2025-12-14, 22:44
Medlem
I hennes senaste video pratar hon om att hon måste raka av sig håret för att hon ska ha innevecka och därför inte vill se sjuk ut. Varför väntar hon inte med att raka av håret då? Hon kommer få dra till sig fler blickar just för att hon rakat av sig håret. Sättet hon pratar om detta på känns ärligt så uträknat, och då har jag ändå förståelse för att det måste vara väldigt tufft med hennes sjukdom.

Sen drar hon upp i förbifarten att hon vetat om att hon har haft problem med sköldkörteln i tio år, men struntat i att ta tag i det? Det måste vara ett skämt. Människan har snackat om att kroppen behöver läkning, kosttillskott och en massa hit och dit...

Hon har ju velat ge sken av att hon är så påläst om allt, men sköldkörteln påverkar ju ämnesomsättningen! T.ex vid underfunktion tar inte kroppen upp näring som den ska... vilket i längden gör att kroppen "stänger av". Det påverkar bland annat huden. Jag hoppas att hon bara överdriver att hon haft problem med sköldkörteln i tio år, för det är så otroligt problematiskt. Som jag skrev i ett tidigare liv så påverkar hon andra personers val när hon berättar om sånt här.

Skulle inte förvåna mig om hon vägrat mediciner för sköldkörteln och att hon trott att hon kunnat läka den med sin antiinflammatoriska kost.Hoppas för hennes egen skull att hon börjar lita på läkarna och kan erkänna för hennes följare att hennes försök till att läka inifrån, antiinflammatoriska koster osv. inte funkat.
Citera
2025-12-15, 13:12
Medlem
Vad hände med hennes katter som hon hade i Vallentuna?
Typ Lava och Wilbur tror jag de hette.
Citera
2025-12-15, 13:17
Medlem
Hon sa i senaste videon att hon inte gillar när folk tycker synd om henne och att hon inte vill dra uppmärksamhet till sig. Största skitsnacket jag hört!!! Dessutom, då är det väl bara att ha mössan på hela tiden?
Citera
2025-12-15, 13:20
Medlem
Så otroligt komiskt att hon säger att hon inte bytt ut Stinas mat från uppfödaren för att hon ”inte vill laborera för mycket”, fyra sekunder senare sväljer hon 11 olika kosttillskott.
Citera
2025-12-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Hon sa i senaste videon att hon inte gillar när folk tycker synd om henne och att hon inte vill dra uppmärksamhet till sig. Största skitsnacket jag hört!!! Dessutom, då är det väl bara att ha mössan på hela tiden?
Ja, det är ju just det hon älskar, annars skulle hon inte sitta och gråta om allt hit och dit samt bli så glad varenda gång hon blir validerad. Det var dagens skratt vi inte bett om men får i alla fall...
Citera
2025-12-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
I hennes senaste video pratar hon om att hon måste raka av sig håret för att hon ska ha innevecka och därför inte vill se sjuk ut. Varför väntar hon inte med att raka av håret då? Hon kommer få dra till sig fler blickar just för att hon rakat av sig håret. Sättet hon pratar om detta på känns ärligt så uträknat, och då har jag ändå förståelse för att det måste vara väldigt tufft med hennes sjukdom.

Sen drar hon upp i förbifarten att hon vetat om att hon har haft problem med sköldkörteln i tio år, men struntat i att ta tag i det? Det måste vara ett skämt. Människan har snackat om att kroppen behöver läkning, kosttillskott och en massa hit och dit...

Hon har ju velat ge sken av att hon är så påläst om allt, men sköldkörteln påverkar ju ämnesomsättningen! T.ex vid underfunktion tar inte kroppen upp näring som den ska... vilket i längden gör att kroppen "stänger av". Det påverkar bland annat huden. Jag hoppas att hon bara överdriver att hon haft problem med sköldkörteln i tio år, för det är så otroligt problematiskt. Som jag skrev i ett tidigare liv så påverkar hon andra personers val när hon berättar om sånt här.

Skulle inte förvåna mig om hon vägrat mediciner för sköldkörteln och att hon trott att hon kunnat läka den med sin antiinflammatoriska kost.Hoppas för hennes egen skull att hon börjar lita på läkarna och kan erkänna för hennes följare att hennes försök till att läka inifrån, antiinflammatoriska koster osv. inte funkat.

Tänkte precis på detsamma med sköldkörteln. Hon säger att hon har haft sköldkörtelproblem i tio år. Va? Har inte tagit tag i det. Vad är det för människa.
Citera
2025-12-15, 19:15
Medlem
Det hela blir bara sjukare och sjukare.

Jag reagerade också på att hon sa att hon ”inte ville se sjuk ut” och därför rakade av sig håret!
Och sen lite fejk gråt på det.
Kom ju inte ens några tårar.

Nu ska hon starta eget som beroendeterapeut!
Holy shit!

Fy fan
Citera
2025-12-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlisanBusan
Det hela blir bara sjukare och sjukare.

Jag reagerade också på att hon sa att hon ”inte ville se sjuk ut” och därför rakade av sig håret!
Och sen lite fejk gråt på det.
Kom ju inte ens några tårar.

Holy shit!

Fy fan

Jag kan inte förstå hur hon ska kunna vara terapeut när hon inte har någon verklighetsförankring eller självinsikt över huvud taget.
Att vara terapeut är ett stort ansvar . Dåliga terapeuter är livsfarliga!
Citera
2025-12-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Tänkte precis på detsamma med sköldkörteln. Hon säger att hon har haft sköldkörtelproblem i tio år. Va? Har inte tagit tag i det. Vad är det för människa.

Tror inte hon har haft problem med sköldkörteln i 10 år och inte gjort något åt det. Man mår skit, de flesta av oss iallafall. Man går omkring som en zombie, så extremt slut och trött.
Har någon homeopat sagt att hon har problem är det säkert för att hon ska köpa preparat av denne för att hjälpa sköldkörteln…
Citera
2025-12-15, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlisanBusan
Holy shit!

Fy fan

Ja. Det låter inte bra.
Citera
2025-12-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Jag tänker på att det var ju väldigt lätt att få ihop 150 000 spänn. Och sedan inte nämna nånting om det knappt vad man ska göra för pengarna. Som om alla har glömt det nu.
Sonen som fyllde år nyss fick sitt körkort sa hon i senaste vloggen. Hon kommer aldrig redovisa vad hon gör med pengarna för det är som vanligt att allt bara flyter runt med allt. Hon ville ha hjälp med att följarna skulle betala alla hennes bandage, resor, hotell, massa olika kosttillskott, homeopater, kläder, bastu, rödljus, Stefan för att han var hemma med Mellon osv. Men det är ju smidigt. Kan inte fatta att följarna är så dumma att de skänkt så mycket pengar till en person som ändå mest orkat både studera, jobba och göra sina youtubefilmer.
Citera
2025-12-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Jag kan inte förstå hur hon ska kunna vara terapeut när hon inte har någon verklighetsförankring eller självinsikt över huvud taget.
Att vara terapeut är ett stort ansvar . Dåliga terapeuter är livsfarliga!
Verkligen livsfarliga och alla självutnämnda coacher, herregud... Nej, tyvärr har Ellie ingen självinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in