker sig på att dölja det med. Jättebra att de hörde av sig så de kunde få en annan typ av antibiotika.

Låter ändå sjukt konstigt de fick byta medicin bara sådär. Har själv ett öronbarn. Vi fick allt ge kåvepenin då de inte gärna ger starkare antibiotika till en början. Att sen ge Ipren vid öroninflammation är inte heller bra. Mitt barn hade 8-9 öroninflammationer på ett halvår. Barnet han inte ens äta upp en kur innan det var dags för nästa. Så tror nog H gärna hittar på mer än vad hon säger.
Som flera skriver spyr hon av febern åker man in. För feber är egentligen bara ett sätt för kroppen att göra sig av med inflammationen. Inte ens när ovan nämnda barn hade feberkramper spydde barnet. Men att spy av penicillinet är ju en sak.
Citera
2025-12-16, 21:48
Medlem
Hur kan hon känna sig otillräcklig med ETT barn? Hon har ett litet sjukt barn att ta hand om, som vill ha sin trygghet och närhet hos Hanna och troligtvis har Hanna velat prioritera annat eftersom hon känner sig otillräcklig!?
All fokus ligger väl ändå på att de lilla barnet ska ha de bra.. disk, tvätt , städ får ju vänta! Fattar inte..
Citera
2025-12-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpanliten
Låter ändå sjukt konstigt de fick byta medicin bara sådär. Har själv ett öronbarn. Vi fick allt ge kåvepenin då de inte gärna ger starkare antibiotika till en början. Att sen ge Ipren vid öroninflammation är inte heller bra. Mitt barn hade 8-9 öroninflammationer på ett halvår. Barnet han inte ens äta upp en kur innan det var dags för nästa. Så tror nog H gärna hittar på mer än vad hon säger.
Som flera skriver spyr hon av febern åker man in. För feber är egentligen bara ett sätt för kroppen att göra sig av med inflammationen. Inte ens när ovan nämnda barn hade feberkramper spydde barnet. Men att spy av penicillinet är ju en sak.

Jag kämpade fyra dagar med kåvepenin. Jag tänker bästa penicillinet är ändå det barnet får i sig.. tror inte tex amimox är starkare så sett men det har ju bredare användning och tar fler bakteriesorter om jag förstått rätt. Ditt barn kanske hade behövt en annan sort också, det är kanske därför det återkom hela tiden.
Citera
2025-12-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Hur kan hon känna sig otillräcklig med ETT barn? Hon har ett litet sjukt barn att ta hand om, som vill ha sin trygghet och närhet hos Hanna och troligtvis har Hanna velat prioritera annat eftersom hon känner sig otillräcklig!?
All fokus ligger väl ändå på att de lilla barnet ska ha de bra.. disk, tvätt , städ får ju vänta! Fattar inte..
Haha ja hon har ju inte ens ett jobb eller en hobby utan är hemma hela dagarna utan att göra speciellt mycket så hur kan hon tycka att det är så betungande? Hon är så märklig och pinsam.
Citera
2025-12-16, 21:58
Avslutad
Åh Lara är sjuk- men här kommer en rabattkod till Ellos- åh Lara mår inte bra- men här kommer en påminnelse om video där jag smakar granatäpple. HAHAHA ORKAR INTE hela hon är parodi
Citera
2025-12-16, 22:17
Medlem
Med tanke på hur betungande hon tycker det är med ett barn, så har hon nog tänkt rätt att det räcker med ett barn, tänk om hon hade haft två sjuka barn
Citera
2025-12-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP

Vad är du för iskall människa? Det är väl klart man kan känna sig otillräcklig med ett endast ett barn? Varje barn har ju en egen relation till föräldrarna. Otillräcklighet är en känsla som typ majoriteten av alla föräldrar skriver under på, det betyder inte att man gjort något fel eller att barnet saknar något, utan bara att man alltid vill göra mer.
Citera
2025-12-16, 22:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Radioregn
Vad är du för iskall människa? Det är väl klart man kan känna sig otillräcklig med ett endast ett barn? Varje barn har ju en egen relation till föräldrarna. Otillräcklighet är en känsla som typ majoriteten av alla föräldrar skriver under på, det betyder inte att man gjort något fel eller att barnet saknar något, utan bara att man alltid vill göra mer.
Håller med, tänkte exakt samma !!
Förvånad över hur många som vrider och förvränger det H säger eller skriver. Och är det inte det dom gör (dvs att dom faktiskt uppfattar det så som dom skriver) så är jag ännu mer förvånad över att det skrivs att H skulle vara den svagbegåvade .

Finns det ens någon mamma som på riktigt går runt och själv tycker att ”JAG är alltid tillräcklig”??
Citera
2025-12-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpanliten

Och vår dotter har haft dubbelsidig öroninflammation en gång vid två års ålder och vi fick den andra medicinen med god smak utskriven efter en dag bara. Inga konstigheter. Vi ringde en läkare kopplad till BVC och han löste det i telefonen (efter att vi varit på fysiskt besök hos läkare innan förstås). Det är olika på olika ställen!
Citera
2025-12-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Med tanke på hur betungande hon tycker det är med ett barn, så har hon nog tänkt rätt att det räcker med ett barn, tänk om hon hade haft två sjuka barn
Det hade ju kunnat vara så att hon hade haft en ca 8-månaders också om det hade gått vägen med den graviditeten.
Citera
2025-12-17, 01:19
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det hade ju kunnat vara så att hon hade haft en ca 8-månaders också om det hade gått vägen med den graviditeten.

Åh herregud vilket fantastiskt guldcontent!
Synd att det blev som det blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in