Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ett fyllo som svamlar mot ett nyktert brottsoffer.

Svårare än så är det inte.

Nej, sjukt nog är det ju inte det.
Citera
2025-12-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Det där är rena fantasier som inte ens den tilltalade killen själv har påstått. Och objektivitet kan du hålla tyst om för det vet du inte vad det innebär.

Att han blivit nerdrogad är förvisso inte klarlagt men väldigt sannolikt och antagligen märker han det inte själv mer än att han får mer minnesluckor än om han bara druckit det är däremot helt säkerställt att han har minnesluckor och att tjejen utnyttjat detta för att anklaga honom falskt och få skadestånd, detta har jag kommit fram till genom en objektiv analys, att du inte klarar av att vara objektiv behöver du inte projicera på mig
Citera
2025-12-15, 19:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ynka 220?

Alla är inte privilegierad övre medelklass som du.

För de allra flesta människor i Sverige är 220 000 kr en enorm summa pengar att få in på kontot. Det är nästintill en hel 3-årig högskoleutbildning finansierad.

Den här kvinnan är förmodligen mellan 25-32. Troligtvis WT så det stänker om det. Student eller lågavlönad. Bor väl i någon by/ort utanför Umeå.

Men du tror i din enfald att 220 000 kr är kaffepengar för en som hon. Det visar bara hur lite kontakt du har med verkligheten.

220k för att leva med ett livslångt trauma.

Det är inte mycket pengar för att leva med traumat resten av livet.
Citera
2025-12-15, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du smutskastar målsägande när du påstår att hon ljuger om våldtäkt. Dessa påståenden saknar du helt och hållet bevis för. Bevisning finns snarare gällande att domen är korrekt. Den dömde 31-åringen har satt dit sig själv genom erkännanden i inspelat telefonsamtal, Snapchatkonversationen, genom svammel och bortförklaringar i förhör.

Jo, jag märker att din läsförståelse har ner wtg önska... Det märks i hur du tolkar Snapchatkonversationen. Och hur du tolkar mina inlägg. Jag är tydlig i mina inlägg, nämligen.

.ja du fortsätter ljuga om att han erkänt när han i verkligheten bara spekulera för han inte minns men vet du vad? Dina lögner blir inte mer sanna för du upprepar dem som du tycks tro
Citera
2025-12-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kära du. Den dömde 31-åringen har satt dit sig själv. Han är dömd på sina egna ord, dåliga bortförklaringar, svammel och erkännanden. Han är uppenbart skyldig.

Han är kanske inte så verbalt skicklig och inte särskilt smart. Det är minst lika rimliga förklaringar till hans agerande.

Så nej, han är absolut inte uppenbart skyldig till någon våldtäkt.
Citera
2025-12-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ynka 220?

Alla är inte privilegierad övre medelklass som du.

För de allra flesta människor i Sverige är 220 000 kr en enorm summa pengar att få in på kontot. Det är nästintill en hel 3-årig högskoleutbildning finansierad.

Den här kvinnan är förmodligen mellan 25-32. Troligtvis WT så det stänker om det. Student eller lågavlönad. Bor väl i någon by/ort utanför Umeå.

Men du tror i din enfald att 220 000 kr är kaffepengar för en som hon. Det visar bara hur lite kontakt du har med verkligheten.

Kunde inte skrivit det bättre själv, för en wt brud kanske skuldsatt med dålig ekonomi för en sån är 220 k en förmögenhet
Citera
2025-12-15, 19:14
Medlem
Citat:
Han är kanske inte så verbalt skicklig och inte särskilt smart. Det är minst lika rimliga förklaringar till hans agerande.

Så nej, han är absolut inte uppenbart skyldig till någon våldtäkt.

Det är skrattretande att som tomaten gör tolka snapen som ett erkännande för det finns inte, det som finns är en kille med minnesluckor som inte kan säga emot pågrund av minnesluckor och som därför spekulerar kring varför de blivit som de blivit
Citera
2025-12-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
220k för att leva med ett livslångt trauma.

Det är inte mycket pengar för att leva med traumat resten av livet.

Inte om man verkligen blivit utsatt då är det inte mycket pengar men för att bara ljuga om det då är det utan tvekan jävligt mycket pengar
Citera
2025-12-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Att han blivit nerdrogad är förvisso inte klarlagt men väldigt sannolikt och antagligen märker han det inte själv mer än att han får mer minnesluckor än om han bara druckit det är däremot helt säkerställt att han har minnesluckor och att tjejen utnyttjat detta för att anklaga honom falskt och få skadestånd, detta har jag kommit fram till genom en objektiv analys, att du inte klarar av att vara objektiv behöver du inte projicera på mig
Det är högst osannolikt att han blivit nerdrogad, och det är inte säkerställt att han har minnesluckor.

Hur gör du din "objektiva analys" egentligen. Involverar det rektum?
Citera
2025-12-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Det är högst osannolikt att han blivit nerdrogad, och det är inte säkerställt att han har minnesluckor.

Hur gör du din "objektiva analys" egentligen. Involverar det rektum?

Som han uttrycker sig i Snap konversationen är det helt uppenbart att han har minnesluckor och eftersom tjejen riggat en fälla i syfte att kunna anklaga honom falskt och få skadestånd så är det inte alls osannolikt att hon smugit ner lite benso i hans dricka
Citera
2025-12-15, 19:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Vilka sexuella handlingar? Att ligga i sängen och gör inget alls?

Ja, givetvis deltar en passiv partner fortfarande i sexet. Jag frågar som jag gjort förut, har du haft sex så du vet vad det handlar om? Den som mottar oralsex är en part i sexakten, det är inte enbart den som ger oralsex. I den mån detta par har sex deltar hon givetvis i det.

Har vi inte gått igenom detta redan? Om du föreställer dig att det är tvång med i bilden kommer du givetvis till en annan slutsats, men så var det ju inte. Om du föreställer dig att mannen bara var lite småberusad kommer du givetvis till en annan slutsats , men han var tokberusad. Något du förefaller förneka.

Citat:
Så om du är nykter och en full person stoppar upp saker i dina kroppsöppningar så är det ditt ansvar? Trots att du upprepade gånger säger nej? Intressant.

Jag måste ha upprepat detta ett gäng gånger. Ja, om den andra personen är i ett särskilt utsatt tillstånd är det ditt ansvar att ni inte skall ha sex. Ja, såvida du inte är utsatt för våld måste du under dessa förutsättningar låta bli att medverka till att den andre tillfredsställer dig på detta sätt.

Citat:
Så om någon för upp saker i ditt anus så är det ditt fel att du inte tidigare gick och la dig på soffan? Intressant tolkning av lagen...

Ja, eftersom du inte får ha sex med en person i ett särskilt utsatt tillstånd så måste du se till att sexet inte blir av. Att lägga sig på soffan är väl i så fall bra. Även om du blir utsatt för sexuella närmanden du inte vill ha från en person som inte behöver samtycke är det väl utmärkt att agera så. Eller tycker du att man bör ligga kvar och utsättas för sådant man inte vill? Är det vad du förespråkar?

Citat:
Känns dock som ett rätt så omständigt sätt att tjäna pengar på dock, och riskabelt. För att inte tala om påfrestande.

Kanske det. Men om man visste att målsäganden gjort så förut kunde det väl vara bra att veta?
Citera
2025-12-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Som han uttrycker sig i Snap konversationen är det helt uppenbart att han har minnesluckor och eftersom tjejen riggat en fälla i syfte att kunna anklaga honom falskt och få skadestånd så är det inte alls osannolikt att hon smugit ner lite benso i hans dricka
Nej det är inte uppenbart att han har minnesluckor. Snarare tvärtom när han beskyller henne för att "tvärvända", det visar på att han minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in